Google Ads. Jakie możliwości reklamowe daje Google?

… i dlaczego warto z nich skorzystać?

Na to drugie pytanie, odpowiedź jest oczywista: w kwietniu 2020 roku wyszukiwarka internetowa Bing w miała 6,25 procent światowego rynku wyszukiwania, Baidu – 0,83 procent, podczas gdy Google – 86,02 procent. Oznacza to, że większość ludzi szukając informacji w internecie, przechodzi przez Google. Dzisiaj większość przychodów giganta generowanych jest przez reklamę, wokół której firma zbudowała cały ekosystem, rozszerzając swoje usługi o usługi o pocztę e-mail, komunikatory oraz narzędzia analityczne, itp. W rezultacie Google uznawane jest za jedną z najcenniejszych marek na świecie, obok Apple i Amazona.

Zwłaszcza ten drugi może jednak nastręczać Google problemów. Bo – mimo że rynek reklam w wyszukiwarce bezsprzecznie należy do Google – Amazon jako jedyny ma potencjał, by potrząsnąć tym status quo. Analitycy eMarketera prognozują, że ciągu najbliższych dwóch lat udział Google w przychodach z reklam w wyszukiwarce spadnie, podczas gdy udział Amazona – wręcz przeciwnie. Dlaczego? Google wie o nas niemal wszystko, ale to Amazon wie, co chcemy kupić, a to właśnie intencje zakupowe najłatwiej zmonetyzować.

Google jednak zdaje sobie sprawę z zagrożenia i nie zamierza oddawać pola bez walki. W ostatnim czasie mogliśmy więc obserwować wzmożoną ofensywę Google Shopping, która powoli staje się już pełnoprawnym marketplace’m, a także Google Image, które wspiera raczkujący jeszcze, ale perspektywiczny trend wyszukiwania wizualnego.

To jednak pieśń przyszłości. Jakie możliwości reklamowe daje system reklamowy Google tu i teraz małym i średnim firmom?

Co to jest Google Ads i jak z niego korzystać?

Google Ads (dawniej: AdWords) to platforma reklamowa Google uruchomiona 20 października 2000 roku pod nazwą Adwords. W 2018 roku zmieniła ona nazwę na Ads, by zaznaczyć, że reklama tekstowa w czasach, gdy użytkownicy coraz częściej korzystają z internetu na urządzeniach mobilnych, przestaje być dominującą formą.

Ludzie szybko przechodzą od poszukiwania produktów do oglądania wideo, przeglądając treści, grając w gry i wiele innych

Google tłumaczyło w komunikatach prasowych.

Google Ads umożliwia emitowanie reklam w:

  • w sieci wyszukiwania (Google Search Network – GSN)
  • w sieci reklamowej (Google Display Network – GDN)
  • w Zakupach Google (Google Shopping)
  • w poczcie Gmail
  • w serwisie YouTube

Dzięki reklamie w Google możemy docierać – z jednej strony do bardzo szerokiego spektrum odbiorców, z drugiej – segmentować ich ze względu na płeć, wiek czy zachowania w internecie. Umożliwia to kierowanie reklam do takiej grupy odbiorców, która może być potencjalnie najbardziej zainteresowana zakupem danego produktu.

Jak skorzystać z Google Ads? Cały system, mimo że początkowo może się wydawać przytłaczający, jest zaprojektowany bardzo demokratycznie.

Po pierwsze – płacimy tylko za efekt, czyli za kliknięcie bądź wyświetlenie, a więc kampanie można prowadzić nawet przy minimalnych budżetach.

Po drugie, od jakiegoś czasu Google mocno forsuje też automatyczne rozwiązania, które mają pomagać w optymalizacji kampanii tak, by przynosiła ona jak najlepsze efekty. Dzięki temu próg wejścia w Google Ads jest naprawdę bardzo niski, bo wiele elementów (np. stawki za kliknięcia) jest regulowanych automatycznie na podstawie informacji, które trafiają do systemu.

Oszczędza to sporo czasu, a jak twierdzi Google, również pieniędzy. Według wewnętrznych danych giganta dzięki wykorzystaniu inteligentnych rozwiązań reklamodawcy notują średni wzrost liczby konwersji na poziomie 30%.

Reklama w wynikach wyszukiwania (Google Search Network – GSN)

Reklama w wynikach wyszukiwania to najbardziej podstawowy format reklamowy w wyszukiwarce Google. Obejmuje tzw. płatne (lub sponsorowane) wyniki wyszukiwania, które pojawiają się nad organicznymi, czyli tymi, które naturalnie zdobyły swoją pozycję.

reklama google

Przykład reklamy Google
 

Sponsorowane wyniki pojawiają się w odpowiedzi na dane frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników, ale targetowaniem można dookreślić konkretniej, kto ma je zobaczyć. Można zawęzić grupę odbiorców do użytkowników o konkretnych zainteresowaniach i potrzebach, a także zaznaczyć, na jakich urządzeniach ma się ona wyświetlić.

Reklamy w sieci wyszukiwania (Google Display Network – GDN)

Reklamy Google Ads można emitować nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale też w tzw. sieci wyszukiwania (Google Display Network – GDN). W sieci tej zrzeszone są setki blogów, stron, forów i serwisów informacyjnych (np. Onet).

reklamy google onet

Onet.pl – przykład reklam
 

Reklamy w sieci wyszukiwania różnią się od tekstowych przede wszystkim formą. Mogą to być reklamy tekstowe, graficzne lub multimedialne, targetowane ze względu ma np. wiek, płeć, zainteresowania, ale też miejsce emisji. Sieć umożliwia więc zwiększenie zasięgu naszych reklam, co sprawia, że ta forma reklamowa nadaje się przede wszystkim do budowania świadomości marki w internecie.

Reklamy w Gmailu

reklama w gmail

Reklama w Gmail
 

Reklamy w poczcie Gmail wyświetlają się w skrzynce odbiorczej na kartach „Oferty” i „Społeczności”. Są oznaczone, ale po kliknięciu otwierają się tak samo jak maile. Mogą zawierać grafiki, wideo lub formularze.

Reklamy w YouTube

YouTube jest drugą co do wielkości platformą wyszukiwania internetowego (zaraz po Google) i daje coraz szersze możliwości reklamowe.

W zależności od celów można skorzystać z:

  • Reklam In-Stream możliwych do pominięcia
  • Reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia
  • Bumper Ads
  • Reklamy Discovery
  • Reklamy Masthead

Reklamy na YouTube można targetować używając słów kluczowych, używać danych demograficznych, takich jak wiek, płeć, albo tworzyć segmenty odbiorców na podstawie własnych wytycznych. YouTube pozwala też docierać do widzów na podstawie ich przeszłych interakcji z wybranymi filmami, reklamami TrueView lub kanałem YouTube.

Google Shopping

Google Shopping to platforma sprzedażowa, która – kiedyś traktowana po macoszemu – dzisiaj nabiera sporego rozpędu i dla e-commerce’ów staje się coraz ważniejszym kanałem dotarcia. Dlaczego? Odpowiada na potrzeby najbardziej zdeterminowanych użytkowników, którzy wiedzą już, czego chcą i chcą za to zapłacić. W Google Shopping od razu widzą, ile będą musieli, co skraca ich drogę do konwersji.

reklama google shopping

Przykład kampanii Google Shopping
 

Zobacz również: Facebook Shops – czy sklepy na Facebooku otworzą e-commerce dla lokalnych przedsiębiorstw?
▲ wróć na początek

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań