W poniższym artykule przypominamy najważniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia.
Handel transgraniczny – czym jest?
Czym jest handel transgraniczny? To oferowanie przez sprzedawców swoich produktów na zagranicznych rynkach. Ma on na celu dotarcie na nowe rynki zbytu, pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków.
Klienci chętnie kupują produkty z innych krajów, ponieważ często mają one niższą cenę, wyższą jakość lub po prostu brakuje w ich kraju tych konkretnych artykułów. Niektóre marki nie są dostępne w każdym państwie. Czasami użytkownicy zwyczajnie chcą nabyć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego, dlatego przeczesują zagraniczne rynki.
Kupujący i sprzedawca pochodzą z dwóch różnych krajów. Posługują się innymi językami i walutami, podlegają innym prawom. A mimo tego mogą zawrzeć transakcję kupna-sprzedaży.
Chcesz dowiedzieć się więcej o istocie handlu transgranicznego? Przeczytaj artykuł: Handel transgraniczny – definicja.
Wyzwania i zagrożenia, jakie stawia przed sprzedawcami handel transgraniczny
Handel transgraniczny może przynieść zwiększenie sprzedaży i duże przychody, jednak tego typu działalność wiąże się z podjęciem określonego ryzyka. W końcu na obu rynkach będą obowiązywały odmienne przepisy i wymogi formalne dotyczące kwestii prawnych i podatkowych. Trzeba dopilnować kwestii dotyczących cła, a także obowiązujących w danym kraju płatności. Jakie jeszcze zagrożenia mogą spotkać osobę rozpoczynającą swoją przygodę z handlem transgranicznym?
Bardzo ważne jest zapewnienie zagranicznym konsumentom strony w ich rodzimym języku. Chodzi nie tylko o podstawowe informacje dotyczące nawigacji, ale również opisy kategorii i produktów, a także obsługę. Klienci powinni mieć możliwość zadawania pytań oraz składania ewentualnych reklamacji w swoim języku.
Koniecznie trzeba zyskać zaufanie zagranicznego klienta. Należy dotrzymać wszelkiej staranności w kwestiach bezpieczeństwa danych, aby nie obawiał się on dokonywania transakcji w naszym sklepie internetowym. Dobrze będzie w tym wypadku pokazać na stronie pozytywne opinie zadowolonych kupujących, którzy już mieli okazję zrobić u nas zakupy.
Jakie jeszcze wyzwania stoją przed sprzedającymi planującymi podbój zagranicznych rynków? Sprawdź!
Jak się przygotować do handlu transgranicznego?
Zanim rozpocznie się zagraniczną ekspansję, trzeba najpierw stworzyć przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię. Przede wszystkim należy wtedy dokonać analizy konkurencji. Trzeba pamiętać, że to lokalni sprzedawcy lepiej znają specyfikę danego obszaru i obowiązujące tam nawyki zakupowe.
Dlatego należy się zastanowić, jaki produkt można zaoferować, w jakiej cenie i jakości, a także jakie działania marketingowe podjąć, aby przekonać konsumentów do zawarcia transakcji. Jakie jeszcze czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływają na sprzedaż międzynarodową? Więcej dowiesz się z tego tekstu.
Co może pomóc w prowadzeniu handlu transgranicznego?
Outsourcing polega na oddelegowaniu przez przedsiębiorstwo określonych zadań do wykonania przez inną, wyspecjalizowaną do tego firmę. Taka forma współpracy będzie przydatna w przypadku handlu transgranicznego.
Dostawa cały czas stanowi wyzwanie w przypadku handlu transgranicznego. Przesyłka pokonuje długą drogę, dlatego wysyłka często długo trwa i dużo kosztuje. Dlatego warto powierzyć tę funkcję zagranicznym kurierom.
Więcej o roli outsourcingu w handlu transgranicznych w tym artykule.
Marketplaces a handel transgraniczny
Marketplace to specyficzny sklep internetowy, który w jednym miejscu gromadzi oferty sprzedawców z różnych kategorii. Dzięki temu za jednym zamachem można nabyć obuwie, sprzęt wędkarski i literaturę bałkańską.
Marketplaces napędzają rozwój handlu transgranicznego. Skorzystanie z usług tego typu platformy to chyba najprostszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej. Można skorzystać z gotowego rozwiązania bez konieczności zakładania własnego sklepu internetowego.
Tutaj znajdziesz więcej informacji.
Podziel się z innymi: