Handel transgraniczny – podsumowanie

podsumowanie

Handel transgraniczny, szczególnie elektroniczny, cieszy się coraz większą popularnością.

W poniższym artykule przypominamy najważniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia.

Handel transgraniczny – czym jest?

Czym jest handel transgraniczny? To oferowanie przez sprzedawców swoich produktów na zagranicznych rynkach. Ma on na celu dotarcie na nowe rynki zbytu, pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków.

Klienci chętnie kupują produkty z innych krajów, ponieważ często mają one niższą cenę, wyższą jakość lub po prostu brakuje w ich kraju tych konkretnych artykułów. Niektóre marki nie są dostępne w każdym państwie. Czasami użytkownicy zwyczajnie chcą nabyć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego, dlatego przeczesują zagraniczne rynki.

Kupujący i sprzedawca pochodzą z dwóch różnych krajów. Posługują się innymi językami i walutami, podlegają innym prawom. A mimo tego mogą zawrzeć transakcję kupna-sprzedaży.

Chcesz dowiedzieć się więcej o istocie handlu transgranicznego? Przeczytaj artykuł: Handel transgraniczny – definicja.

Wyzwania i zagrożenia, jakie stawia przed sprzedawcami handel transgraniczny

Handel transgraniczny może przynieść zwiększenie sprzedaży i duże przychody, jednak tego typu działalność wiąże się z podjęciem określonego ryzyka. W końcu na obu rynkach będą obowiązywały odmienne przepisy i wymogi formalne dotyczące kwestii prawnych i podatkowych. Trzeba dopilnować kwestii dotyczących cła, a także obowiązujących w danym kraju płatności. Jakie jeszcze zagrożenia mogą spotkać osobę rozpoczynającą swoją przygodę z handlem transgranicznym?

Bardzo ważne jest zapewnienie zagranicznym konsumentom strony w ich rodzimym języku. Chodzi nie tylko o podstawowe informacje dotyczące nawigacji, ale również opisy kategorii i produktów, a także obsługę. Klienci powinni mieć możliwość zadawania pytań oraz składania ewentualnych reklamacji w swoim języku.

Koniecznie trzeba zyskać zaufanie zagranicznego klienta. Należy dotrzymać wszelkiej staranności w kwestiach bezpieczeństwa danych, aby nie obawiał się on dokonywania transakcji w naszym sklepie internetowym. Dobrze będzie w tym wypadku pokazać na stronie pozytywne opinie zadowolonych kupujących, którzy już mieli okazję zrobić u nas zakupy.

Jakie jeszcze wyzwania stoją przed sprzedającymi planującymi podbój zagranicznych rynków? Sprawdź!

Jak się przygotować do handlu transgranicznego?

Zanim rozpocznie się zagraniczną ekspansję, trzeba najpierw stworzyć przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię. Przede wszystkim należy wtedy dokonać analizy konkurencji. Trzeba pamiętać, że to lokalni sprzedawcy lepiej znają specyfikę danego obszaru i obowiązujące tam nawyki zakupowe.

Dlatego należy się zastanowić, jaki produkt można zaoferować, w jakiej cenie i jakości, a także jakie działania marketingowe podjąć, aby przekonać konsumentów do zawarcia transakcji. Jakie jeszcze czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływają na sprzedaż międzynarodową? Więcej dowiesz się z tego tekstu.

Co może pomóc w prowadzeniu handlu transgranicznego?

Outsourcing polega na oddelegowaniu przez przedsiębiorstwo określonych zadań do wykonania przez inną, wyspecjalizowaną do tego firmę. Taka forma współpracy będzie przydatna w przypadku handlu transgranicznego.

Dostawa cały czas stanowi wyzwanie w przypadku handlu transgranicznego. Przesyłka pokonuje długą drogę, dlatego wysyłka często długo trwa i dużo kosztuje. Dlatego warto powierzyć tę funkcję zagranicznym kurierom.

Więcej o roli outsourcingu w handlu transgranicznych w tym artykule.

Marketplaces a handel transgraniczny

Marketplace to specyficzny sklep internetowy, który w jednym miejscu gromadzi oferty sprzedawców z różnych kategorii. Dzięki temu za jednym zamachem można nabyć obuwie, sprzęt wędkarski i literaturę bałkańską.

Marketplaces napędzają rozwój handlu transgranicznego. Skorzystanie z usług tego typu platformy to chyba najprostszy sposób na rozpoczęcie sprzedaży zagranicznej. Można skorzystać z gotowego rozwiązania bez konieczności zakładania własnego sklepu internetowego.

Tutaj znajdziesz więcej informacji.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość