Stawki są zależne przede wszystkim od banku zdjęć i agencji. W zależności od serwisu, można spotkać się z różnymi systemami opłat. Dzisiaj przeanalizujemy najpopularniejsze możliwości.
Shutterstock
W najtańszej wersji 29 euro miesięcznie (opcja płatności roczna), otrzymujemy limit 10 pobrań na miesiąc ze standardową licencją. Można więc zauważyć, że każdy pakiet ma ruchomy cennik. Na ostateczną kwotę mają wpływ: liczba pobrań na miesiąc / w ciągu roku lub liczba punktów kredytowych na miesiąc, opcje płatności oraz typ licencji.
Jako fotograf sprzedający swoje zdjęcia stockowe, możesz skorzystać z platformy Shutterstock, w celu sprzedaży swoich projektów. Na stronie internetowej dostępne są tabele, prezentujące ile twórca może zarobić. Im więcej zdjęć zdecyduje się sprzedać, tym więcej może zyskać.
Jak rozpocząć pracę jako twórca? Przede wszystkim należy mieć ukończone 18 lat. Wtedy zyskujemy możliwość rejestracji konta. Możliwe jest również utworzenie konta firmowego, po przesłaniu odpowiednich dokumentów, wymaganych w danym państwie, które potwierdzają, że osoba jest właścicielem danej firmy.
Istock
Tak jak w poprzednim przypadku, cena zaczyna się od 29 euro miesięcznie – przy wyborze płatności rocznej. Firma jednak zapewnia pierwszy miesiąc za darmo. W tej cenie użytkownik otrzymuje limit 10 pobrań miesięcznie. Ostateczna cena wszystkich pakietów jest zależna od ilości pobrań miesięcznych, sposobu płatności i typu licencji.
Aby zostać sprzedawcą na Istock należy w pierwszej kolejności złożyć wniosek za pośrednictwem aplikacji mobilnej „Contributor by Getty Images”. Następnie należy przesłać 3-6 przykładowych zdjęć, których jest się właścicielem praw autorskich (lub upoważnionym przedstawicielem). W kolejnym kroku, jeśli obrazy przejdą weryfikację platforma zaoferuje umowę i zachęci do założenia konta. Zarobki wahają się od 15% do 45% od każdej licencji na plik.
Adobe Stock
W przypadku tego serwisu, cena subskrypcji zaczyna się również od 29 euro miesięcznie – przy płatności rocznej. W zależności od pakietu, sposobu płatności (roczne/miesięczne) i innych parametrów, ostateczna kwota może się różnić.
Każda osoba powyżej 18 roku życia, będąca właścicielem przesyłanych zdjęć, może sprzedać je za pomocą Adobe Stock. Rejestracja jako artysta odbywa się za pomocą identyfikatora Adobe ID. Stawka tantiem w przypadku zdjęć, wektorów i ilustracji wynosi 33%.
Dreamstime
Dreamstime to kolejna platforma, która zrzesza społeczność z całego świata. Kupujący mogą skorzystać z dostępnych planów, zaczynających się od ok. 25 euro miesięcznie, przy 5 pobraniach w ciągu miesiąca.
Pierwszym etapem do zostania sprzedawcą jest rejestracja konta. Następnie należy zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi przesyłanych zdjęć. Platforma zastrzega sobie prawo do wyboru projektów, które są poddawane ocenie technicznej, komercyjnej i estetycznej.
Zarobki kształtują się w przedziale 25-50% udziału w przychodach, obliczanych na podstawie kwoty netto transakcji. Dodatkowo decydując się na udostępnienie plików na wyłączność, doliczana jest premia w wysokości 10%.
Stocksy
Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Stocksy, cała kolekcja, jak i twórcy są wybierani ręcznie, co pozytywnie wpływa na jakość zdjęć i filmów dostępnych na platformie. Obrazy można pobierać w cenie: Medium (35$), Large (85$) oraz X-Large (135$). Dobór oferty będzie zależny od miejsca wykorzystania grafiki – im wyższa cena, tym lepsza jakość i rozdzielczość.
Standardowa licencja na obrazy to Royalty-Free. Istnieje jednak możliwość jej rozszerzenia, za odpowiednią opłatą. Dokładny cennik znajduje się pod tym linkiem.
Stocksy podkreśla, że stosuje uczciwe wynagrodzenie wobec twórców. Przy podstawowej licencji procent dla autora wynosi 50%, natomiast przy rozszerzonej 75%. Aby aplikować należy:
wypełnić formularz zgłoszeniowy – opowiedzieć o sobie i podzielić się swoim portfolio,
pokazać swoje prace – przesłać 10 zdjęć (filmów lub ilustracji) w formacie .jpg (.mp4 lub .mov),
poczekać na odpowiedź – analiza może zająć 1-2 tygodnie.
Stocky aktualizuje również informację o tym, jakich artystów obecnie potrzebują. Lista ta dostępna jest pod tym linkiem.
Getty Images
Wspomniany już wcześniej iStock oraz omawiany właśnie Getty Images są własnością jednej firmy – Getty Images INC. Od ponad 25 lat, platforma dostarcza zdjęcia i wideo najwyższej jakości. W cenniku dostępne są trzy pakiety, gdzie koszt najtańszego zaczyna się od 125 euro.
Jak zostać autorem w serwisie Getty Images? W pierwszej kolejności należy pobrać aplikację „Contributor by Getty Images”, dostępną na App Store oraz Google Play. Następnie należy przesłać od 3 do 6 zdjęć (wideo lub ilustracji) i poczekać na recenzję. Po pomyślnej weryfikacji, na maila zostanie wysłany link umożliwiające dokończenie rejestracji.
Twórcy współpracujący z platformą, mogą liczyć na zarobki wynoszące około 15-25%. Dokładna rozpiska stawek jest widoczna na poniższym zdjęciu.
Sprzedaż zdjęć w internecie a działalność nierejestrowana
Mnogość formalności pojawiających się przy zakładaniu oficjalnej działalności potrafi zniechęcić nawet najbardziej zmotywowanego przedsiębiorcę. Obecnie wygodną alternatywą staje się prowadzenie działalności nierejestrowanej, która jest o wiele prostszym rozwiązaniem, szczególnie na początku biznesowej przygody.
Wybór działalności nierejestrownej to dobra opcja również przy sprzedaży zdjęć przez internet. W tym ujęciu podstawowym warunkiem staje się uzyskiwanie niższego miesięcznego przychodu niż 75% wartości pensji minimalnej brutto.
Podsumowanie
Jeśli zastanawiasz się, jak sprzedawać zdjęcia stockowe, to rozważ powyższe opcje. Zwróć uwagę przede wszystkim na styl danej platformy oraz wynagrodzenie. Na rynku dostępnych jest wiele innych platform tego typu, jednak na przykładzie tych najpopularniejszych, chcieliśmy pokazać, jakie masz możliwości.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wirtualne biuro może być przydatne dla osób, które pracują zdalnie, z domu lub w terenie, i do wykonywania pracy nie potrzebują fizycznej siedziby miejsca prowadzenia działalności, np. dla start-upów, freelancerów czy początkujących kancelarii. Czy adres wirtualnego biura można jednak podawać jako siedzibę działalności gospodarczej? Kiedy może to być przeszkodą w rejestracji jako czynny podatnik VAT?
Copywriting jest popularnym narzędziem wspierającym sprzedaż, marketing i komunikację marek. Wiele firm i przedsiębiorców korzysta z usług copywriterów, ale nie każdy wie, jak zrobić to zgodnie z prawem – zarówno pod względem jakości treści, jak i kwestii praw autorskich. Każdy tekst, artykuł, opis produktu czy newsletter stworzony przez copywritera jest utworem, co oznacza, że jego wykorzystanie podlega konkretnym regulacjom prawnym, w szczególności w zakresie praw autorskich.
Zielona transformacja to coraz głośniejszy temat również na polu biznesowym. Do dyskusji włącza się także IFIRMA, dołączając w roli partnera do spotkania w ramach cyklu Startups Networking & Innovations Platform (SNIP) poświęconego zielonym technologiom, które odbędzie się już 15 kwietnia 2025 roku w Katowicach.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo
Dzień dobry, a jak się takie przychody rozlicza?
Świetny artykuł, dużo mi pomógł dziękuję!!!