Jak stać się skutecznym internetowym graczem B2B?

skuteczne rozwiązania B2B

Obecnie wiele firm prowadzących sprzedaż hurtową nie wyobraża sobie funkcjonowania bez platformy B2B.

To ogromne usprawnienie ich pracy, które działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jednak prowadzenie sklepu internetowego B2B wymaga ciągłej czujności i śledzenia najnowszych trendów. Należy trzymać rękę na pulsie i w miarę możliwości wdrażać skuteczne rozwiązania B2B. Jakie to są? Podpowiadamy w poniższym artykule.

Skuteczne B2B – czyli jakie?

Rynek e-commerce B2B z każdym rokiem rośnie w siłę. Warto inwestować w tę metodę sprzedaży produktów, ponieważ przynosi ona większe zyski, a także obniża koszty obsługi klienta.

Zanim jednak wdroży się konkretne rozwiązania, należy zrobić dokładny research. Najpierw trzeba określić pozycję marki w branży. Czy jest ona postrzegana w sposób, w jaki życzyłaby sobie dana firma? Koniecznością jest również zidentyfikowanie grupy docelowej, a także określenie celów.

Co jeszcze można zrobić, aby stać się efektywnym podmiotem B2B? Analiza konkurencji to jedna z najważniejszych czynności, jakich trzeba dokonać przed startem platformy e-commerce. Musisz sprawdzić, w jaki sposób działają sklepy internetowe B2B, z którymi będziesz walczył o klientów. Sprawdź ich:

  • ofertę produktową,
  • taktykę sprzedaży,
  • obecność w social mediach,
  • korzystanie z kampanii Google Ads,
  • strukturę strony.

Żeby zwiększyć obroty pochodzące z tego kanału sprzedaży, należy zrealizować odpowiednią strategię marketingową. O co w takim razie należy zadbać?

Sklep internetowy odpowiadający zasadom SXO

Strategia SXO, czyli połączenie UX i SEO, skupia się na tym, aby witryna była zarówno przyjazna użytkownikowi pod względem User Experience, jak i dobrze zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania. Dzięki temu kupujący szybciej trafi do Twojego sklepu internetowego i chętniej w nim pozostanie. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na: odpowiedni dobór słów kluczowych i wysoką jakość treści, przygotowanie intuicyjnej nawigacji, a także szybkość ładowania się strony.

Interesujące treści

Marketing internetowy w dużej mierze opiera się na contencie – bardzo istotny jest opis firmy i świadczonych usług, a także opisy produktów, komunikacja w mediach społecznościowych i artykuły na blogu. To najskuteczniejszy sposób, aby zachęcić kupujących do konwersji. Treści muszą być unikalne i w obrazowy sposób przedstawiać korzyści z nabycia danego artykułu. Warto stosować storytelling, aby wywołać w potencjalnych klientach określone emocje. Dobrze zrealizowana strategia contentowa pozwoli na zwiększenie widoczności marki w sieci, co przełoży się na większy ruch na stronie.

Zapewnienie różnych metod płatności

Łatwość w dokonaniu zakupów z pewnością przekona wielu klientów do współpracy akurat z Twoim sklepem internetowym B2B. W relacjach biznesowych normą są kredyty kupieckie i inne rodzaju zobowiązania, jednak bardzo ważny jest również sposób dokonania płatności. Kupujący z pewnością to docenią, jeśli oprócz tradycyjnego przelewu, będą mogli skorzystać również chociażby z PayPal czy Apple Pay.

Kampania Google Ads

Jest to płatna reklama, wymagająca niekiedy dużych nakładów finansowych, ale bardzo skuteczna – jej efekty widać niemal natychmiast. W ten sposób można dotrzeć do szczegółowo określonej grupy odbiorców. Jeśli wcześniej przeanalizowałeś, kto jest Twoją buyer personą, Google Ads pozwoli Ci dotrzeć bezpośrednio do niej. Dzięki temu zyskujesz większe szanse na przekonanie jej do zakupu. Możesz również skierować reklamę do osób, które odwiedziły stronę, ale nie zrealizowały konwersji – wtedy przypomnisz im o swojej ofercie.

Wykorzystaj opinie klientów

Zachęć swoich zadowolonych klientów do tego, aby wystawiali Ci opinie, recenzje, referencje. Może być to tekst, ale również materiały wideo czy zdjęcia, na których korzystają z Twoich produktów. Zrób specjalną sekcję na stronie zawierającą właśnie opinie wcześniejszych kupujących. To z pewnością zbuduje Twój wizerunek jako zaufanego sprzedawcy i przełoży się na liczbę zrealizowanych transakcji zakupowych.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Darmowy program do faktur online Darmowy program do faktur online Darmowy program do faktur online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość