Chat with us, powered by LiveChat

Jak stworzyć dobre logo firmy?

jak stworzyć logo firmowe

Planujesz stworzyć identyfikację wizualną dla swojej nowej działalności? Przeczytaj, jak stworzyć logo firmowe, które pozwoli Ci się wyróżnić z tłumu – co składa się na dobre logo i jak zacząć je projektować?

Stworzenie logo opiera się nie tylko na obsłudze programów graficznych, ale przede wszystkim na wiedzy dotyczącego tego, jak sprawić, aby było ono czytelne, łatwe do zapamiętania i uniwersalne. Docelowo jest bowiem multiplikowane na wizytówkach, zabudowie targowej, odzieży roboczej, ale także na papierach firmowych i wszelkich materiałach promocyjnych firmy. Psychologia koloru i kształtu czy typografia to kolejne elementy, które muszą być uwzględnione przy projektowaniu. O czym jeszcze pamiętać?

Jak stworzyć logo firmy, które przyspieszy rozwój biznesu?

Skutecznie zaprojektowane logo może stanowić akcelerator wzrostu firmy. To nie tylko efektowny znak na wizytówce czy w stopce maila, ale przede wszystkim – element, który wyróżnia ją na tle pozostałych. Stanowi też graficzny wstęp do snucia opowieści o marce – ludzki mózg został zaprojektowany do myślenia obrazowego. To tłumaczy, dlaczego logo powinno wywoływać określone odczucia.

Emocjonalna ocena dokonuje się w ultraszybkim tempie w umyśle odbiorców, dlatego prace nad logo powinny być zwieńczone takim efektem, który nie odbierze marce choćby promila z profesjonalizmu i jej filozofii.

Od czego zacząć projektowanie logo?

Początkowy etap stanowi zebranie informacji o marce – wyznawanych przez nią wartościach oraz elementach stanowiących przewagę konkurencyjną. Nie bez znaczenia pozostaje także to, co firma chciałaby, aby myśleli o niej klienci.

Rezultatem prac powinno być dostarczenie takiego projektu, który na poziomie emocjonalnym będzie odzwierciedlał najistotniejsze skojarzenia. Urzeczywistnienie tego jest możliwe dzięki gruntownemu zebraniu danych o przedsiębiorstwie – a na to nigdy nie jest za wcześnie. Skuteczne logo już na początkowym etapie działania firmy może być pomocne w kreowaniu wizerunku i rozwoju.

Logo firmowe – mniej znaczy więcej

Często popełnianym błędem na etapie projektowania jest chęć odzwierciedlenia w logo czym zajmuje się firma. Nie jest to dobry kierunek – zwróć uwagę, czy Ikea ma w swoim logo meble lub narzędzia do ich montażu, a Apple – komputer lub telefon?

Kluczem do sukcesu jest tu trzymanie się prostych form, dlatego popularną techniką wśród projektantów jest rozpoczęcie pracy od szkicowania. Trudno wtedy o wprowadzenie nadmiaru elementów, które mogłyby nadać pracy ciężkości. To właśnie najprostsze znaki są najbardziej rozpoznawalne – ciężko bowiem nie kojarzyć logo Nike.

Kolejny etap dotyczy przygotowania grafiki w wektorach – to pozwala doszlifować projekt i wychwycić wszelkie niedociągnięcia, które byłyby widoczne w mikroskali.

Jak zaprojektować logo? Dobierz właściwą kolorystykę

Zrozumienie psychologii kolorów i teorii barw są pomocne przy projektowaniu logo firmowego. Konkretne barwy niosą ze sobą konkretne skojarzenia i emocje. I tak np. przy tworzeniu logo dla firmy produkującej produkty wegańskie jako główny lub uzupełniający kolor lepiej wybrać zieleń niż czerwień.

Nadając projektowi logo barwy, wyraża się także pewną symbolikę i odczucia.

Wskazówka: warto zacząć projektowanie od czerni i bieli. Jeżeli w tej konfiguracji nie będzie się odpowiednio prezentować – mała szansa, że po dodaniu kolorów i dopracowaniu detali sytuacja się odmieni.

Jak zrobić logo? Testuj czcionki

Typografia to jeden z elementów identyfikacji wizualnej. Niestety zdarza się, że nie jest traktowany z właściwą uwagą – efekty są widoczne z reguły od razu przy projektach offline’owych – wizytówkach czy na dokumentach firmowych. Podczas projektowania trzeba wziąć pod uwagę wszystkie sytuacje, w jakich logo będzie występować – mowa tu zarówno o dużej skali oraz małej, która bezlitośnie uwypukli wszelkie niedopatrzenia przy projektowaniu, takie jak np. zbyt mała odległość między literami.

Zaleca się tu testowanie różnych opcji zarówno pod kątem rozmiaru i grubości znaków. W końcu cykl życia logo jest dłuższy niż jakikolwiek inny projekt graficzny przygotowywany na jej potrzeby.

Jak zaprojektować niepowtarzalne logo firmowe?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dla stymulowania wyobraźni i szukania inspiracji przeglądać już istniejące projekty, jednak wykluczone jest nadmierne korzystanie z prac innych twórców. Pomijając ewentualne problemy prawne, jakimi może to grozić – takie działanie przede wszystkim wykluczy aspekt oryginalności, jaki powinien cechować logo oraz nie przysporzy twórcy rozgłosu w takim kontekście, w jakim by go oczekiwał.

Zabawa formą, eksperymenty i gruntowna praca nad odzwierciedleniem charakteru firmy powodują, że projekt logo będzie niepowtarzalny.

Jak stworzyć logo firmy? Podsumowanie 3 cech dobrego logo

Skutecznie zaprojektowane logo to kompilacja kilku cech – musi być bowiem jasne, ponadczasowe i konkretne.

Prostota logo powinna wykluczać wszelkie niedomówienia i gwarantować, że po upływie dekad nie będzie odzwierciedlać minionych już trendów w projektowaniu. Klarowność projektu wyraża się także w tym, że nie będzie kojarzony z żadną inną konkurencyjną firmą. Przygotowanie prostego logo wymaga wydobycia esencji z początkowego nadmiaru informacji o firmie i próby uwypuklenia jej.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość