Jak stworzyć logo firmowe? 3 cechy dobrego logo | ifirma.pl

Jak stworzyć dobre logo firmy?

jak stworzyć logo firmowe

Planujesz stworzyć identyfikację wizualną dla swojej nowej działalności? Przeczytaj, jak stworzyć logo firmowe, które pozwoli Ci się wyróżnić z tłumu – co składa się na dobre logo i jak zacząć je projektować?

Stworzenie logo opiera się nie tylko na obsłudze programów graficznych, ale przede wszystkim na wiedzy dotyczącego tego, jak sprawić, aby było ono czytelne, łatwe do zapamiętania i uniwersalne. Docelowo jest bowiem multiplikowane na wizytówkach, zabudowie targowej, odzieży roboczej, ale także na papierach firmowych i wszelkich materiałach promocyjnych firmy. Psychologia koloru i kształtu czy typografia to kolejne elementy, które muszą być uwzględnione przy projektowaniu. O czym jeszcze pamiętać?

Jak stworzyć logo firmy, które przyspieszy rozwój biznesu?

Skutecznie zaprojektowane logo może stanowić akcelerator wzrostu firmy. To nie tylko efektowny znak na wizytówce czy w stopce maila, ale przede wszystkim – element, który wyróżnia ją na tle pozostałych. Stanowi też graficzny wstęp do snucia opowieści o marce – ludzki mózg został zaprojektowany do myślenia obrazowego. To tłumaczy, dlaczego logo powinno wywoływać określone odczucia.

Emocjonalna ocena dokonuje się w ultraszybkim tempie w umyśle odbiorców, dlatego prace nad logo powinny być zwieńczone takim efektem, który nie odbierze marce choćby promila z profesjonalizmu i jej filozofii.

Od czego zacząć projektowanie logo?

Początkowy etap stanowi zebranie informacji o marce – wyznawanych przez nią wartościach oraz elementach stanowiących przewagę konkurencyjną. Nie bez znaczenia pozostaje także to, co firma chciałaby, aby myśleli o niej klienci.

Rezultatem prac powinno być dostarczenie takiego projektu, który na poziomie emocjonalnym będzie odzwierciedlał najistotniejsze skojarzenia. Urzeczywistnienie tego jest możliwe dzięki gruntownemu zebraniu danych o przedsiębiorstwie – a na to nigdy nie jest za wcześnie. Skuteczne logo już na początkowym etapie działania firmy może być pomocne w kreowaniu wizerunku i rozwoju.

Logo firmowe – mniej znaczy więcej

Często popełnianym błędem na etapie projektowania jest chęć odzwierciedlenia w logo czym zajmuje się firma. Nie jest to dobry kierunek – zwróć uwagę, czy Ikea ma w swoim logo meble lub narzędzia do ich montażu, a Apple – komputer lub telefon?

Kluczem do sukcesu jest tu trzymanie się prostych form, dlatego popularną techniką wśród projektantów jest rozpoczęcie pracy od szkicowania. Trudno wtedy o wprowadzenie nadmiaru elementów, które mogłyby nadać pracy ciężkości. To właśnie najprostsze znaki są najbardziej rozpoznawalne – ciężko bowiem nie kojarzyć logo Nike.

Kolejny etap dotyczy przygotowania grafiki w wektorach – to pozwala doszlifować projekt i wychwycić wszelkie niedociągnięcia, które byłyby widoczne w mikroskali.

Jak zaprojektować logo? Dobierz właściwą kolorystykę

Zrozumienie psychologii kolorów i teorii barw są pomocne przy projektowaniu logo firmowego. Konkretne barwy niosą ze sobą konkretne skojarzenia i emocje. I tak np. przy tworzeniu logo dla firmy produkującej produkty wegańskie jako główny lub uzupełniający kolor lepiej wybrać zieleń niż czerwień.

Nadając projektowi logo barwy, wyraża się także pewną symbolikę i odczucia.

Wskazówka: warto zacząć projektowanie od czerni i bieli. Jeżeli w tej konfiguracji nie będzie się odpowiednio prezentować – mała szansa, że po dodaniu kolorów i dopracowaniu detali sytuacja się odmieni.

Jak zrobić logo? Testuj czcionki

Typografia to jeden z elementów identyfikacji wizualnej. Niestety zdarza się, że nie jest traktowany z właściwą uwagą – efekty są widoczne z reguły od razu przy projektach offline’owych – wizytówkach czy na dokumentach firmowych. Podczas projektowania trzeba wziąć pod uwagę wszystkie sytuacje, w jakich logo będzie występować – mowa tu zarówno o dużej skali oraz małej, która bezlitośnie uwypukli wszelkie niedopatrzenia przy projektowaniu, takie jak np. zbyt mała odległość między literami.

Zaleca się tu testowanie różnych opcji zarówno pod kątem rozmiaru i grubości znaków. W końcu cykl życia logo jest dłuższy niż jakikolwiek inny projekt graficzny przygotowywany na jej potrzeby.

Jak zaprojektować niepowtarzalne logo firmowe?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dla stymulowania wyobraźni i szukania inspiracji przeglądać już istniejące projekty, jednak wykluczone jest nadmierne korzystanie z prac innych twórców. Pomijając ewentualne problemy prawne, jakimi może to grozić – takie działanie przede wszystkim wykluczy aspekt oryginalności, jaki powinien cechować logo oraz nie przysporzy twórcy rozgłosu w takim kontekście, w jakim by go oczekiwał.

Zabawa formą, eksperymenty i gruntowna praca nad odzwierciedleniem charakteru firmy powodują, że projekt logo będzie niepowtarzalny.

Jak stworzyć logo firmy? Podsumowanie 3 cech dobrego logo

Skutecznie zaprojektowane logo to kompilacja kilku cech – musi być bowiem jasne, ponadczasowe i konkretne.

Prostota logo powinna wykluczać wszelkie niedomówienia i gwarantować, że po upływie dekad nie będzie odzwierciedlać minionych już trendów w projektowaniu. Klarowność projektu wyraża się także w tym, że nie będzie kojarzony z żadną inną konkurencyjną firmą. Przygotowanie prostego logo wymaga wydobycia esencji z początkowego nadmiaru informacji o firmie i próby uwypuklenia jej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość