Jak wykorzystać e-mail marketing automation w e-commerce?

e-mail marketing automation

W świecie marketingu sporo miejsca poświęca się reklamom w wyszukiwarkom (PPC), działaniom SEO, czy social mediom, a e-mail marketing wydaje się przy nich nudny. Niech to jednak nikogo nie zwiedzie. To wciąż jeden z kanałów, który umożliwia osiągnięcie najwyższego zwrotu z inwestycji. Warto się nim zainteresować zwłaszcza teraz, gdy można ułatwić sobie wiele zadań z e-mail marketing automation.

Zmiany‌ ‌związane‌ ‌z‌ ‌wprowadzeniem‌ ‌w‌ ‌życie‌ ‌RODO‌, mimo że marketerzy bardzo się ich obawiali, przyniosły sporo korzyści. Jak‌ ‌wynika‌ ‌z‌ ‌raportów‌ ‌„Email‌ ‌Marketing‌ ‌w‌ ‌liczbach”‌ ‌i‌ ‌„Email‌ ‌Marketing‌ ‌Industry‌ ‌Census”‌, ‌ogólna skuteczność e-mail marketingu nigdy‌ ‌nie‌ ‌była‌ ‌oceniana‌ ‌tak‌ ‌wysoko.‌ ‌RODO ‌zaczęło z całą surowością wymagać od marketerów, by wszelkie działania‌ ‌e-mail‌ ‌marketingowe‌ ‌były prowadzone z pełną transparentnością. Oznaczało to, że żaden mailing nie powinien zostać wysłany bez ‌wszystkich‌ ‌wymaganych‌ ‌zgód‌. Koniec końców, dzisiaj użytkownik dostaje tylko te informacje, którymi jest zainteresowany. Szansa na to, że dokona zakupu jest więc spora. Jak to wykorzystać i ułatwić sobie zadanie wysyłki maili? mamy na to odpowiedź: e-mail marketing automation.

Co to jest e-mail marketing? ‌

Czym jest dzisiejszy e-mail marketing? Na pewno nie masowym wysyłaniem komunikatów do adresów z przypadkowej listy! E-mail marketing, jak każdy inny kanał reklamy cyfrowej, opiera się dzisiaj na danych.

Wszystko zaczyna się od pozyskania adresów mailowych, co można zrobić np. oferując klientom zniżkę w zamian za zapis do newslettera lub prowadząc sprofilowane działania lead generation (działania zmierzające do zbudowania bazy osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą).

Gdy adresów będzie dość dużo, warto dokonać ich podziału, czyli segmentacji, tworząc coś na kształt podzbiorów zawierających dane osób o określonych preferencjach czy cechach, np. demograficznych.

Potem nie pozostaje nic innego jak stworzenie spersonalizowanych komunikatów pod potrzeby określonych segmentów. W praktyce segmentacja może przebiegać wg. dowolnych podziałów. Jeśli jednak wyodrębniamy np. grupę kobiet z dużych miast przed 20 rokiem życia, mailing powinien zawierać ofertę produktów, które mogą zainteresować właśnie te osoby i być napisany językiem, który będzie im bliski.

Czym jest marketing automation?

Dzięki zastosowaniu technologii możliwe jest śledzenie i analiza zachowań klientów, a także tworzenie procesów marketingowych, które ujednolicają obsługę klienta w wielu kanałach. Ich kombinacja ma na celu poprawienie efektywności lejka sprzedażowego.

Jak wykorzystać e-mail marketing automation w e-commerce?

Zastosowanie e-mail marketingu nie jest ograniczone do e-commerce, ale rzeczywiście jego możliwości najpełniej wykorzystują właśnie sprzedawcy, zwłaszcza w procesach zmierzających do podtrzymania relacji z klientami.

Klienci mogą dzięki mailom korzystać ze specjalnych ofert, zniżek, rabatów i wyprzedaży. By jednak przekaz był skuteczny, trzeba pochylić się nad wspomnianą wcześniej personalizacją i zaproponować klientom to, co może ich faktycznie zainteresować.

System marketing automation można z kolei wykorzystać zarówno do podstawowych zastosowań (np. do wysyłki autorespondera), ale i tworzyć bardziej skomplikowane scenariusze wywoływane przez określone zdarzenia, np. po dokonaniu zakupu, wysłać ofertę z produktami komplementarnymi do tych kupionych wcześniej.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość