Jak wypromować sklep stacjonarny - omówione zagadnienia:
Zapisz się do naszego newslettera i raz w tygodniu otrzymuj nową wiedzę z zakresu księgowości, biznesu i technologii. Tylko wartościowe informacje.
Większość konsumentów tego oczekuje. Nie brakuje bowiem takich, którzy kupują stacjonarnie, ale lubią sprawdzić ofertę sklepu online, ani takich, którzy kupują online, ale chcą odbierać albo oddawać towar w placówce stacjonarnej. A to i tak tylko dwie z co najmniej kilku możliwych konfiguracji, bo podział na kanały offline i online już teraz wydaje się zbyt ogólny. Jak wypromować sklep stacjonarny w internecie – podpowiadamy poniżej.
Wraz ze wzrostem punktów, w których klienci spotykają się z marką, rośnie potrzeba ich bezproblemowej integracji. Klient musi w każdym z nich otrzymać taką samą ofertę. Niezależnie od tego, czy styka się z marką w mediach społecznościowych, za pośrednictwem maila, smartfona, chatbota czy rozmawiając twarzą w twarz z personelem sklepu. Warto jednak o to zadbać, ponieważ klienci, którzy korzystali z 4+ kanałów, wydali średnio 9% więcej w sklepie w porównaniu do tych, którzy korzystali tylko z jednego kanału – wynika z badań Bloomreach.
Pandemia tylko spotęgowała te trendy. Klienci, nawet ci, którzy dotychczas nie czuli się komfortowo kupując w internecie, w przyspieszonym tempie przekonywali się do tej formy zakupów. W pandemicznych czasach stacjonarne sklepy musiały więc – i to szybko – odnaleźć się w handlu elektronicznym, zapewniając klientom spójne doświadczenia na komputerach stacjonarnych, smartfonach, ale także za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Jakie wypromować sklep stacjonarny w internecie?
Oczywistą odpowiedzią jest strona internetowa, i faktycznie – prostą można postawić stosunkowo szybko używając np. oprogramowania open-source lub jednej z popularnych platform SaaS. To jednak niejedyne narzędzia, które warto wykorzystać.
Google Moja Firma
Google Moja Firma to łatwe w obsłudze narzędzie przeznaczone do zarządzania wizerunkiem firmy w wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Dla lokalnego biznesu to podstawa.
Google umożliwia oznaczenie stacjonarnej siedziby firmy na mapie, uzupełnienie informacji o godzinach otwarcia, dodanie zdjęć i opisu. Może też służyć również jako kanał kontaktowy dla klientów, którzy – za jej pośrednictwem – mają możliwość automatycznego nawiązywania połączeń telefonicznych z firmą i recenzowania jej działań.
Warto pokusić się o rozbudowanie wizytówki i zamieszczenie w niej jak największej liczby informacji. To przydatne, zwłaszcza jeśli firma nie ma strony internetowej (wtedy warto podać link do profilu w mediach społecznościowych).
Social media
Prowadzenie aktywnej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych to w przypadku lokalnych firm absolutna konieczność. Spora część z nich używa ich jako podstawowego kanału kontaktu z firmą, a budując relacje z klientami, zwiększa się szansa na zdobycie ich lojalności.
Ponadto, korzystając z mediów społecznościowych można, z czasem, sięgnąć również po płatne reklamy i w ten sposób, wykorzystując dane na temat użytkowników, docierać do nich z odpowiednim przekazem w odpowiednim czasie.
Zastanawiasz się, gdzie reklamować się w social mediach? Oto porównanie reklam na Facebooku i Instagramie, a także 6 dodatkowych kanałów reklamy w mediach społecznościowych.
Reklama w wyszukiwarce
Google Ads oferuje wiele możliwości targetowania, w tym targetowania na podstawie lokalizacji. Umożliwia ono wyświetlanie reklam w wybranych krajach, regionach, na określonym obszarze wokół lokalizacji albo w miejscach zamieszkania określonych grup demograficznych.
Kierowanie na lokalizację pozwala skoncentrować działania reklamowe na obszarach, na których firma może znaleźć odpowiednich klientów, i ograniczyć je tam, gdzie ich nie ma, co pozwala na zwiększenie zwrotu z inwestycji.
Podziel się z innymi: