Kasa fiskalna w sprzedaży za pomocą maszyn vendingowych – metody/zasady rozliczenia
Dowiedz się jak rozliczyć sprzedaż kawy i słodyczy z automatu. Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących przy sprzedaży kawy i słodyczy w automatach.
Sprzedaż za pomocą maszyn vendingowych stanowi obecnie bardzo popularny kanał sprzedaży bezpośredniej o dużej dynamice wzrostu. Sprzedaż z automatu można rozliczyć na dwa sposoby.
Rozliczenie sprzedaży kawy z automatu rachunkiem „ w stu”
Jeśli automat sprzedaje tylko kawę wtedy wystarczy przeliczyć gotówkę z automatu przynajmniej raz na koniec miesiąca i obliczyć kwotę podatku należnego. Ale jeśli sprzedaż kawy z automatu, ma miejsce wraz z innymi towarami np. zupkami, napojami chłodzącymi, słodyczami wówczas podatnik powinien prowadzić szczegółową ewidencję sprzedaży. Niezbędna jest rejestracja każdej transakcji z podziałem na odpowiednie stawki VAT.
Sprzedaż za pomocą maszyn vendingowych – zasada rozliczenia
Przykład 1
Podatnik sprzedał w lipcu w automacie kawę za 1250 zł brutto. PN = (1250*23)/(100+23)=233,74 zł. Po zaokrągleniu 234 zł.
Podatnik może również skorzystać z rozwiązania zawartego w art. 146b ustawy o VAT, gdzie zostały ujęte wskaźniki wymienione w punktach poniżej i obliczyć kwotę podatku należnego i wartość netto dostawy licząc od kwoty brutto dostawy. W tym celu należy wykorzystać podane niżej przeliczniki procentowe:
a) 18,70% – dla towarów i usług objętych stawką podatku 23%
b) 7,41% – dla towarów i usług objętych stawką podatku 8%.
Stosując wskazane w ustawie o VAT wskaźniki, dla sprzedaży kawy o wartości 1250 zł brutto w stawce 23%, wystarczy pomnożyć kwotę 1250 x 18,70% co da 233,75 zł, kwota po zaokrągleniu również da wartość 234 zł podatku VAT.
Rozliczenie sprzedaży słodyczy strukturą zakupów
Jeżeli podatnik:
prowadzi sprzedaż z automatu towary opodatkowaną i zwolnioną lub opodatkowaną różnymi
stawkami,
świadczy usługi handlu,
nie ma obowiązku rejestrować obrotu za pomocą kas fiskalnych,
wówczas można w celu obliczenia kwoty podatku należnego dokonać podziału sprzedaży towarów w danym okresie rozliczeniowym w proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów z tego okresu, w którym dokonano zakupu. Do obliczenia tych proporcji przyjmuje się wyłącznie towary przeznaczone do dalszej sprzedaży według cen uwzględniających podatek. Podatnicy mogą ewidencjonować przychody w księdze oraz w ewidencji sprzedaży łącznie z podatkiem od towarów i usług, z tym że na koniec miesiąca przychód pomniejsza się o należny podatek od towarów i usług.
Poniższy przykład pokazuje sposób obliczenia podatku należnego, który jest porównaniem obu ww. metod.
Przykład 2
Podatnik sprzedał w lipcu w automacie kawę za 1250 zł brutto. PN = 1250*18,70% = 233,75 zł, po zaokrągleniu 233,70 zł
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Reklamacja towaru pomiędzy przedsiębiorcami różni się od klasycznej reklamacji konsumenckiej, ponieważ relacje te podlegają przede wszystkim przepisom Kodeksu cywilnego oraz zapisom umowy sprzedaży zawartej między stronami.
W tym roku NiuCon powraca z jeszcze większym rozmachem: nowe atrakcje, setki stoisk wystawców oraz konkursy, warsztaty i pokazy, które na długo zostaną w pamięci uczestników, goście specjalni z Japonii i Europy, a także IFIRMA w roli partnera wydarzenia. To idealna okazja, by zanurzyć się w świat japońskich inspiracji i poczuć się częścią międzynarodowej społeczności fanów kultury otaku.
Klient już odwiedził Twój e-sklep. Pytanie teraz: czy wyjdzie z jednym produktem, czy z trzema? Sprawdź, czym jest AOV w e-commerce, jak zwiększyć średnią wartość zamówienia i co zrobić, by każda transakcja była bardziej opłacalna.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo