Nie wszyscy przedsiębiorcy, którzy są czynnymi podatnikami VAT korzystają z płatnych programów księgowych do prowadzenia księgowości w firmie bądź z usług biura rachunkowego. Dlatego też Ministerstwo Finansów wyszło naprzeciw takim przedsiębiorcom i udostępniło im bezpłatne narzędzia do generowania i wysyłania plików JPK – w tym formularz Klient JPK WEB. Jak działa i jak z niego korzystać, opisujemy poniżej.
Klient JPK WEB – co to takiego?
Klient JPK WEB to przygotowany przez Ministerstwo Finansów formularz interaktywny do składania plików JPK_V7 w dwóch wariantach:
JPK_V7M – miesięcznie.
JPK_V7K – kwartalnie.
Jak można przeczytać na stronie Ministerstwa Finansów formularz jest prostym narzędziem webowym i zastąpi dotychczasowe pliki obsługiwane w formacie CSV. Oczywiście, aby móc skorzystać z tej aplikacji niezbędny jest sprzęt i dostęp do internetu. W dedykowanej aplikacji przedsiębiorcy będą mogli rozliczyć zarówno transakcje krajowe, jak i zagraniczne.
Narzędzie Klient JPK WEB umożliwia walidację, szyfrowanie, podpisywanie i wysyłkę plików. Osoby zainteresowane mogą zapoznać się z bardziej szczegółowymi informacjami na temat tej aplikacji na stronie podatki.gov.pl, gdzie znajdują się broszury informacyjne na ten temat.
Nowa wersja formularza uproszczonego znalazła się również na tej stronie MF. Dostęp do bezpłatnego narzędzia do tworzenia i wysyłania plików JPK można znaleźć pod tym linkiem.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Autorskie prawa majątkowe są niewątpliwie kluczowym elementem ochrony twórczości, który pozwala twórcom w sposób legalny kontrolować wykorzystywanie ich dzieł przez osoby trzecie oraz czerpać z tego korzyści finansowe. Istotne jest jednak umiejętne sporządzenie umowy przeniesienia autorskich praw majątkowych, aby jasno określić zakres uprawnień, obowiązki stron oraz warunki korzystania z utworu.
Public relations w sklepie online to nie tylko kontakt z dziennikarzem w sprawie artykułu. To także sposób na budowanie zaufania, rozpoznawalności i reputacji – zanim klient wejdzie na stronę, kliknie w reklamę lub doda produkt do koszyka. W tym poradniku pokażemy, jak działa PR w e-commerce, od czego zacząć i jak stworzyć relacje z mediami, które naprawdę zaprocentują.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo