LinkedIn. Jak zwiększyć efektywność profilu?

Z danych Akademii Leona Koźmińskiego wynika, że 97 procent polskich menedżerów używa serwisu LinkedIn, a jedna piąta jest na Facebooku i GoldenLine. Korzystanie z sieci społecznościowych pomaga im w autopromocji i budowaniu sieci kontaktów, dlatego – bez względu na to, czy szukasz pracy czy pracownika – w social mediach, a na LinkedInie zwłaszcza, warto być aktywnym.

Oto, 5 sposobów na to, by zwiększyć skuteczność zawodowego profilu na LinkedIn:

Zadbaj o zdjęcie wysokiej jakości

Użyj wysokiej jakości, profesjonalnego zdjęcia – najlepiej 400 na 400 pikseli – i spraw, aby było ono widoczne dla wszystkich. Zdjęcie powinno być aktualne, a twoja twarz zajmować na nim około 60%. Nie musi być w stylu sztampowo-biurowym, z laptopem i kubkiem kawy na biurku, ale powinno pokazywać Cię środowisku zawodowym. Ubierz zatem to, co zwykle nosisz do pracy i… uśmiechnij się!

Zdjęcie w tle to drugi wizualny element u góry Twojej strony. Przyciąga uwagę, określa kontekst i pokazuje nieco więcej Ciebie. To dzięki niemu Twój profil wyróżni się na tle innych i być może przyciągnie uwagę potencjalnych zleceniodawców.

WSKAZÓWKA:
By skontrolować to, jak wygląda Twój profil, wystarczy zajrzeć do “Ustawień” w prawym górnym rogu. Zobaczysz tam podsumowanie wszystkich opcji widoczności. Jeśli zmienisz je na status “Publiczny” łatwiej będzie znaleźć Cię w wynikach wyszukiwania.

Postaraj się wyróżnić opisem

Z reguły nagłówek to po prostu nazwa Twojego stanowiska, ale nie ma przeszkody, by bardziej go spersonalizować. Skorzystaj z tego pola, by powiedzieć nieco więcej o tym, jak widzisz swoją rolę, dlaczego robisz to, co robisz lub co sprawia, że chce Ci się wstawać. I wcale nie chodzi o to, by wyróżniać się na siłę. “Ninja” albo “Superhero” bywają w porządku w określonych branżach czy organizacjach, ale nie warto się z nimi wyrywać przed szereg. Nagłówek ma pokazywać przyszłym zleceniodawcom, czym się zajmujesz. Jeśli więc, jesteś specjalistą od front-endu, napisz to, ale dodaj, w jakich frameworkach lubisz lub chciałbyś pracować.

Opowiedz swoją historię

W głównym polu, które zwyczajowo zawiera opis tego, co robiłeś do tej pory, nie ograniczaj się do prostego wylistowania dotychczasowych stanowisk. Spróbuj zmienić swoje CV w historię Twojego osobistego i zawodowego rozwoju tak, by przekonać zleceniodawców, że mają do czynienia z kimś, kto ma na siebie pomysł i wie dokąd zmierza.

Opisz, co robiłeś i osadź swoje kompetencje w szerszym kontekście. Jeśli możesz, wypunktuj konkrety: projekty, które zrealizowałeś albo efekty, które przyniosła Twoja praca, a potem przejdź do celów. Zastanów się, co chcesz osiągnąć w krótkim i w dłuższym terminie i pokaż, że przeszłe dokonania, choć ważne, to dopiero początek tego, na co się stać.

Sekcję “umiejętności” regularnie aktualizuj, ale zadbaj o to, by aktualizacje były spójne i wartościowe. Usuń te kompetencje, które nie są już pożądane na rynku pracy, dodaj nowo nabyte i poproś o ich poświadczenie. To samo zrób z certyfikatami. Mniej czasem znaczy więcej, ale nie grzesz fałszywą skromnością.

▲ wróć na początek

Udzielaj się w społeczności

LinkedIn nie jest idealnym miejscem do zdobywania popularności i masowych zasięgów, ale jeśli szukasz wartościowych kontaktów lub budujesz swoją pozycję w określonej branży, powinieneś rozważyć publikowanie artykułów w tym właśnie serwisie. Nie idź jednak w ilość. Pamiętaj, że kierujesz swoje teksty do profesjonalistów. Oni nie tolerują czczej gadaniny, której zresztą mają pod dostatkiem na innych platformach. Zadbaj więc o to, by tekst był aktualny, dostarczał unikalnej wiedzy i odpowiadał na zainteresowania Twojej branży.

Co prawda, organiczny zasięg artykułów na LinkedIn jest dość niski, ale dzięki dodaniu odpowiednich słów kluczowych lub/i otagowaniu ludzi, których temat może zainteresować, możesz skutecznie zwiększyć jego widoczność.

▲ wróć na początek

Edytuj swój adres URL

Tak, to już technikalia, ale ich zaniedbanie może powodować wątpliwości co do Twojego profesjonalizmu. W “Ustawieniach”, w prawym górnym rogu profilu, znajdziesz opcję „Edytuj profil publiczny i adres URL”. Kliknij tam i spersonalizuj adresu URL. Ułatwi to znalezienie go w Google lub Bing.

Popularne posty:

UWAGA Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

kawaDzielimy się wiedzą nie tylko na bloguksiazka

Ponad 30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOKI