Marketing

Digital PR – najlepsze narzędzia do zarządzania wizerunkiem marki w sieci

Czym jest digital PR i jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w tej dziedzinie? Odpowiedzi znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Czym jest digital PR?

Tradycyjne działania Public Relations mają za zadanie dbać o dobry wizerunek firmy lub osoby za pomocą odpowiedniej komunikacji zewnętrznej. Mają one bezpośredni wpływ na kształtowanie stosunków społecznych podmiotu z jego otoczeniem.

Digital PR z kolei jest strategią wykorzystywaną do rozwijania swoich działań w internecie, dbania o wizerunek i zwiększania świadomości marki za pomocą narzędzi cyfrowych.

Dzięki podejmowanym w ten sposób działaniom firmy są w stanie nawiązywać liczne współprace i utrzymywać kontakty z wpływowymi osobistościami ze świata social mediów. To z kolei pomaga w uzyskaniu pozytywnych opinii oraz backlinków czy wzmianek na swój temat w mediach społecznościowych, które są pewnego rodzaju „walutą zaufania” dla odbiorców.

Digital PR – do czego służą narzędzia PR?

Dobrze prowadzone działania z zakresu PR cyfrowego będą wpływać na:

  • budowanie wizerunku marki w internecie i mediach społecznościowych,
  • zwiększenie jej rozpoznawalności,
  • budowanie społeczności – grupy odbiorców, do których trafia nasz komunikat,
  • zwiększenie efektywności zarządzania kryzysowego – analizując działania mające na celu poprawę satysfakcji odbiorców jesteśmy w stanie szybciej zareagować w przypadku sytuacji kryzysowej, która może nadejść w każdym momencie.

Podczas tworzenia planu działań z wykorzystaniem narzędzi digital PR należy wziąć pod uwagę wizję marki, jej misję, główne założenia public relations oraz użycie marketingu mix i promotion mix.

Narzędzia PR – 5 platform, które warto znać

Obecnie możemy znaleźć wiele narzędzi PR i platform, które znacząco ułatwiają budowanie zasięgów i wizerunku marki w internecie. Poniżej przedstawione zostały te, które naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu różnorodnych działań digitalowych:

  • Similar Web – dostarcza danych analitycznych, prowadzi rankingi popularności. Przedstawia statystyki witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych. Pozwala porównać ze sobą strony o pdoobnej tematyce.
  • Prowly – to kompleksowe narzędzie do zarządzania wszelkimi działaniami związanymi z public relations. Umożliwia wysyłkę informacji do mediów, prowadzenie biura prasowego oraz brand journala. To wszystko za pomocą jednego narzędzia.
  • Snappa – program pozwalający na tworzenie szybkich i łatwych grafik głównie dla mediów społecznościowych. Jest on dostępny w wersji online, wystarczy utworzyć bezpłatne konto i można śmiało tworzyć i pobierać grafiki w postaci PNG lub JPG.
  • InVideo – bardzo intuicyjna platforma internetowa, pozwalająca na montaż wideo w chmurze. Sprawia, że montowanie jest proste i przyjemne, a rezultaty wyglądają profesjonalnie.
  • Socioboard – zestaw narzędzi do generowania leadów w social mediach i prowadzenia content marketingu. Posiada w swojej ofercie bezpłatny plan podstawowy. Oferuje precyzyjne analizy aktywności użytkowników social mediów, dzięki którym łatwiej trafić do nich ze swoim przekazem.

Narzędzia Digital PR – podsumowanie

Digital PR jest poszerzeniem możliwości, jakie dotychczas posiadał tradycyjny PR. Ma on pozytywny wpływ na widoczność marki w internecie. Znaczna część użytkowników próbujących uzyskać informację o firmie będzie w tym momencie korzystała z wyszukiwarek internetowych. Tym samym chcąc utrzymać wysokiej jakości treści widoczne dla użytkowników, w działania te powinni zostać zaangażowani specjaliści SEO oraz digital marketerzy. Jeżeli połączymy wszystkie elementy w całość i wykorzystamy odpowiednie narzędzia PR, będziemy w stanie uwydatnić wizerunek marki w social mediach.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Europejski Akt o Dostępności – rozmowa z ekspertką

Wkrótce do Sejmu ma trafić przyjęty przez Radę Ministrów projekt o zasadach dostępności w produktach…

9 godzin temu

System kaucyjny – zmiany 2024. Kogo obejmą nowe obowiązki?

Zastanawiasz się co to jest i kogo dotyczy system kaucyjny? W dzisiejszym artykule zajmiemy się…

10 godzin temu

Co zrobić, gdy faktura VAT ulegnie zniszczeniu albo zostanie zgubiona?

Utrata faktury czy jej zniszczenie stanowią nadzwyczajne zdarzenia losowe, które są niemożliwe do przewidzenia. Dlatego…

11 godzin temu

Podatek Belki — czy zostanie zniesiony?

W Ministerstwie Finansów obecnie są prowadzone prace nad zniesieniem podatku od zysków kapitałowych, czyli podatkiem…

1 dzień temu

Placówka oświatowa – w jaki sposób można założyć, taką działalność? Rozliczenia względem ZUS i US

Zastanawiasz się jak założyć placówkę oświatową? W dzisiejszym artykule napiszemy kilka słów na temat takich…

1 dzień temu

Analiza sentymentu z wykorzystaniem AI. Jak pomaga wprowadzić zmiany w biznesie?

W dobie cyfrowej transformacji firmy mają dostęp do niespotykanej dotąd ilości danych na temat swoich…

1 dzień temu