10 darmowych narzędzi, które pomogą Ci tworzyć lepsze treści

narzędzia copywritera

Atrakcyjna treść jest zauważalna, poprawna od strony formalnej, jakościowa oraz odpowiada na potrzeby i zainteresowania odbiorców w chwili publikacji. Cechy te powinny przy tym występować równolegle, aby autor miał szansę na przebicie się ze swoim przekazem przez falę informacji zalewających codziennie czytelników. Nie jest to zadanie łatwe, jednak dostępne na rynku narzędzia pozwalają zminimalizować wysiłki twórców na drodze do tworzenia treści idealnych. Wiele z nich dostępnych jest zupełnie za darmo. W niniejszym artykule przedstawiamy 10 najbardziej przydatnych.

Jak pisać lepsze treści wykorzystując darmowe narzędzia

Narzędzia, o których będzie tutaj mowa, udoskonalają efekty pracy copywritera na kilku poziomach –  w zakresie poprawności stylistycznej i ortograficznej tekstu; w odniesieniu do jego korzystnej pozycji w wyszukiwarce, dzięki zastosowaniu trafnych słów kluczowych, a także na poziomie jego oprawy wizualnej, tak istotnej w dobie kultury obrazkowej, która razem z warstwą tekstową powinna tworzyć spójną jakość. 

Nawet najbardziej atrakcyjne treści nie spotkają się bowiem z pozytywnym odbiorem, jeżeli autor nie uczyni ukłonu w stronę algorytmu, decydującego o ich widoczności. Podobnie, wysublimowane kadry czy postprodukcja nie zatuszują rażących błędów ortograficznych i powtórzeń, które odbierają z miejsca tekstowi wiarygodności. Niedbale wykonane grafiki również kładą się cieniem na pozostałe wymiary dostarczanego contentu.

Dlatego też, chcąc zapewnić sobie poczucie pewności co do wykorzystania w pełni nakładów własnej pracy oraz chcąc ograniczyć te nakłady do minimum, bez uszczerbku na jakości usług copywriterskich, warto pokusić się o skorzystanie z dostępnych rozwiązań. Są one nierozłącznymi asystentami każdego twórcy treści, skupiającymi w sobie role korektorów, SEO managerów i grafików. Stosowanie ich to też korzyść dla zleceniodawców, którym dostarczane są pełnowartościowe teksty, wpływające na wzrost sprzedaży i umacnianie wizerunku firmy jako profesjonalisty w swojej branży. 

Darmowe narzędzia copywritera

WordCounter.net – liczenie znaków i czasu czytania

To narzędzie pozwalające na wielowymiarową analizę tekstu (ilość znaków i słów, styl, błędy gramatyczne, plagiat, słowa kluczowe i ich zagęszczenie w tekście, czas czytania – w myślach i na głos). Występuje ono w wersji anglojęzycznej, ale nie powinno nastręczać problemów w obsłudze za sprawą przejrzystego layoutu. 

Language Tool – Twój prywatny korektor

To narzędzie pozwalające na sprawdzenie poprawności gramatycznej tekstu stworzonego w jednym z języków europejskich, ale również m.in. po chińsku i japońsku. Można z niego korzystać z poziomu witryny internetowej lub wtyczek m.in. dla Microsoft Office, Firefox lub Google Chrome. Language Tool dostępny jest również offline. 

Answer The Public – jak pisać 'pod publikę’

To swoista baza słów kluczowych, prezentowana w formie wizualizacji i tabel, pojawiających się w odpowiedzi na zapytania użytkownika. Wspomniane słowa kluczowe dobierane są w tym przypadku na podstawie automatycznych sugestii Google i przyjmują również postać tzw. long-tailów (rozbudowanych fraz kluczowych). Darmowy zakres usługi obejmuje ograniczoną ilość wyszukań w ciągu tego samego dnia. 

Google Trends pozwala na wniknięcie twórcy w aktualne trendy i wpisanie w nie kreowanych przez niego treści. Jednocześnie narzędzie to umożliwia agregowanie popularnych zapytań ze względu na ich pochodzenie czy język, w którym były formułowane. 

Ubersuggest – znajdź słowa kluczowe

Narzędzie to pozwala na zaznajomienie się z popularnością wyszukiwania poszczególnych fraz oraz na dobór powiązanych z nimi słów kluczowych. To też sposób na poczynienie obserwacji działań konkurencji i zaadaptowanie ich na własne potrzeby. Również w tym przypadku analizy danych dokonywać można z wyszczególnieniem regionów

Keyword Combination Tool – dodatkowe słowa kluczowe

Jest to generator fraz kluczowych, powstałych w oparciu o słowa wskazane przez użytkownika – główne i dopełniające. Powstałe w ten sposób sformułowania zajmują różne pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Google Keyword Planner – jeszcze więcej słów kluczowych

To kolejne narzędzie, którego celem jest wyszukiwanie słów kluczowych. Konto w Google Ads jest przy tym jedynym wymogiem warunkującym dostęp do niego. Zakładając je, uzyskuje się dostęp do słów kluczowych, dedykowanych kampaniom SEO lub Google Ads, informacje odnośnie do ich sezonowości oraz obowiązujących stawek. Uzyskane w ten sposób dane pozyskiwane są na podstawie płatnych reklam.

Canva – stwórz infografiki i wykresy

To narzędzie, z którego pomocą tworzyć można różnego rodzaju grafiki, infografiki i wykresy. Oferuje ono również funkcjonalności, takie jak edycja zdjęć, dostępność różnego rodzaju kształtów, ramek i szablonów, dedykowanych różnym platformom i celom (baner, plakat, zaproszenie, wpis na sm itd.).

Remove.bg – usuń tło z grafik

To narzędzie, pozwalające na usunięcie tła z poszczególnych grafik. Tym samym stwarza ono możliwość kreowania oryginalnych kolaży, autorskich kompozycji i bardziej przejrzystych form. 

Pixabay – darmowe zdjęcia do ilustracji tekstów

Jest to bank darmowych zdjęć, udostępnianych na podstawie licencji Creative Commons Zero (przekazanie do domeny publicznej). Można tu znaleźć mnóstwo wysokiej jakości grafik, które wyszukiwać można, bazując na słowach kluczowych w języku polskim lub angielskim.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość