Książka przychodów i rozchodów zawiera 17 kolumn i przedsiębiorca musi się nauczyć i zapamiętać, jakie zapisy powinny się znaleźć w każdej z nich. Dzisiaj odpowiemy co wpisujemy do kolumny 6 PKPiR.
Opis zdarzenia gospodarczego w PKPiR kol. 6 – co powinno się tam znaleźć?
W kolumnie 6 wpisujemy rodzaje przychodów i wydatków. Dla ich określenia wystarczą zwięzłe sformułowania, które oddadzą istotę dokonanego zdarzenia gospodarczego. W zależności od tego czy będziemy ewidencjonować przychody, czy też koszty, opis wskazuje na rodzaj operacji gospodarczej.
Opis zdarzenia gospodarczego przykłady przychodów
Jeżeli będziemy dokonywali wpisów przychodów, to w opisie zdarzenia gospodarczego mogą się znaleźć przykładowo:
sprzedaż towarów, przy sprzedaży różnego rodzaju towarów warto jest umieszczać szczegółowy opis,
sprzedaż usług, jeżeli przedsiębiorca świadczy różne kategorie usług warto tutaj zamieszczać ich szczegółowy opis, np. usługa projektowa, usługa księgowa,
sprzedaż składnika majątkowego,
różnice kursowe,
otrzymana kara umowna,
nieodpłatne świadczenie,
opłata recyklingowa,
odsetki od środków pieniężnych.
Koszty – opis zdarzenia gospodarczego
Ewidencjonowanie wydatków po stronie kosztów uzyskania przychodów może zawierać opis zdarzenia gospodarczego:
koszty uboczne zakupu, ze dokładnym opisem czego dotyczą, np. koszty wysyłki, koszty ubezpieczenia,
wypłata wynagrodzeń,
składki społeczne w części płatnika składek,
składka na Fundusz Pracy przedsiębiorcy,
usługi telekomunikacyjne,
opłata za internet,
rata leasingowa,
usługa księgowa,
zakup artykułów biurowych,
zakup paliwa,
opłaty bankowe,
energia elektryczna,
amortyzacja środków trwałych,
rozliczenie podróży służbowej właściciela.
Powyższy katalog zawiera jedynie przykładowe opisy, które się znajdą w kolumnie 6 PKPiR. Co do zasady określenie użyte do opisu zdarzenia gospodarczego ma w sposób zwięzły oddawać istotę przeprowadzonej operacji gospodarczej.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Uważasz, że zalczki, które wpłacasz w ciągu roku na podatek, są za wysokie w stosunku do przewidywanego podatku za dany rok? Sprawdź, co możesz zrobić, aby obniżyć wysokość płaconych zaliczek na podatek.
Gdy nadchodzi Black Friday w e-commerce, serwery parują, a klienci kupują jak szaleni. To czas, który może przynieść rekordowe zyski albo… falę reklamacji. Zanim zacznie się gorączka, zobacz, jak przygotować sklep na szczyt sprzedażowy i przejść przez sezon bez potknięć.
Każda współpraca, nawet ta w marketingu afiliacyjnym, powinna mieć jasne i niebudzące wątpliwości ustalenia. Choć wiele współprac działa „na zasadzie zaufania”, to zawsze dobrze przygotowana umowa daje obu stronom ochronę i pewność, że wszystko jest uporządkowane.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo