W jaki sposób ewidencjonować płatności bezgotówkowe na kasie wirtualnej

Posiadasz kasę wirtualną? Sprawdź, w jaki sposób ewidencjonować na niej płatności.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Kasa wirtualna ma postać aplikacji, którą instaluje się na tablecie, smartfonie lub laptopie. Nie jest to więc typowe urządzenie, do którego się wszyscy przyzwyczaili, tylko ma postać oprogramowania. Zasady dotyczące ewidencjonowania są jednak takie same, jak w przypadku innych kas fiskalnych. Dzisiaj opiszemy, w jaki sposób ewidencjonować płatności bezgotówkowe na kasie wirtualnej.

Ewidencja płatności bezgotówkowych na kasie wirtualnej

Sprzedaż, za którą płatność nastąpiła za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej może być problematyczna do zaewidencjonowania na przełomie miesięcy. Wpływ na rachunek bankowy dostawcy najczęściej ma miejsce dzień wcześniej niż informacja, jaką można pozyskać z banku o uznaniu rachunku. W takim przypadku, zgodnie z objaśnieniami:

Należy tego dokonać poprzez zmniejszenie wartości z raportu okresowego za miesiąc, w którym podatnik uzyskał informację o dokonanej wpłacie i zwiększenie o te same kwoty obrotów miesiąca, w którym wpłata wpłynęła na rachunek bankowy.

Przykład:

Przedsiębiorca otrzymał dnia 1 września informację o dokonanych wpłatach w kwocie 5.000 zł, które wpłynęły na rachunek 31 sierpnia. W takim przypadku ewidencjonuje on sprzedaż na kasie wirtualnej 1 września, zmniejsza obroty września o 5.000 zł i o taką sama kwotę zwiększa sprzedaż w miesiącu sierpniu.

W przypadku otrzymania zaliczki powinna ona być zaewidencjonowana na kasie z chwilą jej otrzymania lub bezpośrednio po uzyskaniu informacji o otrzymaniu. Powinien to być dzień następny lub pierwszy dzień po dniach, w których nie była wykonywana działalność gospodarcza.

Takie informacje znalazły się w objaśnieniach podatkowych Ministra Finansów w sprawie ulgi na zakup kasy wirtualnej.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce