Obliczanie składki zdrowotnej w Polskim Ładzie nie zawsze jest proste i oczywiste. Nic więc dziwnego, że środowisko przedsiębiorców i księgowych postuluje o doprecyzowanie pewnych pojęć związanych z tym tematem. W dzisiejszej publikacji odniesiemy się do zmiany ustawy o Polskim Ładzie, w której jest mowa o rozliczaniu składki zdrowotnej.
Ustalanie dochodu do obliczania składki zdrowotnej
Jak się okazuje nie zawsze w podstawie dochodu do naliczania składki zdrowotnej znajdą się takie same kwoty, jak przy obliczaniu zaliczki na podatek. Wątpliwości wzbudzają zasady rozliczania:
różnic remanentowych,
sprzedaży środka trwałego,
straty z lat ubiegłych.
Co do tych dwóch pierwszych pozycji, to jest o nich mowa w zmienionej ustawie o Polskim Ładzie. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób będziemy rozliczać straty z lat ubiegłych.
Zmiana ustawy o Polskim Ładzie – ustalanie dochodu do obliczania składki zdrowotnej
Zmiana ustawy Kodeks spółek handlowych zawiera również zmianę w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w której pojawiły się zmienione przepisy:
Dochód ze zbycia środków trwałych w firmie nie będzie powiększany o odpisy amortyzacyjne zaliczone do kosztów uzyskania przychodów przed 1 stycznia 2022 r.
Przy ustalaniu dochodu będą brane pod uwagę różnice remanentowe, co pozwoli na uwzględnienie w kosztach zakupowów dokonanych w latach poprzednich. Jeżeli różnice remanentowe miałyby powiększać podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne, to w 2022 roku nie będą uwzględniane przy wyliczaniu składki.
W stosunku do kształtu ustawy przed zmianą pojawiła się informacja, że z przychodów przyjmowanych do obliczania składki zdrowotnej zostały wyłączone
przychody zwolnione od podatku dochodowego inne niż określone w art. 21 ust. pkt 63a, 63b, 152-154 ustawy o PIT. Wyłączona została większość przychodów zwolnionych od podatku z wyjątkiem:
dochodów z realizacji nowej inwestycji lub uzyskanych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej,
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Branding w e-commerce to nie tylko logo i kolorystyka, ale cały system identyfikacji, który przekłada się na zaufanie i decyzje zakupowe. Klienci nie kupują wyłącznie produktów, ale emocje, wartości i obietnice, a silna marka może przesądzić o sukcesie e-sklepu. Czym więc jest branding i jak go stworzyć?
W międzynarodowym obrocie gospodarczym, szczególnie przy sprzedaży towarów, nie zawsze łatwo ustalić, kto ponosi odpowiedzialność za transport, ubezpieczenie czy ryzyko uszkodzenia towaru. Reguły Incoterms to uniwersalne zasady, które precyzyjnie określają obowiązki sprzedającego i kupującego. Dzięki nim kontrahenci z różnych krajów mogą zawierać transakcje szybciej, bezpieczniej i bez nieporozumień.
W świecie, w którym zmienność stała się nową normą, a tempo rozwoju technologii nie zwalnia nawet na chwilę, rola Project Managera nabiera zupełnie nowego wymiaru. Jeszcze do niedawna wystarczyła solidna wiedza techniczna i umiejętność pilnowania terminów. Dziś potrzeba już więcej. Współczesny menedżer projektu musi być liderem, strategiem, innowatorem i mediatorem – często w jednej osobie.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo