Chat with us, powered by LiveChat

5 mitów SEO, w które wierzy większość z nas

mity seo

Branża SEO jest jedną z najdynamiczniej się zmieniających. Rok 2014 był kolejnym, który przyniósł wiele nowości i aktualizacji w algorytmach wyszukiwania – od zmniejszenia roli słów kluczowych po eliminowanie spamu na rzecz wartościowych treści. Jednak mimo że zasady pozycjonowania stron internetowych wciąż się zmieniają, pewne mity powtarzane są od lat. Przyjrzyjmy się pięciu największym.

Branża SEO jest jedną z najdynamiczniej się zmieniających. Rok 2014 był kolejnym, który przyniósł wiele nowości i aktualizacji w algorytmach wyszukiwania – od zmniejszenia roli słów kluczowych po eliminowanie spamu na rzecz wartościowych treści. Jednak mimo że zasady pozycjonowania stron internetowych wciąż się zmieniają, pewne mity powtarzane są od lat. Przyjrzyjmy się pięciu największym.

 

MIT 1: Google Autorship zwiększa klikalność wyników wyszukiwania

W ciągu ostatnich trzech lat bardzo dużo mówiło się o wpływie Google Autorship (znaczników autorstwa) na ranking i ilość odwiedzin na stronie internetowej. Wyświetlanie się zdjęcia, imienia i nazwiska autora (dzięki profilowi w Google+) pod linkiem i opisem wyświetlanym standardowo w wynikach wyszukiwania miało wpływać pozytywnie na ilość wejść na daną stronę.

Jednak w sierpniu 2014 Google ogłosiło, że wycofuje się z tej funkcjonalności. Według Johna Muellera obecność znaczników autorstwa nie wpływała w żaden sposób na zwiększenie lub zmniejszenie klikalności oznaczonych w ten sposób wyników wyszukiwania. W 2015 roku można więc zapomnieć o znacznikach autorstwa. To już przeszłość.

 

MIT 2: Słowa kluczowe na stronie muszą być dokładnie dopasowane

Wbrew pozorom Google nie stara się dopasować wpisanego w wyszukiwarkę słowa kluczowego do słów na stronach internetowych. Zamiast tego, próbuje zrozumieć, czego dokładnie szuka osoba wpisująca w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe, aby móc wyświetlić jej najlepsze wyniki wysokiej jakości.

W tym celu stworzył i w 2014 zaktualizował Pandę – algorytm wyszukiwania, który blokuje witryny przesycone słowami kluczowymi przed dostaniem się na najwyższe pozycje w rankingu. Nienaturalne powtarzanie słów kluczowych (także w tytułach i nagłówkach) to już przeszłość. Nadszedł czas na dobry i wartościowy Content Marketing.

 

MIT 3: Linki są bardziej wartościowe niż treść

Content Marketing staje się najskuteczniejszą formą pozycjonowania stron internetowych. Oczywiście linki nadal są ważne – Google zaleca jednak, aby skupić się na naturalnym udostępnianiu treści przez użytkowników oraz na wartościowych i różnorodnych źródłach linków, a nie na ich ilości.

W tym celu Pingwin, algorytm „czyszczący” Google, usuwa z wyników wyszukiwania strony, które korzystają z nadmiernego nienaturalnego linkowania. W 2014 z wyszukiwarki zniknęło blisko 1/2 witryn, które za sprawą linków manipulowały rankingiem.

Na zmianach algorytmów zyskały przede wszystkim mniejsze serwisy, które dostarczają wartościowe treści, ale wcześniej nie mogły konkurować z dużymi graczami posiadającymi wielkie zaplecze SEO.

 

MIT 4: Meta description mają ogromny wpływ na pozycję w rankingu

Meta description jest krótkim (od 25 do 150 znaków) streszczeniem tego, co kryje się pod danym linkiem widocznym w wynikach wyszukiwania. Opis wyświetla się także podczas udostępniania odnośnika do danej strony w mediach społecznościowych.

Niektóre firmy starają się zawrzeć w nim jak najwięcej słów kluczowych, aby podnieść pozycję strony w rankingu wyszukiwania. W 2009 roku Google ogłosił, że meta description nie mają wpływu na ranking. To nie znaczy, że opis jest bezużyteczny. Na jego podstawie użytkownik może zdecydować, czy chce odwiedzić witrynę. Warto zamieścić w nim krótkie call to action.

 

MIT 5: W SEO chodzi o ranking

Choć pozycja strony w rankingu wyszukiwania i współczynnik klikalności są ze sobą powiązane, w pozycjonowaniu stron nie chodzi jedynie o ranking. Co więcej, wysoka pozycja w Google nie zawsze gwarantuje sukces.

Link Building, słowa kluczowe i ranking łatwo mogą odwrócić uwagę od tego, co naprawdę ważne, czyli treści. Ostatnie aktualizacje algorytmów wyszukiwania Google kładą ogromny nacisk na treści wysokiej jakości, jak najbardziej trafne i wartościowe dla użytkowników.

W 2015 roku zamiast na pogoni za rankingiem lepiej jest więc skupić się na content marketingu. Z czasem takie rozwiązanie zagwarantuje więcej czytelników, udostępnień i ruchu na stronie, a to przełoży się na sprzedaż.

▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.