Chat with us, powered by LiveChat

6 pomysłów na to, jak zarabiać więcej w swojej firmie

Przychody ze sprzedaży w Twoim biznesie nie zadowalają Cię? Zobacz, jak możesz zwiększyć swoje dochody stosując różne rodzaje opłat i zarabiając nie tylko na podstawowej działalności Twojej firmy. Proponuję, abyś zastanowił się głębiej nad możliwościami generowania zysków, a być może znajdziesz inne strumienie przychodów niż tylko sama sprzedaż. Np. jeśli masz własny lokal, to myślałeś może o podnajmowaniu jego części innym przedsiębiorcom?

Przychody ze sprzedaży w Twoim biznesie nie zadowalają Cię? Zobacz, jak możesz zwiększyć swoje dochody stosując różne rodzaje opłat i zarabiając nie tylko na podstawowej działalności Twojej firmy. Proponuję, abyś zastanowił się głębiej nad możliwościami generowania zysków, a być może znajdziesz inne strumienie przychodów niż tylko sama sprzedaż. Np. jeśli masz własny lokal, to myślałeś może o podnajmowaniu jego części innym przedsiębiorcom?   Jak zarabiać więcej, stosując różnego rodzaju opłaty: 1. Marża na sprzedaży produktu lub usługi komplementarnej. Prowadząc np. pizzerię zarabiasz na wyrobach własnych – pizzach, ale również masz marżę na napojach, czyli cudzych produktach. Pomyśl, czy w swoim biznesie nie mógłbyś wprowadzić towarów uzupełniających Twoją ofertę? Na przykład w branży szkoleniowej produktem komplementarnym mogą być książki, kursy audio, video czy ebooki. Taki sposób stosuje m.in. Monika Czaplicka – jej klienci mogą albo wykupić szkolenie stacjonarne, wybierając liczbę godzin i miejsce, bądź też wykupić szkolenie on-line w serwisie infolia.

6 pomysłów na to, jak zarabiać więcej w swojej firmie źródło: infolia.pl

  2. Abonament. Jest to bardzo wygodny rodzaj opłaty z punktu widzenia przedsiębiorcy. Zamiast jednorazowej płatności masz stałe wpływy do budżetu. Np. z siłowni można korzystać zarówno płacąc za wejście, jak i wykupując abonament, który z reguły jest dużo bardziej opłacalny i chętnie wybierany przez klientów. A właściciel? Bez względu na to, czy klient przyjdzie, czy też nie, przychód w budżecie ma odnotowany! Pomyśl, czy nie mógłbyś zastosować takiego rozwiązania u siebie? Jeśli prowadzisz serwis komputerowy, możesz pobierać opłaty za każdorazową naprawę sprzętu, ale możesz też proponować większym klientom stałą opiekę techniczną – w zamian za opłatę abonamentową zyskają „święty spokój”.   3. Płacisz, kiedy korzystasz! Ciekawe rozwiązanie stosowane np. przez firmy oferujące usługi hostingowe. Zamiast płacić jedną sztywną stawkę, opłata jest dostosowywana do zapotrzebowania klienta. Rozwiązanie kuszące, gdyż daje poczucie fair play. Niektórzy producenci gier komputerowych wprowadzili taką opłatę w swoim modelu biznesowym. Oprócz zarabiania na sprzedaży samej gry, czerpią dodatkowe dochody z możliwości grania on-line z innymi graczami. Grasz 2 godziny – płacisz za 2 godziny, a nie za cały miesiąc. Może jest to też pomysł dla Ciebie? Rozwiązanie stosowane przez Monitori:

6 pomysłów na to, jak zarabiać więcej w swojej firmie źródło: monitori

Cena za usługę uzależniona jest od tego, ile słów kluczowych wybierze klient.   4. Licencja/franczyza. Masz sprawdzony pomysł na dochodowy biznes? Zastanów się nad udzielaniem franczyzy i zyskaj dodatkowe przychody od franczyzobiorców. Jeśli jesteś np. autorem jakiegoś programu, rozważ sprzedaż różnych rodzajów licencji na korzystanie z niego, w zależności od: a) rodzaju klienta (np. domownicy i firmy), czego przykładem może być program do tworzenia mapy myśli, b) funkcjonalności (np. udostępniając zaawansowane opcje, dodatkowe moduły) – opcja szeroko stosowana w środowisku programistów, tworzących tzw. wtyczki do WordPressa.   5. Prowizja partnerska. Rozważ opcję przychodów opartych na prowizjach z tytułu pośrednictwa, np. z tzw. programów partnerskich. Możesz w ten sposób polecać swoim klientom usługi Twoich partnerów biznesowych. Produkty tych przedsiębiorstw mogą być komplementarne do Twoich. Zarówno serwis ifirma, jak i moja firma posiadają takie programy, jeśli chciałbyś zobaczyć na czym to polega – zapraszam!   6. Reklama dźwignią handlu, ale i dodatkowym źródłem dochodów. Na Facebooku czy w Google (Gmail) mamy darmowe konta, ale firmy te świetnie zarabiają na reklamodawcach, którzy chcą dotrzeć do nas z informacją na temat swoich produktów. Pewien przedsiębiorca dowożący pizzę do korporacji ma dodatkowe przychody z powierzchni reklamowej na ulotkach z menu. Dobry pomysł, prawda? Jest sporo firm zainteresowanych dotarciem do ludzi pracujących w centrach biznesowych. Nie należy to do zadań łatwych, a taka ulotka z pizzą dociera tam bez przeszkód. Może Ty również możesz użyczyć powierzchni reklamowej innym? To może być ogłoszenie na Twojej witrynie sklepowej, albo miejsce na zostawienie ulotek, itd.   Zobacz, jakiego rodzaju opłaty stosują inne biznesy, szczególnie z zupełnie innej branży niż Twoja i zastanów się, czy nie mógłbyś przenieść tego na grunt Twojej firmy? A może masz inny ciekawy pomysł, jak zarabiać więcej, stosując różnego rodzaju opłaty?  
Autorka: Patrycja Curyło – trener BiznesTUBE, architekt biznesów, przedsiębiorca. Zwą mnie architektem biznesów, ponieważ specjalizuję się w budowaniu firm od podstaw oraz nową aranżacją już istniejących przedsiębiorstw. Uwielbiam inspirować i odkrywać talenty. Pomagam projektować i rozwijać biznesy oraz przekuwać pomysły w przychody. W dwóch słowach: doradzam przedsiębiorczość. Z zamiłowania do odkrywania nowych miejsc i kultur podróżuję po świecie, a z pasji do muzyki dodatkowo skończyłam szkołę muzyczną.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość