Content marketing w 2020 - omówione zagadnienia:
Content marketing to marketing treści, którego celem jest zbudowanie więzi z grupą docelową. Kluczową rolę pełni systematyczne dostarczanie treści zgodnych z potrzebami odbiorców, które budują świadomość marki. Przykładem stosowania content marketingu może być sklep ogrodniczy, który publikuje praktyczne porady związane z uprawą działki. W takim przypadku klienci chętniej dokonają w nim zakupu niż u obcego sprzedawcy. Skuteczne działania marketingowe wymagają systematycznych modyfikacji, aby trafiać w potrzeby odbiorców. Co możesz zrobić w tym kierunku?
Skuteczny content marketing – co to oznacza w praktyce dla Ciebie?
Atrakcyjne treści marketingowe nie tylko pozwolą Ci docierać do grupy docelowej bezpośrednio, lecz także umożliwią uzyskanie efektu wirusowego rozprzestrzeniania, ponieważ odbiorcy będą chętnie je udostępniać innym. Dzięki temu łatwiej dotrzesz do nowych osób oraz zbudujesz z nimi więź, która przełoży się na sprzedaż długofalową. Dobre relacje między sprzedawcą a odbiorcą pozwalają sprzedawać drogie produkty bez względu na konkurencję panującą na rynku. Oczywiście pewien odsetek osób dokona tańszego zakupu u konkurencji, ale zdecydowana większość będzie lojalna wobec Ciebie lub Twojej firmy. Dlatego przygotuj plan content marketingu na najbliższe tygodnie lub miesiące.
Jak tworzyć dobry content?
Żeby przekonać się, jak tworzyć dobry content, systematycznie przeprowadzaj research swojej grupy docelowej. Jeśli posiadasz już profil klienta docelowego, np. pod względem płci, wieku, zainteresowań, itp., to zastanów się, czy nie warto uwzględnić w nim więcej szczegółowych informacji, t.j. stan cywilny, stanowisko w pracy, zarobki, miejsce zamieszkania, wykształcenie, itd. Kluczową rolę odgrywają problemy i potrzeby potencjalnych klientów, które z czasem się zmieniają.
Jeżeli chcesz skutecznie wykorzystywać content marketing do rozwoju swojego biznesu, to zbierz jak najwięcej danych o grupie docelowej.
Pamiętaj, że rozwój technologii wywołuje nowe problemy odbiorców. Natomiast ich rozwiązywanie i udzielanie porad to podstawa skutecznego marketingu treści. Pomimo, że kluczową rolę odgrywa systematyczna publikacja, to skupiaj się również na jakości. Zamiast prowadzić kilkanaście profili na różnych platformach społecznościowych, skup się na kilku, aby Twojej treści były atrakcyjne. Przeprowadź analizę kont, które posiadasz i zastanów się, czy rzeczywiście prowadzenie wszystkich nie obniża jakości contentu.
Content marketing nie opiera się wyłącznie na słowie pisanym, dlatego wykorzystuj wideo oraz infografiki.
Na topie nadal znajdują się takie platformy społecznościowe jak: Facebook, You Tube, Instagram oraz Linkedin. Skutecznym narzędziem, które powinieneś wykorzystywać do budowania marki i więzi z grupą docelową jest blog, który wymaga odpowiedniej promocji. Pamiętaj, aby umieścić na nim newsletter, który odbiorcy chętnie czytają. Tylko metody aktualne z obowiązującymi trendami pozwolą Ci prowadzić skuteczny content marketing, co to może być?
Content marketing z wykorzystaniem video and live-streaming
Wideo wciąż cieszy się wysoką skutecznością w budowaniu zaufania i więzi z grupą docelową. Większość platform oferujących publikację nagrań udostępnia statystyki, na których bazie możesz przeprowadzać analizy. W 2020 r. wciąż popularne są live streaming, czyli udostępnianie w czasie rzeczywistym. Tę formę przekazu możesz wykorzystać m.in. na: You Tube, Facebook, Linkedin, Instagram, a nawet stronie internetowej. Jak tworzyć dobry content wykorzystując takie formy przekazu? Skup się na darmowych rozwiązaniach problemów klientów, a także prezentuj skuteczność swojego produktu lub usługi. Wydarzenia live są wysoce skuteczne, ponieważ pozwalają zadawać odbiorcom pytania w czasie rzeczywistym. Dlatego ważną częścią webinaru lub prezentacji live jest sesja Q&A. Żeby urozmaicać treści, możesz przeprowadzać na żywo rozmowy z influencerami, a także zdawać relacje z wydarzeń branżowych. Dzięki temu zaczniesz angażować potencjalnych klientów i prędzej przekonasz ich do zakupu.
Content marketing z wykorzystaniem optymalizacji treści do wyszukiwania głosowego
Wyszukiwania głosowe od wielu lat są popularne i tak pozostało w 2020 r. Jeżeli chcesz dopasować content marketing do panujących trendów, to zoptymalizuj swoje treści zgodnie z wyszukiwaniem głosowym.
Pamiętaj, że użytkownicy systemów voice search często stosują długie i skomplikowane frazy w formie zdań.
Na przykład: zamiast ,,dobry stomatolog Wrocław”, zapytanie może brzmieć: ,,Gdzie znajdę dobrego stomatologa we Wrocławiu?” Natomiast odpowiedzi na pytania muszą być udzielone szybko i konkretnie. Dlatego kluczową rolę pełni optymalizacja treści pod kątem long tail, czyli długiego ogona frazy kluczowej.
Content marketing a SEO
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja treści pod wyszukiwarki internetowe, która wymaga systematycznych działań. Do głównych zalet pozycjonowania należą m.in.
- większa widoczność strony w wynikach wyszukiwania
- większa liczba odwiedzających stronę
- dotarcie do potencjalnych klientów
- zwiększenie rozpoznawalności marki
- budowanie zaufania do marki w sieci
- rozwój biznesu i zwiększenie zysków
- przewaga nad konkurencją
Większość użytkowników wyszukuje pożądanych informacji w Google. Dlatego odpowiednie pozycjonowanie strony pozwoli Ci zdobywać potencjalnych klientów przez dłuższy czas. Pamiętaj, że algorytmy Google ciągle się zmieniają, dlatego działania SEO to proces ciągły, który musi być systematycznie aktualizowany.
W pozycjonowaniu ważną rolę odgrywa blog, na którym znajdują się wpisy z frazami kluczowymi.
Wyszukiwarka Google cały czas współpracuje z You Tube. Dlatego tytuły i opisy filmów z odpowiednim nasyceniem fraz kluczowych, wyświetlają się także w wynikach wyszukiwania Google.
Jeżeli zdecydujesz się prowadzić działania SEO samodzielnie, to pamiętaj, aby systematycznie sprawdzać słowa kluczowe m.in. za pomocą Google Keyword Plannera. Pozycjonowanie to długofalowa strategia, która służy do kierowania potencjalnych klientów na bloga z górnych wyników wyszukiwań organicznych i sprawia, że content marketing staje się skuteczniejszy.
Podziel się z innymi: