CRM dla małej firmy – do czego się przydaje?

CRM służy zarządzaniu relacjami z klientem – zarówno jako strategia, jak i jako narzędzie informatyczne, które wspomaga tę strategię. CRM jako narzędzie informatyczne ma z zasady zwiększyć produktywność firmy i skrócić czas potrzebny na obsługę kontrahentów. Utarło się, że tylko duże firmy potrzebują systemów usprawniających pracę z klientami, ale to nieprawda – CRM przydaje się także i małym firmom. Pracownicy przychodzą i odchodzą, a wraz z nimi wiedza o konkretnych kontrahentach. System, w którym przy grupie kontrahentów można zamieszczać notatki (np. „obiecany rabat 20% na fakturę w dn. 10.06, 11.07, 11.10”), a także za sprawą dwóch kliknięć wysłać do takich klientów masową korespondencję (np. życzenia wielkanocne, podziękowania za kolejny rok współpracy) może być więc niezwykle przydatny. Takie działania mogą przełożyć się większą lojalność kontrahentów i dłuższą współpracę. Wdrożenie systemu CRM ułatwa również zarządzanie przedsiębiorstwem. Na przykład w przypadku darmowego systemu CRM w ifirma.pl przedsiębiorca za sprawą jednego kliknięcia ma dostęp do takich funkcjonalności, jak:
  • lista kontrahentów z podziałem na aktywnych i nieaktywnych,
  • lista kontrahentów do „szybkiej faktury”,
  • wszelkie niezbędne dane na temat kontrahentów (NIP, ID, telefony, fax, e-mail, adres www., adresy korespondencyjne, numer rachunków bankowych),
  • zadania przypisane do kontrahentów z podziałem na niewykonane, wykonane częściowo, wykonane, nie dotyczy oraz anulowane,
  • należności jakie ma wobec przedsiębiorcy dany kontrahent (windykacja, unikanie transakcji z niewiarygodnymi klientami),
  • kalendarz,
  • raporty finansowe w postaci wykresów graficznych.
Co ważne, CRM znacząco ułatwia mierzenie efektów sprzedażowych. Przedsiębiorca i pracownicy w jednej chwili mogą sprawdzić aktualny poziom zakupów konkretnego kontrahenta, a także jak wyglądały jego zakupy na przestrzeni ostatnich miesięcy, i dzięki temu przygotować dla niego odpowiednią ofertę.
Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

22 godziny temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

23 godziny temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

24 godziny temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

1 dzień temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

3 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

3 dni temu