Kilka wskazówek od Facebooka, jak tworzyć skuteczne reklamy

skuteczna reklama na facebooku

Facebook zdobywa coraz więcej udziału w światowym rynku cyfrowej reklamy. Szacuje się, że pod koniec tego roku jego przychód z reklam ma wynieść zawrotną kwotę 11 miliardów dolarów (źródło: eMarketer). Nic więc dziwnego, że internetowy gigant robi co może, aby – przy okazji spadających zasięgów na fanpage’ach – zachęcić użytkowników i marketerów do reklamowania się w serwisie.

Facebook zdobywa coraz więcej udziału w światowym rynku cyfrowej reklamy. Szacuje się, że pod koniec tego roku jego przychód z reklam ma wynieść zawrotną kwotę 11 miliardów dolarów (źródło: eMarketer). Nic więc dziwnego, że internetowy gigant robi co może, aby – przy okazji spadających zasięgów na fanpage’ach – zachęcić użytkowników i marketerów do reklamowania się w serwisie. Dodatkowo co jakiś czas publikuje w Internecie raporty z badań i artykuły z poradami, jak skutecznie reklamować się na Facebooku. Najważniejsze konkluzje wynikające z jego zaleceń znajdziesz poniżej.

 

Aby pomóc reklamodawcom w tworzeniu reklam, internetowy gigant przeanalizował ponad 1500 reklam 350 marek z 18 branż, które pojawiły się na facebookowej tablicy w ciągu ostatnich dwóch lat. Głównym celem badania było sprawdzenie, jak konkretne elementy reklamy wpływają na konwersję.

Na podstawie badania ustalono:

7 kluczowych elementów skutecznej reklamy na Facebooku

  • punkt centralny – obraz ma jeden oczywisty punkt centralny
  • nawiązanie do marki – jak łatwo jest zidentyfikować reklamodawcę?
  • osobowość marki – czy wydźwięk reklamy współgra z tym, jak marka jest postrzegana przez odbiorców?
  • informacje – czy reklama zawiera interesujące informacje?
  • emocje – czy reklama budzi w odbiorcach emocje?
  • zauważalność – czy reklama jest w stanie przyciągnąć uwagę?
  • call to action – wezwanie do działania

W zależności od różnych celów reklamowych (przeczytanie artykułu, zapisanie się na newsletter, założenie konta…) różne elementy miały większe lub mniejsze znaczenie.

Największą konwersję w pierwszej kategorii odnotowały te reklamy, które zawierały konkretne informacje o produkcie i jasne wytyczne, co trzeba zrobić (kliknij i przeczytaj artykuł, kliknij i obejrzyj katalog) lub silnie nawiązywały do marki. Wysoką sprzedaż wygenerowały natomiast te reklamy, które zawierały o wiele więcej elementów na raz: informacje, emocje, zauważalność i osobowość marki.

Facebook radzi, aby postawić na różnorodność. Kampanie, które zawierały reklamy informacyjne oraz reklamy silnie nawiązujące do danej marki osiągały najlepsze wyniki.

Jaki czynnik źle wpływa na konwersję?

Internetowy gigant dostrzegł jedną wspólną cechę dla reklam, którym nie udało się wygenerować wysokiej konwersji. Zabrakło w nich… samej marki.

Każda tworzona reklama musi wpisywać się w wizerunek marki – nawet jeśli jest tymczasowa, tworzona tylko na chwilę. Jeśli marka stara się budować wizerunek radosnej i energicznej, niech jej reklamy też takie będą!

Jak dotrzeć do klientów?

Jako przykład skutecznej reklamy Facebook podaje kampanię marki Bud Light z 2012 roku. Reklamy piwa nie skupiały się na bezpośrednim zaprezentowaniu produktu – zamiast tego reklamodawca postanowił lokować go w ciekawy sposób na zdjęciach, dzięki czemu kampania przyciągnęła uwagę i została zauważona. Mimo że piwo nie znajdowało się na pierwszym planie, to odbiorcy nie mieli problemu z rozpoznaniem marki, a reklamodawcy udało się zrealizować swoje cele:

Kilka wskazówek od Facebooka, jak tworzyć skuteczne reklamy

Źródło: Democratizing ad ratings. Using a crowd-sourced rating system to help businesses improve results – raport

„Najlepsze reklamy informowały konsumentów o tym, o czym powinni wiedzieć – kim jest reklamodawca, co oferuje i jak można kupić ten produkt? A gdy zapewniły im tę wiedzę, popchnęły ich do odpowiedniego działania: dołączenia do listy mailingowej, zakupu produktu online lub po prostu zapamiętania marki na przyszłość” – podsumowała Neha Bhargava, badacz reklamy pracująca dla Facebooka.

Przeczytaj również: Reklamy na Facebooku i Instagramie – tips & tricks
▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.