Co możesz zrobić, jeśli masz budżet 200 zł/mc na marketing? | ifirma.pl

Co możesz zrobić, jeśli masz budżet 200 zł/mc na marketing?

mały budżet na marketing

Nie każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na wydatki na marketing liczone w tysiącach złotych na miesiąc. Czy dysponując mniejszym budżetem, np. 200 zł/mc, da się osiągnąć sukces marketingowy?

Profesjonalizowanie swoich działań w internecie kosztuje. Dotyczy to każdej dziedziny funkcjonowania przedsiębiorstwa w sieci. Szczególnie dużo kosztów przeznaczanych jest na jedną z form intensyfikowania widoczności portalu online. Mowa o działaniach optymalizujących oraz pozycjonujących witrynę na tle konkurencji. Nie każdy przedsiębiorca może jednak pozwolić sobie na wydatki na marketing liczone w tysiącach złotych na miesiąc. Czy dysponując mniejszym budżetem, np. 200 zł/mc, da się osiągnąć sukces marketingowy?

Budżet w wysokości 200 zł/mc na marketing. Czy wystarczy, aby działać skutecznie?

Przyjęta kwota jest uśrednioną stawką, jaką dysponuje wiele firm działających online. W rzeczywistości mało który podmiot biznesowy może sobie pozwolić na zainwestowanie w marketing więcej, niż 100 złotych na miesiąc. Tyczy się to szczególnie niewielkich firm, świadczących usługi lokalne bądź sprzedających produkty jednej kategorii. Konieczność płacenia podatków od dochodów, od prowadzenia działalności, opłacania witryny internetowej, skutecznie ogranicza budżet reklamowy niewielkich przedsiębiorstw.

Przyjmijmy jednak, że dysponujemy miesięczną kwotą na reklamę w sieci w granicach 200 złotych. Biorąc pod uwagę rzeczywiste stawki, płacone na cele marketingowe przez potentatów rynkowych, jest to rzeczywiście kropla w morzu potrzeb.

Stawka, która może być niebezpieczna. Dlaczego?

Skrzynki mailowe niewielkich przedsiębiorstw zasypywane są często wiadomościami z ofertami marketingowymi. Właściciele są kuszeni „profesjonalną opieką nad stroną internetową”, czy „ekspercką obsługą social mediów”. Cennik jest bardzo często dopasowany realnego budżetu niewielkiego podmiotu. Można tutaj posłużyć się pewnym casusem, dotyczącym konkretnej oferty. Ze względu na poufność niektóre dane zostały ukryte bądź zmienione. Przykład stanowi przestrogę, mówiącą o tym, iż budżetowe propozycje reklamy czy kreowania public relations online są same w sobie chwytem marketingowym.

Casus: całościowa opieka nad aktywnością w sieci za 350 zł/mc

Firma pozycjonerska X zaproponowała: opiekę nad mediami społecznościowymi, dodawanie kilku materiałów tematycznych, stosowanie linkowania zewnętrznego w artykułach sponsorowanych. Działania, które miałby być rzekomo prowadzone przez „doświadczony zespół ekspertów”, zostały wycenione zaledwie na 350 złotych miesięcznie. Rzeczywisty zysk osób, wykonujących te zadania był zatem niezwykle ograniczony.

Ciężko uwierzyć, iż „grupa profesjonalistów” realizowała tak szeroko zakrojone działania za tak niewielką stawkę miesięczną. W konsekwencji, po kilku miesiącach współpracy, obsługiwana witryna ugrzęzła bardzo głęboko w wynikach wyszukiwań Google. Kooperacja okazała się nie dość, że kosztowna dla niewielkiej firmy, to na domiar złego efekty były rozczarowujące.

Te pieniądze można spożytkować lepiej

W takich momentach przedsiębiorstwa bardzo często odwracają się od marketingu online stwierdzając, że on nie działa. Firmy są rozczarowane faktem, iż muszą płacić stawki opiewające na np. 600 czy 800 złotych miesięcznie za – wydawałoby się – „dodawanie obrazków w sieci”.

Za takimi prozaicznymi czynnościami stoi jednak żmudna praca dużego grona osób, wobec czego tego typu usługi zawsze będą kosztować dosyć dużo. Dysponując budżetem w granicach 200zł/mc można sobie zatem odpuścić zlecanie zewnętrznym podmiotom reklamowych obowiązków. Warto skupić się na inwestowaniu w swoją wiedzę, dzięki której sami wniesiemy firmowy marketing na wyższy poziom. Co to znaczy?

Marketing internetowy na niewielką skalę możesz prowadzić… sam!

Posiadając tak okrojony budżet zrezygnuj ze zlecania zadań zewnętrznym firmom optymalizującym strony internetowe. Skup się na poszerzaniu swojej wiedzy, poznawaniu nowych sposobów na reklamę.

  • Książki tematyczne. Wiedza w nich zawarta pozwoli poznać tajniki wzmocnienia sprzedaży, obsługiwania social mediów, pisania ofert.
  • Kursy online. Korzystaj z wiedzy profesjonalistów, którzy mają doświadczenie w marketingu online.
  • Profesjonalne aplikacje. W tej cenie można skorzystać z płatnych wersji programów, ułatwiających pisanie tekstów reklamowych, postów tematycznych, windujących stronę internetową wysoko na liście wyszukiwania Google.

Co możesz zrobić, jeśli masz budżet 200 zł/mc na marketing? Przede wszystkim możesz działać na własną rękę. Obsługa niewielkiego sklepu internetowego wraz z obsługą social mediów może być realizowana przez samego właściciela. Warto w tym celu zapoznać się z uwarunkowaniami, rządzącymi się w sieci. Wiedza zawarta w publikacjach, w kursach pozwoli zaznajomić się ze skutecznymi technikami marketingu online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość