Blog ifirma.pl

Content marketing – jak szukać pomysłów na nowe treści?

|
Zbudowanie dużej popularności bloga jest zadaniem niełatwym ze względu na ogromny ruch konkurencji. Nawet po skutecznym wypromowaniu witryny, ciężko mówić o finalnym sukcesie. Trzeba być zawsze o krok przed rywalami. Inspiracje na interesujące treści mogą jednak się wyczerpać – o czym pisać na blogu w takich momentach?
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Zbudowanie dużej popularności bloga jest zadaniem niełatwym ze względu na ogromny ruch konkurencji. Nawet po – zdawałoby się – powodzeniu, związanym z wypromowaniem witryny, ciężko mówić o finalnym sukcesie. Trzeba być zawsze o krok przed rywalami. Inspiracje na interesujące treści mogą jednak się wyczerpać – o czym pisać na blogu w takich momentach? Jak sprawić, by pomysły na teksty blogowe były trafne i przychodziły z łatwością? Mamy kilka podpowiedzi.

Jak stworzyć samonapędzający się content? Pomysły na artykuły

Analiza możliwości. Właściwa struktura i organizacja pracy

Geniusz ludzkiego umysłu umożliwia osiąganie niebywałych sukcesów wyłącznie za pomocą myśli przekutych na papier. Pomysły na posty blogowe powinny być zatem konstruowane w oparciu o zasady prakseologii – teorii sprawnego działania, która dała podwaliny pod system nowoczesnego zarządzania. Zgodnie z jej zasadami trzymanie się cyklu prakseologicznego powinno gwarantować osiągnięcie zadowalającego rezultatu prac. Chociaż samo sugerowanie się złotymi myślami Kotarbińskiego czy Kieżuna pozwoli dokonać właściwej analizy, posegregowania pomysłów, wdrożenia ich oraz obserwowania rezultatów, nie jest żadnym gwarantem pojawienia się genialnych inspiracji. Niezbędne w tym kontekście będzie bowiem posiadanie sprawdzonego źródła inspiracji, dzięki któremu będziemy wiedzieć, o czym pisać na blogu.

Ulotna myśl – inspiracja może zrodzić się w każdym momencie

Trafne tematy na bloga możemy porównać do świetnych pomysłów na biznes. Spełniają one te same cechy: muszą być innowacyjne, przyciągać zainteresowanie odbiorców oraz generować zyski. Mają również te same wady – często są nieuchwytne, pojawiają się w myślach przejściowo i mają charakter haseł, nie zaś całej złożonej konstrukcji. Często, w wydawałoby się, jałowym momencie braku weny, inspiracja może przyjść znikąd. Warto być przygotowanym na taką chwilę, a pomóc w tym może utrwalenie naszych pomysłów:

  • notuj inspiracje w zeszycie, a następnie przenoś je na komputer;
  • używaj profesjonalnych programów segregujących i porządkujących notatki;
  • twórz „mapę myśli” za pomocą generatorów tabel i sieci pomysłów;
  • sporządzaj krótkie deskrypcje inspiracji;
  • modyfikuj, dopisuj i poprawiaj notki na bieżąco.

O czym pisać na blogu – przydatne narzędzia

Funkcjonowanie wokół otaczających trendów, potrzeb i dążeń sprawia, że odbiorcy poszukują konkretnych informacji w określonym momencie.

Dokonanie analizy preferencji w tak szerokim obszarze internetu jest niemożliwe do przeprowadzenia samodzielnie. Szukać inspiracji można jednak dzięki narzędziom, przygotowanym specjalnie pod kątem dobrej optymalizacji bloga internetowego.

1. Wyszukiwarka słów kluczowych jako generator tematów

Jedną z możliwości jest skorzystanie z bogatej bazy tagów, dzięki której skomponujemy interesujący dla odbiorcy temat, zachęcający do wejścia w artykuł. Wartością dodaną poznania istotnych fraz jest także proces optymalizacyjny bloga. Dzięki zawarciu w treści odpowiednich słów kluczowych, narzędzie Google będzie preferować nasze treści, umieszczając je na szczytowych pozycjach wyszukiwania. Przykładami intuicyjnych baz słów kluczowych jest m.in. Senuto, Semstorm czy KWFinder.

2. Poznaj słabe strony swojego bloga – Animalz Revive

Treści zamieszczane na blogu internetowym są płynne. Oznacza to, że mogą być odwiedzane przez internautów w każdym momencie i o każdej porze. Artykuły witrynowe mają jednak to do siebie, że często się dezaktualizują. Posiadając dziesiątki (albo setki) materiałów na blogu nie jest się w stanie zapanować nad procesem ich przedawniania się. Przydatnym narzędziem do odświeżania treści blogowych jest Animalz Revieve – analiza pod kątem zaniku treści pozwoli wrócić do zamieszczonych artykułów, usprawnić ich widoczność, a także dowiedzieć się, jakich błędów nie popełniać na przyszłość.

3. Wyjdź z contentem poza blog firmowy

Firmowy blog jest personalnym, nieco odosobnionym źródłem artykułów. Czytelnik musi faktycznie kliknąć odpowiedni odnośnik, aby zapoznać się z przygotowanym materiałem. Oznacza to, że na witrynę trafiają osoby skuszone ciekawym nagłówkiem bądź zainteresowane zajawką treści. W celu zwiększenia ruchu na blogu warto wyjść poza niego, mnożąc zainteresowanie odbiorców. Dobrym pomysłem może okazać się nagrywanie krótkich filmów opisujących artykuł, na portal YouTube, bądź prowadzenie fanpage na Facebooku.

4. Pomysły na ciekawe tematy: antagonizuj content

Najpotężniejszym narzędziem w celu wyszukiwania nowych pomysłów jest jednak nasz mózg. Zaciekaw odbiorcę bystrością i poczuciem humoru. Twórz content w oparciu o sprawdzone schematy – posty typu „X kontra Y”, „TOP 5”, czy oparte na formule PBC. Dodaj jednak swoje trzy grosze, interpretując znane wzorce na swój sposób. Zamiast wymieniać korzyści skorzystania z konkretnej opcji, skup się na antagonizmach, określających dlaczego nie warto korzystać z drugiej możliwości. Komponuj prowokacyjne tytuły, zwiększaj objętość leadu, wplatając w niego wzmianki o korzyściach dla odbiorcy. Pisz o popularnych tematach, nie zapominając o używaniu najmocniejszych słów kluczowych, pozycjonujących stronę.

Przeczytaj również: Jak tworzyć zróżnicowany content, który będzie działał przez długi czas?

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie