Zbudowanie dużej popularności bloga jest zadaniem niełatwym ze względu na ogromny ruch konkurencji. Nawet po – zdawałoby się – powodzeniu, związanym z wypromowaniem witryny, ciężko mówić o finalnym sukcesie. Trzeba być zawsze o krok przed rywalami. Inspiracje na interesujące treści mogą jednak się wyczerpać – o czym pisać na blogu w takich momentach? Jak sprawić, by pomysły na teksty blogowe były trafne i przychodziły z łatwością? Mamy kilka podpowiedzi.
- Jak stworzyć samonapędzający się content? Pomysły na artykuły
- Analiza możliwości. Właściwa struktura i organizacja pracy
- Ulotna myśl – inspiracja może zrodzić się w każdym momencie
- O czym pisać na blogu – przydatne narzędzia
- Wyszukiwarka słów kluczowych jako generator tematów
- Poznaj słabe strony swojego bloga – Animalz Revive
- Wyjdź z contentem poza blog firmowy
- Antagonizuj content – pomysły na ciekawe tematy
O czym pisać na blogu – omówione zagadnienia:
Jak stworzyć samonapędzający się content? Pomysły na artykuły
Analiza możliwości. Właściwa struktura i organizacja pracy
Geniusz ludzkiego umysłu umożliwia osiąganie niebywałych sukcesów wyłącznie za pomocą myśli przekutych na papier. Pomysły na posty blogowe powinny być zatem konstruowane w oparciu o zasady prakseologii – teorii sprawnego działania, która dała podwaliny pod system nowoczesnego zarządzania. Zgodnie z jej zasadami trzymanie się cyklu prakseologicznego powinno gwarantować osiągnięcie zadowalającego rezultatu prac. Chociaż samo sugerowanie się złotymi myślami Kotarbińskiego czy Kieżuna pozwoli dokonać właściwej analizy, posegregowania pomysłów, wdrożenia ich oraz obserwowania rezultatów, nie jest żadnym gwarantem pojawienia się genialnych inspiracji. Niezbędne w tym kontekście będzie bowiem posiadanie sprawdzonego źródła inspiracji, dzięki któremu będziemy wiedzieć, o czym pisać na blogu.
Ulotna myśl – inspiracja może zrodzić się w każdym momencie
Trafne tematy na bloga możemy porównać do świetnych pomysłów na biznes. Spełniają one te same cechy: muszą być innowacyjne, przyciągać zainteresowanie odbiorców oraz generować zyski. Mają również te same wady – często są nieuchwytne, pojawiają się w myślach przejściowo i mają charakter haseł, nie zaś całej złożonej konstrukcji. Często, w wydawałoby się, jałowym momencie braku weny, inspiracja może przyjść znikąd. Warto być przygotowanym na taką chwilę, a pomóc w tym może utrwalenie naszych pomysłów:
- notuj inspiracje w zeszycie, a następnie przenoś je na komputer;
- używaj profesjonalnych programów segregujących i porządkujących notatki;
- twórz „mapę myśli” za pomocą generatorów tabel i sieci pomysłów;
- sporządzaj krótkie deskrypcje inspiracji;
- modyfikuj, dopisuj i poprawiaj notki na bieżąco.
O czym pisać na blogu – przydatne narzędzia
Funkcjonowanie wokół otaczających trendów, potrzeb i dążeń sprawia, że odbiorcy poszukują konkretnych informacji w określonym momencie.
Świetny pomysł, czy genialna inspiracja może nie wystarczyć – trzeba także wpasować się w aktualne potrzeby rynku, trafić na dobrą chwilę.
1. Wyszukiwarka słów kluczowych jako generator tematów
Jedną z możliwości jest skorzystanie z bogatej bazy tagów, dzięki której skomponujemy interesujący dla odbiorcy temat, zachęcający do wejścia w artykuł. Wartością dodaną poznania istotnych fraz jest także proces optymalizacyjny bloga. Dzięki zawarciu w treści odpowiednich słów kluczowych, narzędzie Google będzie preferować nasze treści, umieszczając je na szczytowych pozycjach wyszukiwania. Przykładami intuicyjnych baz słów kluczowych jest m.in. Senuto, Semstorm czy KWFinder.
2. Poznaj słabe strony swojego bloga – Animalz Revive
Treści zamieszczane na blogu internetowym są płynne. Oznacza to, że mogą być odwiedzane przez internautów w każdym momencie i o każdej porze. Artykuły witrynowe mają jednak to do siebie, że często się dezaktualizują. Posiadając dziesiątki (albo setki) materiałów na blogu nie jest się w stanie zapanować nad procesem ich przedawniania się. Przydatnym narzędziem do odświeżania treści blogowych jest Animalz Revieve – analiza pod kątem zaniku treści pozwoli wrócić do zamieszczonych artykułów, usprawnić ich widoczność, a także dowiedzieć się, jakich błędów nie popełniać na przyszłość.
3. Wyjdź z contentem poza blog firmowy
Firmowy blog jest personalnym, nieco odosobnionym źródłem artykułów. Czytelnik musi faktycznie kliknąć odpowiedni odnośnik, aby zapoznać się z przygotowanym materiałem. Oznacza to, że na witrynę trafiają osoby skuszone ciekawym nagłówkiem bądź zainteresowane zajawką treści. W celu zwiększenia ruchu na blogu warto wyjść poza niego, mnożąc zainteresowanie odbiorców. Dobrym pomysłem może okazać się nagrywanie krótkich filmów opisujących artykuł, na portal YouTube, bądź prowadzenie fanpage na Facebooku.
4. Pomysły na ciekawe tematy: antagonizuj content
Najpotężniejszym narzędziem w celu wyszukiwania nowych pomysłów jest jednak nasz mózg. Zaciekaw odbiorcę bystrością i poczuciem humoru. Twórz content w oparciu o sprawdzone schematy – posty typu „X kontra Y”, „TOP 5”, czy oparte na formule PBC. Dodaj jednak swoje trzy grosze, interpretując znane wzorce na swój sposób. Zamiast wymieniać korzyści skorzystania z konkretnej opcji, skup się na antagonizmach, określających dlaczego nie warto korzystać z drugiej możliwości. Komponuj prowokacyjne tytuły, zwiększaj objętość leadu, wplatając w niego wzmianki o korzyściach dla odbiorcy. Pisz o popularnych tematach, nie zapominając o używaniu najmocniejszych słów kluczowych, pozycjonujących stronę.
Podziel się z innymi: