Dlaczego potrzebujesz PR-u w małej i średniej firmie?

PR w małej firmie

Jeśli wydaje Ci się, że PR to tylko domena wielkich korporacji, to znaczy, że nie wiesz jeszcze, co mogą zyskać małe i średnie firmy konsekwentnie realizujące dopasowane działania z tego zakresu.

Jeśli wydaje Ci się, że PR to tylko domena wielkich korporacji, to znaczy, że nie wiesz jeszcze, co mogą zyskać małe i średnie firmy konsekwentnie realizujące dopasowane działania z tego zakresu.

Wróćmy jednak do tego, czym są działania public relations. PR polega na budowaniu zamierzonego wizerunku organizacji w otoczeniu – zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Dzięki odpowiednio realizowanej strategii możemy wpływać na to, jak inni postrzegają naszą markę, produkty czy nas samych. Do realizacji tego celu można posłużyć się wieloma rozwiązaniami – mniej lub bardziej technologicznymi i nowoczesnymi. Twoim zadaniem jest zastanowienie się, które metody najlepiej zrealizują cele firmy.

Jedno jest pewne – to jak nas postrzegają stanowi coraz większą wartość i pomaga zdobyć nowych klientów i ich zaufanie. Wyniki analiz stowarzyszenia the Small Business Association, wskazują, że 95% małych firm upada w ciągu pierwszych pięciu lat obecności na rynku. Na pewno jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest to, że najmniejsze firmy często nie dbają o swój wizerunek, nie komunikują się z otoczeniem, traktując public relations jako luksus czy fanaberię, zarezerwowaną dla najbogatszych przedsiębiorstw. Tymczasem PR małej firmy może stanowić jej największą siłę!

Znajdź interesujący temat

Zastanów się, jakie wydarzenia z życia Twojej firmy zainteresują odbiorców, na których Ci zależy. Każde przedsiębiorstwo może czymś zainteresować dziennikarzy lub potencjalnych klientów, a zadaniem osoby prowadzącej PR małej firmy jest taki temat znaleźć. Modernizacje, nowe produkty, usługi czy wydarzenia – to wszystko to chwytliwe tematy. Jeśli brak u Ciebie przełomowych wydarzeń, postaraj się przekazać swojej publiczność porady, wskazówki czy informacje, które będą dla nich dodatkową wartością i sprawią, że pozytywnie zapamiętają Twoją firmę.

Pisz z wyobraźnią

Nie liczy się tylko przekaz. Ważne jest to, jak go sformułujesz. Zastanów się, jaka forma będzie najlepsza – artykuł, notka prasowa, wpis czy e-mail, a może nawet podcast? W sieci znajdziesz mnóstwo źródeł dotyczących zasad ich tworzenia, a w naszym wpisie blogowym dowiesz się również jak tworzyć zróżnicowany content, który będzie działań przez dłuższy czas. Jeśli chcesz nauczyć pisać się kreatywnie, polecamy zacząć od książki Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy autorstwa Joanny Wrycza-Bekier.

Znajdź dla siebie idealne miejsce

Forma i temat, które wybrałeś, często narzuca medium, więc podejdź do tego kompleksowo. Zastanów się, gdzie są i co czytają osoby, do których chcesz trafić z komunikatem. Twoi klienci to osoby działające na LinkedIn? A może forma Twoich poradnikowych tekstów świetnie sprawdzi się na blogu, którego wesprzesz poprzez działania na Facebooku? Jeśli działasz na rynku lokalnym, pokuś się o wysłanie tekstu do miejscowej prasy.

Nie bój się prasy i dziennikarzy

Wymyśliłeś innowacyjny produkt lub usługę albo chcesz opowiedzieć o swoim know-how? Uderzaj do prasy ogólnokrajowej i zagranicznej. Wystarczy, że zastanowisz się jakie tytuły będą interesujące i znajdziesz namiary do redakcji i dziennikarzy. Jeśli temat będzie na tyle interesująco przedstawiony, możesz liczyć na darmowe publikacje. Ważne: nie bój się dziennikarzy. Czasami jeden telefon pod numer dziennikarza znalezionego w Google zadziała lepiej niż 100 maili. W niektórych przypadkach dziennikarz może Cię nawet zaprosić na krótki wywiad!

Wzmocnij przekaz i dobierz narzędzia

Jeśli działasz w social mediach i możesz sobie na to pozwolić, zainwestuj w działania reklamowe. Bez tego Twoje komunikaty nie trafią do wielu osób. Napisałeś ciekawy post lub wprowadziłeś nowy produkt – zainwestuj pieniądze w jego promocję.

Najważniejsze: bądź konsekwentny!

Tylko świadome, zaplanowane i realizowane w sposób ciągły działania mają szanse przynieść oczekiwane efekty, czyli sprawić, że ludzie usłyszą o Twojej firmie, zapamiętają ją i skorzystają z jej produktów i usług.

Przeczytaj również: Jak wypromować małą firmę w Internecie?

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość