Przygotuj swój pierwszy e-book dla klientów

e-book firmowy

Jak stworzyć e-book firmowy, który pomoże firmie w dotarciu do nowych klientów? Przeczytaj, dlaczego warto stworzyć biznesowy e-book.

Proces dystrybucji e-booka przypomina długotrwałe inwestowanie. Żmudna praca, włożone poświęcenie i godziny przygotowywania treści przyniosą jednak po pewnym czasie upragniony efekt końcowy. Są nimi: dotarcie do określonej grupy docelowej i dostarczenie interesujących treści. Dzięki nim buduje się nie tylko wysokiej jakości leady, ale również i wzmacnia wizerunek przedsiębiorstwa. E-book firmowy, który będzie dostępny całkowicie za darmo, stanowi wielką szansę na pozyskanie nowych klientów.

E-book firmowy – zbuduj bazę wiernych klientów

Profesjonalny e-book dla klientów stanowi nieoceniony produkt marketingowy, dzięki któremu możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Przedsiębiorstwo decydujące się na wypuszczenie elektronicznego opracowania bierze na siebie jednak sporą odpowiedzialność za jakość zawartej w nim treści.

E-book powinien mieć ekspercki ton i wyczerpywać omawiany w nim temat. Dlatego też jest to jedna z najtrudniejszych form tworzenia contentu, która jednocześnie przynosi najefektywniejsze rezultaty końcowe. Pomaga bowiem w wypracowaniu pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa, jako eksperta w swojej dziedzinie. Firma staje się autorytetem: wiedza zawarta w e-booku dostarcza rzetelnych informacji, jest szansą na zrozumienie (nawet dla laika) podstawowych aspektów związanych z omawianym tematem, pozwala na bezpłatne zapoznanie się z użytecznymi dla czytającego informacjami.

Treść jest najważniejsza. E-book dla klientów firmy musi kompletny

Porady dotyczące tego, jak napisać e-booka, powinny zaczynać się od najważniejszego, merytorycznego aspektu. Konkretnie jest nim specjalistyczny content, który musi wyczerpywać znamiona eksperckiego opracowania. Nawet niewielki błąd w treści, dotyczący np. specyfiki danej dziedziny, może zrazić odbiorcę do danego podmiotu, niwelując starania piszącego.

E-book firmowy stanowi zatem jedną z najtrudniejszych form copywritingu, gdyż wymaga zaawansowanej wiedzy tematycznej twórcy, wizjonerskiego podejścia do omawianego tematu, ale i także zawarcia ciekawej i dopasowanej do kontekstu pracy, szaty graficznej. Nawet starannie opakowana, ale pusta treść, nie zda w takim przypadku egzaminu. Od elektronicznych opracowań wymaga się bowiem więcej niż od zwykłych treści blogowych. Jeśli klient nie dostanie tego, czego oczekuje, z pewnością poczuje się rozczarowany.

Projekt, który wzniesie pracę na wyżyny

Kwestie dotyczące eksperckiego wydźwięku tekstów, składających się na całościowy e-book, są niepodważalnym aspektem, o który należy zadbać w pierwszej kolejności. Następne czynności, pomagające w uzyskaniu zadowalającego efektu końcowego, dotyczą prac technicznych.

E-book dla klientów musi posiadać atrakcyjną szatę graficzną przyciągającą uwagę. Zachowana musi zostać również estetyka tekstu – pomogą w tym liczne programy edytorskie, które umożliwiają dostosowywanie treści do potrzeb wizualnych. O ile do tworzenia contentu wystarczą najprostsze aplikacje, dostępne m.in. w pakiecie Office, to do zaprojektowania okładki czy wyglądu poszczególnych stron przydadzą się specjalistyczne programy graficzne.

Skieruj odbiorcę w miejsce docelowe

Nawet jeśli mamy już kompletnego, merytorycznego e-booka, pozostaje jeszcze kwestia jego odpowiedniego rozdystrybuowania. Pomocna w tym celu może być dedykowana strona, tzw. landing page, dzięki której zachęcimy odwiedzających do pobrania naszej publikacji.

Jeśli nasze wysiłki sprawiły, iż przyciągnęliśmy internautę na nasz własny landing page, możemy również wykorzystać ten fakt w celu zebrania wartościowych informacji. Dzięki nim zorientujemy się, czy odwiedzający ma szansę stanowić silny lead, czy trafił do nas przypadkowo i nie będzie zainteresowany naszymi usługami. Proces uzyskiwania danych musi być łatwy i nieabsorbujący dla odbiorcy. Powinien koncentrować się na zaledwie kilku najistotniejszych kwestiach.

Czerp pożądane korzyści

E-book firmowy pozwala efektywnie starać się o uwagę nowych odbiorców. Stanowi on najbardziej ekspercką i ciekawą formę dostarczania użytecznych informacji, połączoną z motywem reklamowym. Choć sposobów na to jak napisać e-booka jest wiele, liczy się tak naprawdę wizjonerskie podejście i niesztampowy pomysł – uzupełniający lukę i spełniający potrzebę internautów budujących wartościowe leady.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość