Jak pisać nagłówki, które działają? Kreatywne szablony tytułów | ifirma.pl

Jak pisać nagłówki, które działają

jak pisać nagłówki

Jak pisać nagłówki, które zachęcą czytelników do przeczytania całego artykułu, przejrzenia zawartości strony?

Szablonowe działanie w marketingu nie jest niczym dobrym. Przyjęło się, że osoby myślące stereotypowo są nie są wystarczająco kreatywne, dostrzegają mniejszą liczbę szczegółów, często wpadają w rutynę. Schematyczne podejście może być jednak użyteczne w kontekście konstruowania dobrych nagłówków. Szablon jest formatem, który pomaga przekształcić przyjętą koncepcję w niekończącą się serię świetnych pomysłów. Jak pisać nagłówki korzystając ze zweryfikowanych wzorców?

Dlaczego tytuły artykułów są tak istotne?

Tytuły postów są jednymi z najważniejszych elementów artykułów zamieszczanych w internecie. Działają one dwufazowo: przyczyniają się do lepszego pozycjonowania, a także oddziałują na odbiorcę, zachęcając go do kliknięcia linku.

Treści wytworzone na podstawie niezawodnych szablonów mogą przyczynić się do szybkiego i skutecznego wypromowania bloga firmowego, strony internetowej, czy sklepu online. Wykorzystanie techniki rozwijania znalezionych wzorców umożliwia widoczną intensyfikację rozwoju witryny, co przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin.

Jakie cechy posiadają skuteczne tytuły?

Powtarzalność, oparta na sprawdzonych archetypach, jest skutecznym orężem w walce o uwagę potencjalnych odbiorców. Szablonowe techniki konstruowania ciekawych nagłówków wykorzystywane są przez największe strony internetowe w Polsce.

Z pewnością wszyscy kojarzymy choć kilka przykładów chwytliwych, nieco clickbaitowych tytułów, umiejscowionych na popularnych portalach plotkarskich, informacyjnych czy medycznych.

Szablony tytułów unifikują format treści. Oznacza to, że użytkownicy z czasem przyzwyczajają się i wiążą dany typ nagłówków z konkretną stroną internetową.

Wykorzystywanie wzoru nie oznacza wprowadzania sztampowości. Dobrze użyty szablon nagłówka potrafi być zaskakujący i przyciągający dla odbiorcy, przez co nie staje się nudny. Nagłówki zawierające się w jednej koncepcji są łatwiejsze do przyswojenia. Dotyczy to nie tylko odwiedzających stronę internetową, ale także zespołu tworzącego treści. Pracownicy znacznie szybciej przyswoją formę tworzenia chwytliwych tytułów.

Jak pisać nagłówki? Przykłady kreatywnych szablonów

Korzystanie z szablonów umożliwia tworzenie treści w sposób kaskadowy. Proces ten nazywany jest także ekspansją poziomą: pozwala na konstruowanie serii artykułów opartych o podobny wzór. W praktyce oznacza to, iż twórca, wykorzystując jeden schemat jest w stanie wytworzyć znacznie więcej materiałów, niż dokonałby tego bez skorzystania z niniejszej techniki.

Najbardziej znamienitymi przykładami wykorzystania takich szablonów są m.in. popularne polskie kanały w serwisie YouTube:

  • 5 Sposobów na…
  • Topowa dycha
  • Top 10 wszystkiego
  • Jak pisać tytuły, które przyciągną uwagę? 3 niezawodne archetypy

Najlepsze (1) dla (2)

Jest to forma nagłówka, która w swojej treści zawiera dwa istotne elementy: (1) – czyli przedmiot, produkt, usługę oraz (2) – osobę, grupę docelową lub czynność. Taki nagłówek ma zaciekawić odbiorcę, dzięki swojej prostej i nieskomplikowanej strukturze. Głównym celem autora treści będzie przedstawienie, jaka jest najlepsza funkcja dla danego podmiotu.

Przykłady tytułów zbudowanych według tego wzorca:

  • Najlepsza kosiarka spalinowa na działkę rekreacyjną
  • Najlepsza chińska herbata zielona do picia
  • Najlepszy samochód osobowy dla młodej kobiety

Jak (1) osiągnęła (2)

Kolejny typ chwytliwego nagłówka skupia się na wyodrębnieniu dwóch elementów strukturalnych: (1) – osoby, firmy, podmiotu oraz (2) – sukcesu, zysku, sławy, rozgłosu. Nagłówek oddziałuje na odbiorcę przez przedstawienie sytuacji, która z pozoru mogłaby wydawać się nieosiągalna. Nagłówek generuje napięcie, ciekawość i zachęca czytelnika do zapoznania się z sytuacją, która wpłynęła na funkcjonowanie pewnej osoby, przedsiębiorstwa czy znanej marki.

Przykłady tytułów:

  • Jak firma Google osiągnęła globalny sukces?
  • Jak Jennifer Lopez osiągnęła światową sławę?
  • Jaki postęp technologiczny osiągnęła Europa w XXI wieku?

(1). (2) wyjaśnia, w jaki sposób (3)

Jest to przykład złożonego nagłówka, zawierającego trzy odrębne elementy zmienne. (1) oznacza podmiot, firmę, osobę, główną postać omawianą w artykule, która ze względu na swoją sytuację, jest z obiektywnego punktu widzenia ważna dla czytelnika. (2) dotyczy eksperta, autorytetu czy opiniotwórczych instytucji. (3) może być synonimem sukcesu, konkretnego wydarzenia, incydentu, okoliczności. Przykłady tytułów:

  • Legenda Adama Małysza. Znany trener wyjaśnia, w jaki sposób polski skoczek osiągnął sukces
  • Śmierć „Jana Kowalskiego”. Eksperci ds. bezpieczeństwa wyjaśniają, w jaki sposób doszło do feralnego incydentu
  • Brazylijska kawa Arabica. Pracownicy portu wyjaśniają, w jaki sposób ziarna są transportowane do Polski

Czy już wiesz jak pisać nagłówki?

Skuteczne tytuły czerpią garściami z szablonów. Nie oznacza to jednak, że tytuł oparty na wzorze będzie sztampowy, nudny i nieciekawy. Wręcz przeciwnie: sprawdzone formy konstruowania nagłówków przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Czytelnicy chętniej wybierają treści poprzedzone błyskotliwym tytułem. Świadczy o tym popularność serwisów, wykorzystujących szablonowe techniki nagłówków w swoich artykułach. Wzorniki przydatne są również dla samych twórców. Jest to wszechstronne narzędzie, które umożliwia tworzenie szybkich i skutecznych treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość