Firmowy fanpage - jak zacząć go prowadzić i dlaczego warto? | ifirma.pl

Jak zacząć prowadzić firmowy fanpage?

firmowy fanpage

Posiadanie profilu firmowego na Facebook’u to nie tylko szansa na pokazanie ludzkiego pierwiastka marki i osób, które tworzą firmę – to także skuteczna forma promocji i możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Po wdrożeniu odpowiedniej strategii profil firmowy na Facebooku może stać się kolejnym kanałem sprzedaży.

Posiadanie profilu firmowego na Facebook’u to nie tylko szansa na pokazanie ludzkiego pierwiastka marki i osób, które tworzą firmę – to także skuteczna forma promocji i możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Publikowanie treści zgodnie z opracowanym planem contentmarketingowym umożliwia zgromadzenie obserwatorów, którzy finalnie mogą przeobrazić się w płacące leady. Firmowy fanpage po wdrożeniu odpowiedniej strategii może stać się kolejnym kanałem sprzedaży. Jeżeli wahasz się jak prowadzić fanpage i dostrzegasz w tym wartość dla siebie i swojej firmy – oto wskazówki na dobry start.

Facebook strona firmowa – od czego zacząć?

Jeśli zastanawiasz się jak założyć stronę firmową na Facebook’u – nic prostszego. Po zalogowaniu na swoje konto w wersji desktopowej przy ikonie z Twoim zdjęciem profilowym znajduje się przycisk „+”. Po kliknięciu z rozwijanej listy należy wybrać opcję „Strona” i uzupełnić wymagane pola podstawowymi danymi, które pozwolą zidentyfikować Twoją firmę: adresem siedziby, aktualnymi godzinami otwarcia oraz odnośnikiem do strony www.

Kolejnym elementem jest publikacja zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. O ile w pierwszym przypadku często wybierane jest logo firmy, tak jako zdjęcie w tle warto przygotować grafikę spójną z identyfikacją wizualną marki, która będzie komunikować, jakie usługi oferuje firma. Wspomniane materiały muszą charakteryzować się wysoką jakością i przyciągać uwagę.

Firmowy fanpage: korzyści

Firmowy Facebook to miejsce, w którym można zaprezentować swoje portfolio – np. zadowolone klientki z nową koloryzacją w salonie fryzjerskim. Taki rodzaj referencji ma o wiele intensywniejszą moc oddziaływania i stanowi skuteczną rekomendację dla kolejnych osób zainteresowanych usługami, jakie świadczy firma.

To także platforma, która pozwala na skuteczne dotarcie do grona obserwujących z informacją o nowościach i promocjach. Okraszenie takiej wzmianki dedykowaną grafiką przyciąga wzrok i pozwala trafić do zainteresowanego klienta skuteczniej niż e-mail marketing. Przeglądanie feedu na swoim koncie to naturalniejszy odruch niż odczytywanie maili ofertowych.

Strona firmowa na Facebooku to szansa na pozyskanie nowych klientów

FB oferuje duże możliwości w zakresie targetowania. Co to oznacza? Możliwość skierowania specjalnie zaprojektowanych kreacji reklamowych do konkretnych grup docelowych. Jeśli zatem reprezentujesz np. wspomniany wcześniej salon fryzjerski – możesz przygotować treści atrakcyjne dla interesującej Cię grupy klientów, czyli np. kobiet w wieku 20-50 lat w odległości kilku km od Twojego lokalu. Brzmi atrakcyjnie, prawda? Tak też jest w istocie – dzięki możliwościom targetowania płacisz jedynie za wyświetlenia do konkretnej grupy docelowej, która może trafić do Twojej firmy i z potencjalnego leada przeistoczyć się w płacącego klienta.

Profil firmy na Facebooku – co publikować?

Punktem wyjściowym powinno być opracowanie charakterystyki persony, czyli modelowego klienta – reprezentanta grupy docelowej. Uszczegółowienie jego cech, zainteresowań i danych demograficznych pozwala dopasować komunikat, który będzie dla niego atrakcyjny. W przeciwnym wypadku prowadzenie strony na Facebook’u będzie działaniem bez określonej strategii, a finalnie nie przyczyni się do pozyskania nowych klientów czy wzmocnienia świadomości marki.

Strona firmowa na FB – podsumowanie

Poza dostarczaniem angażujących treści nie należy też zapominać o stosowaniu CTA (call to action – wezwanie do działania) w publikowanych postach. Mowa o sformułowaniach typu: zobacz, zarezerwuj, sprawdź, przeczytaj – czyli o czasownikach w trybie rozkazującym, które sugerują odbiorcy określony schemat postępowania.

Jeśli zastanawiałeś się, jak założyć fanpage na Facebook’u – powyższe wskazówki i intuicyjny przewodnik poprowadzą Cię krok po kroku przez proces zakładania strony firmowej na FB. To tyle na dobry początek. Teraz pora Twój ruch i konsekwentną realizację opracowanego wcześniej planu publikacji.

▶ Przeczytaj również: Facebook Analytics. Do czego służy i jak z niego korzystać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość