Posiadanie profilu firmowego na Facebook’u to nie tylko szansa na pokazanie ludzkiego pierwiastka marki i osób, które tworzą firmę – to także skuteczna forma promocji i możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Publikowanie treści zgodnie z opracowanym planem contentmarketingowym umożliwia zgromadzenie obserwatorów, którzy finalnie mogą przeobrazić się w płacące leady. Firmowy fanpage po wdrożeniu odpowiedniej strategii może stać się kolejnym kanałem sprzedaży. Jeżeli wahasz się jak prowadzić fanpage i dostrzegasz w tym wartość dla siebie i swojej firmy – oto wskazówki na dobry start.
Facebook strona firmowa – od czego zacząć?
Jeśli zastanawiasz się jak założyć stronę firmową na Facebook’u – nic prostszego. Po zalogowaniu na swoje konto w wersji desktopowej przy ikonie z Twoim zdjęciem profilowym znajduje się przycisk „+”. Po kliknięciu z rozwijanej listy należy wybrać opcję „Strona” i uzupełnić wymagane pola podstawowymi danymi, które pozwolą zidentyfikować Twoją firmę: adresem siedziby, aktualnymi godzinami otwarcia oraz odnośnikiem do strony www.
Kolejnym elementem jest publikacja zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. O ile w pierwszym przypadku często wybierane jest logo firmy, tak jako zdjęcie w tle warto przygotować grafikę spójną z identyfikacją wizualną marki, która będzie komunikować, jakie usługi oferuje firma. Wspomniane materiały muszą charakteryzować się wysoką jakością i przyciągać uwagę.
Firmowy fanpage: korzyści
Firmowy Facebook to miejsce, w którym można zaprezentować swoje portfolio – np. zadowolone klientki z nową koloryzacją w salonie fryzjerskim. Taki rodzaj referencji ma o wiele intensywniejszą moc oddziaływania i stanowi skuteczną rekomendację dla kolejnych osób zainteresowanych usługami, jakie świadczy firma.
To także platforma, która pozwala na skuteczne dotarcie do grona obserwujących z informacją o nowościach i promocjach. Okraszenie takiej wzmianki dedykowaną grafiką przyciąga wzrok i pozwala trafić do zainteresowanego klienta skuteczniej niż e-mail marketing. Przeglądanie feedu na swoim koncie to naturalniejszy odruch niż odczytywanie maili ofertowych.
Strona firmowa na Facebooku to szansa na pozyskanie nowych klientów
FB oferuje duże możliwości w zakresie targetowania. Co to oznacza? Możliwość skierowania specjalnie zaprojektowanych kreacji reklamowych do konkretnych grup docelowych. Jeśli zatem reprezentujesz np. wspomniany wcześniej salon fryzjerski – możesz przygotować treści atrakcyjne dla interesującej Cię grupy klientów, czyli np. kobiet w wieku 20-50 lat w odległości kilku km od Twojego lokalu. Brzmi atrakcyjnie, prawda? Tak też jest w istocie – dzięki możliwościom targetowania płacisz jedynie za wyświetlenia do konkretnej grupy docelowej, która może trafić do Twojej firmy i z potencjalnego leada przeistoczyć się w płacącego klienta.
Profil firmy na Facebooku – co publikować?
Punktem wyjściowym powinno być opracowanie charakterystyki persony, czyli modelowego klienta – reprezentanta grupy docelowej. Uszczegółowienie jego cech, zainteresowań i danych demograficznych pozwala dopasować komunikat, który będzie dla niego atrakcyjny. W przeciwnym wypadku prowadzenie strony na Facebook’u będzie działaniem bez określonej strategii, a finalnie nie przyczyni się do pozyskania nowych klientów czy wzmocnienia świadomości marki.
Strona firmowa na FB – podsumowanie
Poza dostarczaniem angażujących treści nie należy też zapominać o stosowaniu CTA (call to action – wezwanie do działania) w publikowanych postach. Mowa o sformułowaniach typu: zobacz, zarezerwuj, sprawdź, przeczytaj – czyli o czasownikach w trybie rozkazującym, które sugerują odbiorcy określony schemat postępowania.
Jeśli zastanawiałeś się, jak założyć fanpage na Facebook’u – powyższe wskazówki i intuicyjny przewodnik poprowadzą Cię krok po kroku przez proces zakładania strony firmowej na FB. To tyle na dobry początek. Teraz pora Twój ruch i konsekwentną realizację opracowanego wcześniej planu publikacji.
Podziel się z innymi: