Dlaczego Instagram jest obecnie najpopularniejszym narzędziem do komunikowania się marek?

komunikacja na instagramie

Prowadzisz firmowy Instagram? Oto kilka porad jak powinna wyglądać komunikacja w tym medium i jak wykorzystać płatną promocję, by zwiększyć zasięg swojej marki.

Komunikacja obecnie odbywa się w większości wirtualnie. Mało kto korzysta już z telefonów, by dowiedzieć się co słychać u jego rodziny czy przyjaciół. Połączenia telefoniczne i SMS-y zostały wyparte przez komunikatory takie jak: Facebook, WhatsApp czy – uznawany za obecnie najpopularniejszy – Instagram.

W odróżnieniu od Facebooka służącego głównie do dzielenia się wydarzeniami z życia i kontaktu ze znajomymi Instagram wykreował alternatywny, wyidealizowany świat, w który uciekamy od rzeczywistości w celu odprężenia się, zaczerpnięcia inspiracji, czy zwyczajnie pooglądania ładnych, estetycznych zdjęć. Dzięki temu stał się on idealnym środowiskiem dla reklamy i PR.

Instagram jest społecznościowy w zupełnie innym znaczeniu – zdjęcia nie są kierowane do wąskiego grona znajomych, ale do całego świata. Oczywiście istnieje możliwość stworzenia „profilu prywatnego”, do którego dostęp ma jedynie wąskie grono. Jednak w kontekście biznesowym nie miałoby to większego sensu.

Społeczność Instagramu polega na tworzeniu więzi opartych na podobnych zainteresowaniach, np. podróże, fotografia, motoryzacja, moda czy makijaż. Osoby zainteresowane danym tematem będą obserwować profile zawierające te treści, udostępniać i wpierać ich twórców. Ogromna baza klientów, którą posiada Instagram, zapewnia wielki potencjał komunikacyjny.

Komunikacja na Instagramie – 6 metod, które ją usprawnią

Do prowadzenia skutecznej komunikacji na Instagramie należy stosować kilka metod, które pozwolą dotrzeć do nowych odbiorców (którzy w przypadku profilu biznesowego mogą stać się potencjalnymi klientami), zachować obecnych obserwujących, poszerzać zasięgi i zwiększyć rozpoznawalność użytkownika/firmy.

  1. Warto zacząć od sekcji „bio” – to miejsce na krótki opis, przedstawienie siebie, swojej działalności, link do strony WWW. Jest to szczególnie ważne w przypadku klientów, którzy po raz pierwszy wchodzą na nasz profil. Dzięki temu mogą dowiedzieć się jakie treści znajdą na danym profilu.

    Tutaj znajdziesz więcej porad o tym jak napisać bio na Instagram.
  2. Kolejne sposoby komunikacji na Instagramie dotyczą już samej aktywności na profilu. Począwszy od publikowania spójnych treści – zdjęć i filmików dotyczących danej tematyki, w estetycznej formie i podobnym stylu np. określona kolorystyka, filtry.

  3. Zdjęciom poza opisem powinny towarzyszyć hashtagi , czyli słowa klucze odpowiedzialne za ruch organiczny – są one narzędziem do wyszukiwania treści związanych z działalnością twórcy. Im większa ilość poprawnych i trafnych hashtagów, tym większa szansa na dotarcie do jak największej ilości osób zainteresowanych danym tematem.

  4. Coraz większą rolę odgrywają aktualnie Instastories oraz pojawiające się dopiero w Polsce Reels. Regularnie dodawane pozwalają utrzymać i poszerzać zasięgi na Instagramie. Za ich pomocą można opowiedzieć historie przy użyciu zdjęć/wideo/boomeranga/hyperlapse’a – z punktu przedsiębiorstwa pozwalają np. przedstawić produkt/usługę od podstaw. Pokazać, jak powstaje i działa, przedstawić kulisy czy zapowiedzi.

  5. Instagram w odróżnieniu od innych komunikatorów daje możliwość repostowania zdjęć i filmów klientów. Wystarczy, że klient udostępni zdjęcie lub InstaStory (pokazujące np. produkt lub filmik, na którym przedstawia swoją opinię), na którym oznaczy profil marki. Marka może ten post łatwo udostępnić dodając go na własne InstaStory.

  6. Poza aktywnością i regularnością na własnym profilu równie istotna jest aktywność u innych – lajkowanie, komentowanie i udostępnianie treści z profili o podobnej tematyce czy u własnych odbiorców. Takie działania pomagają budować instagramową społeczność, a twórcy, których wspieramy, prawdopodobnie chętnie zajrzą na nasz profil i odwdzięczą się tym samym, zwiększając przy tym nasze zasięgi.

Płatna promocja na Instagramie

Poza opisanymi wyżej bezpłatnymi formami promocji konta warto rozważyć również płatną promocję Instagrama.

Reklama może być wyświetlana jak post lub relacja. Jako post wyświetla się użytkownikom jako zwykłe zdjęcie dodane w aktualnościach. Można je udostępnić, skomentować, polubić – dzięki czemu w reklamę angażują się użytkownicy. Jeśli taka reklama jest poprawnie skonstruowana i ciekawa – przyciągnie uwagę użytkowników, a osoby, które już mają produkt/ korzystały z usługi danej firmy mogą podzielić się wrażeniami, opinią.

Reklama na InstaStory pojawia się w relacjach pomiędzy stories obserwowanych profili. Taki sposób reklamy przyciąga pełną uwagę użytkownika ponieważ wyświetla się na cały ekran. Poprawna i ciekawa reklama z pewnością zainteresuje użytkownika, który być może zajrzy na profil, zaobserwuje, udostępni lub zostanie klientem. Tworząc taką płatną reklamę można dodatkowo dodać do niej link do strony, sklepu, a nawet konkretnego produktu.

Pozycja Instagrama w świecie social mediów

Dlaczego Instagram został najpopularniejszym narzędziem do komunikowania się?

Po pierwsze, umożliwia nawiązanie obustronnej relacji z odbiorcami (klientami lub potencjalnymi klientami). Po drugie, ułatwia przedstawienie produktu lub usługi lepiej niż na stronie WWW, gdzie widnieje jedynie zdjęcie z opisem – umożliwia dodanie filmiku, instruktażu, opinii i zdjęć zadowolonych klientów. Po trzecie – ppularne na Instagramie jest również organizowanie konkursów, które skłaniają użytkowników do jeszcze większego zaangażowania.

Jest to komunikator, z którego większość użytkowników korzysta codziennie (średnio około 40 minut dziennie), dzięki czemu łatwej dotrzeć do klientów, jak i zdobyć nowych obserwatorów. Instagram pozwala dotrzeć do użytkowników z całego świata i daje możliwości, których żadne inne narzędzie w świecie social media dotychczas nie dało.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Jaka jest główna różnica między komunikacją na Facebooku a Instagramie?

    Facebook służy w większości publikowaniu zdjęć i dzieleniu się wydarzeniami z życia z rodziną i znajomymi. Instagram z kolei tworzy więzi między ludźmi na całym świecie w oparciu o wspólne zainteresowania. Posty na Facebooku są też bardziej spontaniczne, naturalne – Instagram z kolei przedstawia głównie zdjęcia wyidealizowane, estetyczne oraz zaplanowane spójne posty.

  2. 🔸Jak wygląda płatna reklama na Instagramie?

    Reklama może być wyświetlana jak post lub relacja. Jako post wyświetla się użytkownikom ja zwykłe zdjęcie dodane w aktualnościach, a jako relacja pomiędzy stories obserwowanych osób. W reklamie można również dodać link przekierowujący do sklepu czy konkretnego produktu co ułatwia zakup potencjalnym klientom.

  3. 🔸Jak przyciągnąć nowych obserwatorów na Instagramie?

    Należy zacząć od interesującego opisu w sekcji „bio” – krótkiego przedstawienia siebie, swojej działalności, firmy. Równie istotny jest spójny content, trafne hashtagi, estetyka publikowanych treści i regularność.

  4. 🔸Czemu służą hashtagi na Instagramie?

    Są narzędziem do wyszukiwania treści związanych z działalnością twórcy, generują ruch organiczny na profilu i zwiększają szansę na dotarcie do jak największej ilości osób zainteresowanych danym tematem.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość