Marketing mobilny. Mailing skrojony pod urządzenia mobilne

e-mail marketing mobilny

Nawet 50% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. To wymaga zmiany podejścia do reklamy. Jak powinien wyglądać marketing mobilny, który skłoni użytkowników smartfonów czy tabletów do otwierania maili?

Niemiecki portal Statista opublikował zaskakujące dane dotyczące przyszłych trendów w e-marketingu. Szacuje się, iż do 2022 roku liczba wysyłanych e-maili przekroczy astronomiczne 330 miliardów. Duża część tej sumy będzie dystrybuowana przez użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Oznacza to, iż e-mail marketing będzie odgrywać coraz większą rolę we współczesnych strategiach reklamowych. Zwróćmy uwagę na wyznaczone statystyki, które pozwolą lepiej zrozumieć potencjał, jaki posiada mobilna strategia marketingowa przeprowadzana za pomocą e-maili.

Marketing mobilny w liczbach

Na początku warto zastanowić się, jakie najważniejsze trendy będą obowiązywać w kontekście wciąż intensyfikującego się ruchu w Internecie.

Firmy, które aktywnie korzystają z praktyk e-mail marketingu, będą w najbliższych latach intensyfikować swoje działania związane z dodawaniem zaawansowanej segmentacji (w prawie połowie badanych przypadków), personalizacją treści (co trzecia firma) oraz targetowaniem osobowościowym (niespełna 40% przedsiębiorstw).

Położenie nacisku na to narzędzie marketingowe związane jest z dużą skutecznością zauważoną już w latach poprzednich. Marketing mobilny pochłaniał około 13% firmowych wydatków na reklamę, generując jednocześnie ok. 19% wartości sprzedaży, co przekonuje przedsiębiorstwa o skuteczności tego sposobu dotarcia do grupy docelowej.

Aby dokładnie poznać zalety optymalizacji wiadomości e-mail pod kątem urządzeń mobilnych, warto przytoczyć dokładne statystyki dotyczące tego zjawiska.

Marketing urządzeń mobilnych. Wskaźniki są obiecujące

Jak zaznaczył portal statystyczny Statista, około 50% całego ruchu internetowego, odnotowanego w 2019 roku, pochodziło z urządzeń mobilnych. Więcej niż połowa e-maili była otwierana za pomocą smartfonów, tabletów, czy laptopów.

Co więcej, najchętniej wykorzystywanym systemem operacyjnym, wykorzystywanym do otwierania maili był iOS, natomiast najwięcej użytkowników korzystających z poczty elektronicznej zgromadził Gmail (ponad 1,5 miliarda).

Te wskaźniki pozwalają sądzić, iż obecnie następuje wyraźny przełom w kontekście korzystania z poczty e-mail na urządzeniach mobilnych. Coraz częściej przedsiębiorstwa decydują się na optymalizację wysyłanych wiadomości pod kątem odczytywania ich na smartfonach czy tabletach.

Czy warto kierować swoje działania na urządzenia mobilne?

Realizacja kampanii marketingowej z pominięciem odbiorców mobilnych jest dużym błędem. Na ten fakt wskazują m.in. statystyki przytoczone przez Aedestra. W szczegółowym raporcie stwierdzono, że znacząca większość odbiorców usunęłaby reklamową wiadomość elektroniczną, która nie byłaby zoptymalizowana pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Odsetek osób, optujących za taką decyzją, był najwyższy w grupie wiekowej powyżej 56 roku życia.

Co więcej:

niewłaściwa optymalizacja wiadomości, albo jej zupełny brak, wpływa na obniżenie odsetka kliknięć. W przypadku użytkowników komputerów osobistych jest to ponad 70%, a dla użytkowników mobilnych wartość ta wynosi niespełna 20%.

E-mail marketing przykłady. Statystyki w pigułce

3/4 przedsiębiorstw w 2019 roku oceniło e-mail marketing jako doskonały kanał marketingowy. Docenia się go nie tylko za łatwość wykorzystania, ale również i opłacalność finansową. Jest to najefektywniejsze narzędzie wykorzystywane na szeroką skalę pod względem stopy zwrotu inwestycyjnego. Jest to również chętnie wykorzystywany kanał, który generuje niskie ryzyko niepowodzenia:

  • odsetek osób rezygnujących z subskrypcji maili wyniósł w 2019 roku zaledwie 0,20%;
  • użytkownicy, którzy skarżyli się na wiadomości o charakterze spamowym, stanowili jedynie ok. 0,02%;
  • łączna liczba internautów, korzystająca z poczty elektronicznej na urządzeniach mobilnych, wyniosła na początku 2019 roku ponad 2,2 miliarda;
  • 35% podmiotów firmowych oraz przedsiębiorców sprawdza pocztę e-mail na urządzeniach mobilnych.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość