Kalendarz social media – jak planować pracę będąc marketerem

mediaplan kalendarz social media

Dlaczego warto tworzyć media plan, co może zmienić wcześniejsze planowanie postów na Facebooku? Jakie posty warto publikować w social media? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Zdobycie uwagi konsumenta to jeden z nadrzędnych celów marketerów i specjalistów od social mediów. Jeśli chcesz wyróżnić się na tle innych marek i uniknąć chaosu na Twoich kontach społecznościowych – prowadzenie media planu powinno być jedną z Twoich regularnych praktyk. Dlaczego warto prowadzić kalendarz social media? Jak to robić?

   

Kalendarz wpisów umożliwia tworzenie angażujących treści

Dzieje się tak dlatego, że podczas opracowywania długofalowego planu jesteś w stanie zapanować nad contentem i wyeliminować pierwiastek przypadkowości w tworzonych przez Ciebie postach. Zyskasz przewagę, jeśli raz w miesiącu zdecydujesz się wypisać najważniejsze obszary, które chcesz poruszyć na Facebook’u, Instagramie czy firmowym Linkedinie.

Pojawienie się w firmie kolejnej innowacji, zdobycie prestiżowej nagrody – to tylko ułamek spośród możliwych tematów do poruszenia w Twoim media planie. Gdzie – poza samą organizacją – szukać kolejnych możliwości do czerpania inspiracji na wartościowy i spójny content?

Media plan – jak zrobić?

Najwygodniejszą opcją jest posługiwanie się miesięcznym planerem – to optymalny okres do przygotowywania treści w Twoich social mediach. W ramach czerpania inspiracji warto także wspierać się internetowymi kalendarzami prezentującymi nietypowe święta. Wplatanie takiego rozrywkowego pierwiastka może także pomóc w uwypukleniu mniej formalnego oblicza przedsiębiorstwa.

Social media to jedno ze skuteczniejszych narzędzi do budowania relacji z otoczeniem i zdobywania lojalności. Niezależnie od tego, czy reprezentujesz firmę z segmentu B2B czy B2C – to zawsze człowiek jest na końcu tego łańcucha i to o jego uwagę warto walczyć.

Media plan – przykład

Internet oferuje wiele narzędzi i gotowych szablonów służących do planowania postów na Facebooku. Z powodzeniem możesz wykorzystać ich możliwości, albo posłużyć się arkuszem kalkulacyjnym – po dostosowaniu go do swoich potrzeb zapanujesz nad swoimi social mediami! Taki dokument pomoże Ci zarówno do gromadzenia pomysłów na treści, jak i do ustalenia harmonogramu publikacji. 

Jeden arkusz dokumentu możesz przeznaczyć na zapisywanie tematyki, którą Ty lub członkowie Twojego zespołu będą mogli wykorzystać jako inspirację przy poszukiwaniu contentu. Przydatne może być także wypisanie najpoczytniejszych zagadnień/artykułów z Twojej strony – niech posłużą Ci jako tzw. „pillar content”.

Jak czerpać korzyści z pillar contentu?

Na początek warto zdefiniować to pojęcie – wspomniany pillar content to najistotniejsza, najbardziej wartościowa dla użytkowników treść na Twojej stronie czy blogu. Odpowiada na najczęstsze pytania odwiedzających stronę internautów, jest zaraz ponadczasowa.

W swojej komunikacji – czy to podczas planowania postów na Instagram, Facebook czy Linkedin – warto wplatać takie posty, które będą stanowiły atrakcyjnie zaserwowany ułamek treści z tego źródła. Może to być np. w postaci infografiki czy krótkiej animacji wyjaśniającej konkretne zagadnienie. Dzięki temu będziesz nieustannie rotować treściami, które są dla użytkowników inspirujące i dostarczają odpowiedzi na ich pytania. To obopólna korzyść – możesz cyklicznie wykorzystywać znane już dobrze Ci treści, ale w różnych wydaniach i formatach – poznasz w ten sposób także upodobania swojej grupy docelowej.

Dywersyfikuj cele w swoim kalendarzu wpisów 

Mierzenie efektywności działań prowadzonych w social mediach jest możliwe wówczas, gdy uprzednio jasno zdefiniowałeś cele. Wzrost liczby obserwatorów? Wchodzenie z marką w interakcje? A może to wzrost liczby odwiedzin na stronie internetowej jest dla Ciebie priorytetem?

Przy planowaniu postów bierz pod uwagę, czy opracowane treści mają szansę urzeczywistnić te założenia. Odpowiednio opracowane CTA pomogą Ci w osiągnięciu pożądanych statystyk.

Zacznij prowadzić media plan i sprawdź, co się wydarzy!

Jeśli do tej pory jeszcze nie prowadziłeś kalendarza wpisów – pora na zmianę optyki i rozpoczęcie swojej przygody z prowadzeniem takiego harmonogramu. Już po kilku takich sesjach różnica w Twoich działaniach będzie wyczuwalna.

Po pierwsze, pozwoli Ci na wyeliminowanie niepokoju w sytuacji, gdy po kilku dniach nieobecności w social mediach czujesz się w obowiązku do przygotowania postu.

Po drugie – po sprecyzowaniu celów dla Twoich treści z pewnością odczujesz poprawę w reakcjach – jeśli bowiem założysz, że post ma np. wywoływać dyskusję – zastosujesz odpowiednie zabiegi, które zachęcą obserwatorów do urzeczywistnienia Twojego planu – choćby dzięki zadawaniu angażujących pytań czy stosowaniu CTA.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość