Promocja landing page - omówione zagadnienia:
Landing page to niezwykle ważne narzędzie w walce o klienta. Dokładamy starań, by jego treść skłoniła odwiedzającego do podjęcia konkretnego działania. Jak jednak sprawić, by na tak przygotowaną stronę trafiało więcej internautów? Jakie są skuteczne metody na promowanie landing page?
Promocja landing page – planowanie to podstawa
Jeśli chcesz, by nowo założona landing page skutecznie przyciągała odwiedzających, albo po prostu interesuje Cię zwiększenie zainteresowania już istniejącą podstroną, to warto byś przemyślał zorganizowanie kampanii reklamowej. Dzięki zsynchronizowaniu działań i zorientowaniu na osiągnięcie założonych celów podejmowane kroki będą przynosiły lepsze rezultaty. Mając obrany cel, warto przeanalizować dostępne środki, dzięki którym promocja landing page będzie skuteczna. Jakie zatem narzędzia wykorzystać?
Social media
Jeszcze kilka lat temu ich znaczenie w działaniach marketingowych był marginalny, dzisiaj praktycznie nie sposób wyobrazić sobie skuteczną kampanię bez ich udziału. Facebook, Instagram czy Twitter to potężne narzędzia, które odpowiednio wykorzystane mogą przynieść świetne rezultaty. Podstawowym działaniem może być napisanie posta informującego o akcji, który będzie prowadził bezpośrednio na landing page.
Konta firmowe na Instagramie po weryfikacji mogą odsyłać bezpośrednio na wybraną stronę docelową kampanii, na Twitterze możesz umieścić Tweet (opcjonalnie skorzystać z promowania), albo wybrać jedną z wielu opcji reklamowych na Facebooku. Ten ostatni portal jest prawdziwym kombajnem dla wszystkich zajmujących się reklamą – do promowania landing page najlepiej sprawdzi się karuzela albo standardowy post – jeśli podłączysz to pod możliwości Facebook Ads, to możesz otrzymać naprawdę dobre rezultaty.
Lista mailingowa
Tak, nawet w dobie RODO e-mail marketing pozostaje wydajnym narzędziem docierającym do klientów. Jeśli rozważnie prowadzisz swoją politykę informacyjną i np. unikasz spamowania swoich byłych klientów i osób, które zgodziły się na otrzymywanie newsletterów, to dobrze przygotowany mail kierujący na landing page może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Kampania w Google Ads
Płatna reklama w Google jest wciąż jednym z najskuteczniejszych sposobów na spopularyzowanie twojej landing page. Co ważne samo narzędzie od wyszukiwarkowego giganta daje nam mnóstwo opcji – np. pozwalających obrać jeden z predefiniowanych celów (skierowanie uwagi na landing page) i odpowiednio dostosować słowa kluczowe.
Pozycjonowanie landing page
Można polegać na ruchu organicznym z Google – zoptymalizowane treści strony docelowej tak, aby maksymalnie odpowiadała wymaganiom wyszukiwarki i była przez nią umieszczana na wysokiej pozycji. Znaczenie będą miały takie elementy jak tytuł, nagłówki, grafiki i treści pojawiające się jako ich alternatywy, a także rozmieszczenie faz kluczowych. Na pozycję strony mają wpływ również mniej oczywiste elementy – jak User Experience, czyli ogólne wrażenia z użytkowania strony – jej przejrzystość i kompozycja.
Nie zapominaj o słowach kluczowych
Słowa kluczowe nie są wyłącznie dodatkiem do landing page i związanej z nim kampanii. To jeden z najważniejszych elementów składowych, a odpowiednio dobrane znacznie zwiększają szanse na osiągnięcie sukcesu. Warto więc poświęcić im sporo uwagi i zastanowić się, jak łączą się z oferowanym produktem lub usługą, jak poważna jest konkurencja (nierzadko lepsze rezultaty przynosi mocniejsze zaangażowanie się w pozornie mniej atrakcyjne frazy). Narzędziem zwieńczającym wysiłki związane z doborem słów kluczowych jest Google Adwords Keyword Planner. Tak zaplanowana kampania powinna przynieść spodziewane rezultaty w postaci skutecznego wypromowania landing page.
Podziel się z innymi: