Remarketing - na czym polega (i jak działa w Google Ads i na Facebooku)?

Na czym polega remarketing?

remarketing

Jak dotrzeć do niezdecydowanych klientów, którzy porzucają koszyki i zachęcić ich do powrotu na Twoją stronę? Wypróbuj remarketing!

Walka o uwagę klienta w sieci przybiera różne formy – pomijając irytujące pop-upy, które można zresztą skutecznie zablokować to właśnie remarketing zyskuje na popularności. Pozwala on na dotarcie do niezdecydowanych klientów, a tym samym na odświeżenie przekazu reklamowego i podsycenie chęci posiadania konkretnego produktu/usługi. Jeśli perspektywa zamiany potencjalnego leada w płacącego klienta brzmi dla Ciebie atrakcyjnie – sprawdź, jak możesz to osiągnąć.

Remarketing – co to jest?

Remarketing to coraz bardziej popularna technika, która ma wpływać na tych klientów, którzy opuścili stronę internetową produktu lub usługi.

Idea kampanii remarketingowych opiera się na przypomnieniu reklamy tym osobom, które odwiedziły witrynę i podjęły określone akcje. Ponowna prezentacja oferty w przyjaznej dla oka formie to kolejny punkt zaczepienia umożliwiający pogłębienie potrzeby posiadania oferowanego produktu lub skorzystania z usługi.

Brzmi jak skuteczny sposób na dotarcie do wyłącznie zainteresowanych klientów? Tak jest w istocie!

Jak działa remarketing?

Ujmując to najprościej – remarketing pozwala na wyświetlanie reklamy dokładnie tej grupie odbiorców, która uprzednio odwiedziła stronę internetową oraz urealniła zdefiniowane wcześniej akcje – może to być np. dodanie produktu do koszyka bez finalizacji zakupu. To daje marketerowi pewność, że ma do czynienia z zainteresowaną osobą, która z jakichś przyczyn nie dokończyła procesu zakupowego.

Reklama zmierzająca za użytkownikiem

Remarketing oferuje możliwość podążania za zainteresowanym internautą – dzięki temu może on niejako oswoić się z firmą dzięki zwielokrotnionemu przekazowi. Co więcej, pozwala nabrać do niej zaufania dzięki wyświetlaniu reklamy dokładnie w tych serwisach, które użytkownik odwiedza na co dzień.

Subtelne wykorzystanie wolnej przestrzeni na taką formę reklamy (tylko słowną z kluczowymi hasłami lub graficzną) uwiarygadnia przekaz i nie jest nachalną prezentacją produktów czy usług.

Jak działa remarketing w Google Ads?

Dzięki remarketingowi w Google możesz z powodzeniem zaprezentować swój produkt lub usługę niezdecydowanym klientom bazując na wyszukiwarce Google oraz w ramach jego sieci reklamowej. W jej skład wchodzą strony partnerskie, portale typu onet.pl, wp.pl interia.pl, a nawet YouTube).

Jak to wygląda w praktyce?

Na stronie producenta instalowany jest specjalny kod umożliwiający dodanie odwiedzających do listy potencjalnych klientów. Dzięki możliwości zapamiętania danych oraz plikom cookies, które są zapisywane na dysku klienta możliwe jest śledzenie jego aktywności. To powoduje, że możesz operować tymi danymi i dostosować materiał reklamowy skrojony na miarę potrzeb użytkownika dzięki wyświetlaniu mu spersonalizowanych reklam.

Facebook remarketing – czego potrzebujesz do uruchomienia go na Facebooku?

Początkowy etap stanowi instalacja piksela FB na Twojej stronie oraz przypisanie mu konkretnych zdarzeń, które będą oznaczać dla Ciebie konwersję. Może to być np. dodanie produktu do koszyka lub wyświetlenie karty produktu. W chwili wklejenia kodu piksel gromadzi dane o zachowaniach użytkowników na Twojej stronie.

Następny krok stanowi utworzenie niestandardowej grupy odbiorców – jeśli okaże się, że jest dla Ciebie zbyt liczebna możesz przystąpić do zawężenia tej grupy do pożądanych przez Ciebie danych demograficznych. Możesz także kierować reklamy do tych osób, które wyświetliły konkretne podstrony na Twojej www lub przeglądały wybrane produkty.

Zacznij odcinać kupony od tej metody

Wysoka skuteczność reklamy remarketingowej w połączeniu z relatywnie niskim kosztem pozyskania potencjalnego klienta to zalety przemawiające za skorzystaniem z dobrodziejstw tej techniki. Dodatkowym atutem jest to, że internauta ma możliwość natknięcia się na reklamę firmy w naturalnym dla niego środowisku, podczas przeglądania ulubionych witryn.

Poza Google i FB możesz także zainstalować kod śledzący na Twoim kanale firmowym na YouTube. Wzrost konwersji i podniesienia świadomości marki to niejako efekt uboczny, na który warto sobie zapracować!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość