Pozycjonowanie bloga - skuteczna strategia SEO | ifirma.pl

Strategia SEO dla bloga – jak skutecznie promować swój blog?

pozycjonowanie bloga

Jeżeli zastanawiasz się jak zapewnić lepszą widoczność Twojego bloga – prezentujemy najskuteczniejsze strategie SEO, które wspomogą proces pozycjonowania. To uniwersalne wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć sukces. Brzmi obiecująco? Do dzieła!

Jeśli blog jest prowadzony z pasją i zaangażowaniem, a do tego dostarcza unikalnego contentu, który angażuje odbiorców – wówczas ma duże szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google, a w konsekwencji na zmonetyzowanie pasji autora.

Jeżeli zastanawiasz się jak zapewnić lepszą widoczność Twojego bloga – prezentujemy najskuteczniejsze strategie SEO, które wspomogą proces pozycjonowania. To uniwersalne wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć sukces. Brzmi obiecująco? Do dzieła!

Jak wypromować blog? Zacznij od 4-ech efektywnych metod

Na początek odrobina teorii – czym jest SEO i pozycjonowanie?

Opisując najbardziej obrazowo – to szereg działań, które prowadzą do poprawy widoczności strony internetowej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Warto mierzyć wysoko, bowiem 97% Polaków korzysta z Google, a pojawienie się bloga na górze listy wygeneruje naturalny ruch i kliknięcia. Techniki pozycjonerskie opierają się na konsekwentnym dopasowywaniu witryny do dynamicznie zmieniających się czynników rankingowych Google'a.

Szybkość ładowania ma kluczowe znaczenie przy pozycjonowaniu bloga

Czas to obecnie kluczowa wartość, także w wirtualnej rzeczywistości. Użytkownicy nie chcą czekać nawet kilku minut na załadowanie się strony internetowej. Jeśli szybko nie otrzymają potrzebnych im informacji, przejdą na inną witrynę.

Autor ma duży wpływ na zmniejszenie wagi witryny poprzez optymalizację zdjęć na stronie. W pozycjonowaniu bloga pomaga stosowanie grafik nieprzekraczających 100 KB, choć nie należy tego traktować jako reguły – w przypadku blogerów – fotografów dbałość o uwiecznione detale bywa bardzo istotna. Równie ważne jest też odchudzenie kodu źródłowego z nieużywanych skryptów.

Troska o optymalizację grafik na blogu to jedna z kluczowych strategii SEO.

Jaka długość tekstu zapewni lepszą widoczność bloga?

Google premiuje wyczerpujące treści. Nawet najbardziej konkretne, ale lakoniczne wpisy mają nikłe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji.

Wpływa to bowiem nie tylko na łatwiejszą przyswajalność dla użytkownika, ale i ułatwia robotom Google’a zapoznanie się z treścią artykułu, którą czerpią właśnie ze skanowania nagłówków. To tłumaczy, dlaczego nasycenie śródtytułów istotnymi dla tekstu frazami kluczowymi jest istotne.

Wartościowe linki – to zaplecze wspomagające pozycjonowanie bloga

Proces pozyskiwania linków można porównać do społecznego dowodu słuszności – jeśli osoba nie wie, jak zachować się w danej sytuacji, wówczas postępuje zgodnie z zachowaniem osób z najbliższego otoczenia. Podobnie działa w tym przypadku Google – jeśli „widzi”, że do bloga kierują linki zamieszczone na forach czy innych wartościowych stronach, wówczas dodaje takiemu blogowi punkty. W końcu naturalnie rozprzestrzeniany content musi być ważny!

Tworzenie wpisów o aktualnej tematyce to jeden z elementów promocji bloga

Generowanie artykułów dotyczących aktualnych wydarzeń czy „modnej” tematyki ma głęboki sens – takie teksty mają wówczas szansę zapracować na lepszą promocję bloga i dotarcie do użytkowników.

Jeśli np. aktualnie do kin wchodzi kolejna część sagi Gwiezdnych Wojen, można wtedy przygotować opis najbardziej kasowych filmów i ciekawostek z tej serii. Wszystko po to, aby we wpisie uwypuklić frazy kluczowe, które są „na czasie” i pozwolić użytkownikom na trafienie do stworzonej treści.

   

Opisane metody mają szansę okazać się efektywne i sprzyjać pozycjonowaniu bloga wyłącznie dzięki konsekwentnemu działaniu. Nieregularność w publikacji, długie bloki tekstu bez podziału na nagłówki, brak strategii dotyczącej umieszczania słów kluczowych – to wszystko powoduje, że próby promowania takiego bloga będą nieskuteczne. Wdrożenie opisanych strategii promocji bloga i systematyczne przygotowywanie angażującego contentu to punkt wyjściowy do dalszej pracy.

Czytaj też: Jak prowadzić bloga firmowego, aby zacząć na nim zarabiać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość