Chat with us, powered by LiveChat

Techniczny copywriting – jak wyróżnić się treściami w branży SaaS (i nie tylko)

techniczny copywriting

Jak powinien wyglądać techniczny copywriting w branży SaaS? Jaką strategię na content przyjąć? Oto jak tworzyć treści, które wyróżnią się wśród zalewu technicznych… i mało interesujących tekstów.

W prowadzeniu skutecznego marketingu niezbędna jest wiedza merytoryczna – nie należy jednak mylić jej z wiedzą techniczną, w którą wyposażeni są specjaliści zatrudnieni w firmie w modelu SaaS (programiści, inżynierowie czy doświadczeni sprzedawcy). Pozwala ona zrozumieć i zinternalizować powody, dla których skorzystanie z usług firmy SaaS będzie dla docelowego klienta przynosiło mierzalną wartość.

Techniczny copywriting to tylko jedno z narzędzi wykorzystywanych przy opracowywaniu strategii content marketingu dla branży technicznej.

Content marketing dla branży technicznej – dywersyfikuj treści

Różnorodność treści ma bardzo duże znaczenie. Realizacja różnych typów contentu pozwala na dotarcie do szerszego audytorium. Jeśli np. reprezentujesz firmę z branży technicznej i oferujesz swoje usługi programistom – musisz używać innego języka i poruszać inne tematy niż dla grupy menadżerskiej. Posługując się różnymi typami treści zyskujesz szansę na trafienie do różnych grup docelowych wedle następującego schematu:

  • treści techniczne, pisane specjalistycznym językiem i kierowane do osób technicznych pomogą w budowaniu wiarygodności – nieodzowne będzie tu wsparcie copywritera technicznego,
  • treści dotyczące korzyści (nie tylko finansowych) wynikających dla przedsiębiorstwa dzięki kooperacji z firmą działającą w modelu SaaS przemówią do kadry menadżerskiej,
  • studia przypadku opisujące pomyślne wdrożenia nowych rozwiązań wspomogą ruch organiczny.

Przy planowaniu i dystrybucji contentu ważne jest równorzędne dostarczanie treści zarówno technicznych, jak i opisujących korzyści wynikające z implementacji oraz teksty wskazujące na użyteczność dla odbiorców wynikającą z takiej kooperacji.

Techniczny copywriting – myśl o odbiorcach

Jeśli założymy, że finalnym użytkownikiem rozwiązania dostarczanego przez firmę działającą w modelu SaaS będzie osoba techniczna – dobrą praktyką jest poruszenie tematyki, która zaangażuje właśnie tę grupę odbiorców.

W rzeczywistości będzie się to opierało na tworzeniu angażujących treści, które wniosą realną wartość dla tej grupy odbiorców. W generowaniu takiego contentu technicznego trzeba zgłębić tematykę od środka i poruszać się w niszy, do której chcemy trafić. Warto doinwestować w tworzenie takich specjalistycznych artykułów – dopiero one mają szansę na docenienie przez technicznego użytkownika.

 

Jak tworzyć wysokiej jakości technical content wewnątrz firmy?

 

Jeżeli z różnych przyczyn nie możesz lub nie chcesz szukać zewnętrznego copywritera – wykorzystaj te zasoby, którymi już dysponujesz. Twoi programiści, inżynierowie, słowem – wyspecjalizowane osoby techniczne mogą z powodzeniem tworzyć angażujące treści. Największą trudnością w urzeczywistnieniu tego przedsięwzięcia może być nakłonienie ich do tworzenia takich tekstów. Te starania są jednak warte zachodu – niejednokrotnie zdarza się, że blogi tworzone hobbystycznie przez specjalistów w swojej dziedzinie rankują o wiele lepiej niż blogi firm, w których pracują. 

Inicjatywa tworzenia treści przez osoby techniczne czy przez sprzedawców może budzić w nich opór i niechęć – ta reakcja nie powinna też wywołać zdziwienia. Niemniej – warto położyć nacisk na dostarczenie wartościowego contentu przez specjalistów merytorycznych w firmie. Optymalizacja treści pod kątem SEO i dalsze redagowanie materiału leżałoby już po stronie działu marketingu.

Uzasadnij kadrze menadżerskiej wartość swojego produktu

W dotarciu do decydentów musisz posłużyć się argumentacją wskazującą na korzyści, które przyniesie wdrożenie oferowanego przez Ciebie rozwiązania. Warto rotować tutaj takimi argumentami, które nie wymagają wiedzy technicznej, a merytorycznie odpowiadają na wybrane problemy. Możesz operować korzyściami związanymi z poprawą produktywności lub oszczędnością pieniędzy. Dzięki temu trafisz do osób piastujących takie stanowiska jak np. dyrektorzy operacyjni czy techniczni, którzy odpowiadają za wdrażanie nowych rozwiązań usprawniających działanie firmy.

Copywriting dla firm działających w modelu SaaS

Ostatni z przedstawionych typów treści stanowi pomost między copywritingiem technicznym a merytorycznym. Takie success stories mają szansę trafić do szerszego grona odbiorców – zarówno końcowych użytkowników jak i do kadry kierowniczej. Wskaż przykładowe zastosowania, uwypuklij jakie problemy zostały rozwiązane dzięki ich wdrożeniu. Tworząc treści, miej z tyłu głowy wiedzę o personach, do których chcesz trafić. Dzięki temu łatwiej będzie opracować Tobie lub Twojemu zespołowi takie teksty, które poruszą odbiorców.

Plan contentowy dla firm technicznych

Przy opracowaniu swojego planu contentmarketingowego, musisz sprawnie operować zdywersyfikowanymi rodzajami treści, kierowanymi do różnych grup docelowych. Każda z nich ma inne potrzeby i problemy, z którymi się mierzy. Odnalezienie ich i zaprezentowanie możliwości rozwiązań pozwoli Ci w zrealizowaniu Twojej strategii.

     
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość