Zasady webwritingu, czyli jak pisać do internetu?

webwriting

Posiadanie talentu pisarskiego nie jest tożsame z generowaniem skutecznych treści do sieci. Internauci są rozpraszani przez wiele bodźców podczas surfowania, poza tym – opracowywanie tekstów, które docelowo będą czytane nie tylko na ekranie komputera, ale i na smartfonie wymaga odpowiedniego formatowania. Jeżeli zatem chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć skuteczne treści do internetu – ten poradnik jest dla Ciebie!

Sztuka tworzenia treści do internetu ewoluuje – zmieniają się zarówno zwyczaje użytkowników, jak i dobre praktyki, które ułatwiają przyswajanie informacji. Co różni standardowy artykuł, który będzie publikowany w gazecie od wpisu zamieszczonego w serwisie internetowym?

Reguła jest taka, że internauci nie czytają wnikliwie artykułów od początku do końca, skupiają się bardziej na skanowaniu treści – wszystko po to, aby szybko dotrzeć do interesujących informacji. Jak zatem uatrakcyjnić treść i przykuć uwagę odbiorcy? Poniżej garść dobrych praktyk, które można określić jako webwriting, czyli sztuka 'pisania do internetu'.

Opracuj czytelne nagłówki

To ważne z dwóch powodów. Po pierwsze, odpowiednio nazwane akapity to jasna i klarowna informacja o tym, czego czytelnik może się spodziewać po zawartości. To niejako zapowiedź treści, która powinna zachęcać do przeczytania.

Po drugie – stosowanie nagłówków H2-H4 ma także istotne znaczenie pod kątem pozycjonowania, dlatego warto też zadbać o nasycenie śródtytułów słowami kluczowymi istotnymi dla danego wpisu. Czytelny podział na jasne i logiczne akapity to zachęta dla odbiorcy do dalszego eksplorowania treści.

Sprawdź nasz tekst o tym, jak pisać dobre nagłówki.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne, które utrzyma uwagę odbiorcy

Przy tworzeniu tekstów często zdarza się, że autor wspomina o poruszanej już wcześniej tematyce – dodanie linków odsyłających do już opublikowanych treści, które mogą być potencjalnie atrakcyjne dla czytelnika, nie tylko zatrzymuje jego czas i atencję na stronie, ale również ma pozytywny wpływ przy pozycjonowanie.

Odwoływanie się do już opublikowanych treści pozwala redystrybuować już istniejący content.

Przejrzysty tekst jest łatwiejszy w odbiorze

Przeglądanie internetowych treści odbywa się często w biegu i na ekranie smartfona. To tłumaczy, dlaczego warto zadbać o odpowiednią strukturę tekstu, która nie będzie przytłaczać czytelnika.

Stosowanie krótkich akapitów i zdań ułatwia odbiór i zachęca czytelnika do dalszej eksploracji artykułu. Ma to szczególne znaczenie dla odbiorców urządzeń mobilnych – wówczas taka przejrzystość tekstu jest na wagę złota, nie męczy wzroku oraz zachęca do dalszej lektury. Krótsze porcje tekstu są łatwiejsze do przyswojenia i ułatwiają zapamiętywanie.

Webwriting zakłada tworzenie prostych treści

Sztuka projektowania tekstów zakłada pisanie o skomplikowanych sprawach w prosty sposób, który będzie zrozumiały i łatwy do przyswojenia przez użytkownika. W wielu przypadkach sprawdza się zasada „less is more” (ang.: mniej znaczy więcej), zgodnie z którą unikanie zdań wielokrotnie złożonych i przedstawianie zagadnień prostym językiem pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jeżeli zatem chcesz trafić ze swoim artykułem do szerokiej publiczności – mów jej językiem.

Rzeczowe treści na strony internetowe budzą zaufanie

Przeglądając treści w internecie często można spotkać się z opisami, które niewiele wnoszą i nie dostarczają konkretnej odpowiedzi na pytanie użytkownika. Przy opracowywaniu treści warto skupić się na rzeczowych tekstach, które pomogą rozwiązać problem internauty, a także zainteresować go i budować wizerunek eksperta dzięki dzieleniu się wiedzą. Skuteczny content marketing w dłuższej perspektywie zwraca się i pozwala przyciągnąć nowych użytkowników.

Trenuj swoje umiejętności w webwritingu

Webwriting to w dzisiejszych czasach kluczowa umiejętność przy tworzeniu treści do internetu. Niezależnie od tego, czy jesteś copywriterem, marketingowcem czy specjalistą od e-handlu – skuteczne pisanie tekstów publikowanych w internecie powinno stanowić punkt wyjściowy Twoich umiejętności.

Regularna praktyka pozwala dostrzegać skuteczne rozwiązania i dostarczać dokładnie takich treści, jakich oczekują Twoi odbiorcy i klienci.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość