Blog ifirma.pl

Od demo do wersji premium – jak skłonić użytkowników do abonamentu?

|
Kasowanie aplikacji po wygaśnięciu okresu testowego można trochę porównać do porzucania koszyka zakupów w e-sklepie. Klient znalazł ciekawy towar, postanowił dodać go do listy zakupów (aplikacji), a gdy w końcu trzeba było sięgnąć po portfel – uciekł. W obu tych przypadkach właściciele głowią się co zrobić, aby klient zdecydował się jednak zapłacić. Jak zachęcić użytkowników do wykupienia abonamentu?
Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Kasowanie aplikacji po wygaśnięciu okresu testowego można trochę porównać do porzucania koszyka zakupów w e-sklepie. Klient znalazł ciekawy towar, postanowił dodać go do listy zakupów (aplikacji), a gdy w końcu trzeba było sięgnąć po portfel – uciekł. W obu tych przypadkach właściciele głowią się co zrobić, aby klient zdecydował się jednak zapłacić. Jak zachęcić użytkowników do wykupienia abonamentu? Przede wszystkim należy zrozumieć powody rezygnacji z płacenia i w odpowiedni sposób zareagować. Użytkownikowi nie zawsze chodzi o pieniądze, dlatego warto dowiedzieć się, dlaczego nie zdecydował się na abonament.  

Pytaj

Decyzję o skorzystaniu z wersji trial warto potraktować jako świetną okazję do nawiązania kontaktu z klientem. Próba dowiedzenia się, czego tak naprawdę klient oczekuje od produktu jest trudnym zadaniem, ale nie nieosiągalnym. Dziś marketerzy i przedsiębiorcy mają o wiele łatwiej, niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, chociażby za sprawą narzędzi do monitoringu internetu i internetowych ankiet. Dobrze jest też zapytać klienta, czy wersja próbna mu się podoba, do czego dokładnie będzie jej używał oraz czy potrzebuje pomocy w konfiguracji i spersonalizowaniu ustawień. Lub po prostu przywitać się i podziękować mu za skorzystanie z wersji testowej produktu. Warto robić dobre wrażenie i zaciśniać relacje już od samego początku.  

Pozwól pytać

Nie zawsze jednak musisz pytać. Współcześnie konsumenci coraz chętniej dzielą się swoimi opiniami na temat konkretnych produktów – na blogach, na Facebooku, na Twitterze, forach, a także wysyłając e-maile bezpośrednio do firm. Bierz więc udział w dyskusjach, odpowiadaj na pytania, pomagaj w rozwiązywaniu problemów i zwyczajnie pokaż, że jesteś i ci zależy. Warto umożliwić klientowi kontakt z działem obsługi poprzez kilka kanałów, udostępniając mu adres mailowy do konsultanta, odpowiedni numer telefonu, a także forum lub chat. Może przy okazji dobrze byłoby pomyśleć o Social Media Care? Jak się okazuje, dla wielu konsumentów zostawienie wiadomości na fanpage’u firmy lub napisanie do niej za pośrednictwem Twittera jest dziś najwygodniejsze.  

Zapobiegaj pytaniom

A jeśli niektóre pytania od użytkownikow się powtarzają, to może dobrze byłoby zamieścić krótkie FAQ na stronie? Szczegółowy opis każdego z abonamentów, wyjaśnienie do czego można je wykorzystać i czytelne porównanie różnic między nimi również może zwiększyć chęć klienta do zakupu. Jeśli użytkownik nie będzie wiedział w jaki sposób korzystać z danego abonamentu lub uzna, że gubi się w opisach i specyfikacjach, to najzwyczajniej w świecie zrezygnuje z zakupu. Nikt raczej nie kupuje abonamentu w ramach testów. Usługi i abonamenty opisuj językiem korzyści (ale nie koloryzuj!). Spróbuj przyciągnąć zainteresowanie klienta i pokazać mu, że wykupienie abonamentu będzie dla niego opłacalne – rozwiąże dany problem, pomoże w codziennej pracy, spełni oczekiwania. Jeśli nadal nie będzie przekonany, zaproponuj mu coś dodatkowego, na przykład rabat na pierwszy abonament lub szósty miesiąc gratis przy przedłużaniu abonamentu na pół roku z góry. Zapewnienie użytkownikowi uwagi i opieki może przełożyć się na większą konwersję, niż kolejna kampania reklamowa na Facebooku. Ważne jednak, aby w kontakcie z klientem nie być zbyt nachalnym – inaczej chęć pomocy może zostać uznana za atak.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce