Od demo do wersji premium – jak skłonić użytkowników do abonamentu?

Kasowanie aplikacji po wygaśnięciu okresu testowego można trochę porównać do porzucania koszyka zakupów w e-sklepie. Klient znalazł ciekawy towar, postanowił dodać go do listy zakupów (aplikacji), a gdy w końcu trzeba było sięgnąć po portfel – uciekł. W obu tych przypadkach właściciele głowią się co zrobić, aby klient zdecydował się jednak zapłacić. Jak zachęcić użytkowników do wykupienia abonamentu?

Kasowanie aplikacji po wygaśnięciu okresu testowego można trochę porównać do porzucania koszyka zakupów w e-sklepie. Klient znalazł ciekawy towar, postanowił dodać go do listy zakupów (aplikacji), a gdy w końcu trzeba było sięgnąć po portfel – uciekł. W obu tych przypadkach właściciele głowią się co zrobić, aby klient zdecydował się jednak zapłacić. Jak zachęcić użytkowników do wykupienia abonamentu? Przede wszystkim należy zrozumieć powody rezygnacji z płacenia i w odpowiedni sposób zareagować. Użytkownikowi nie zawsze chodzi o pieniądze, dlatego warto dowiedzieć się, dlaczego nie zdecydował się na abonament.  

Pytaj

Decyzję o skorzystaniu z wersji trial warto potraktować jako świetną okazję do nawiązania kontaktu z klientem. Próba dowiedzenia się, czego tak naprawdę klient oczekuje od produktu jest trudnym zadaniem, ale nie nieosiągalnym. Dziś marketerzy i przedsiębiorcy mają o wiele łatwiej, niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu, chociażby za sprawą narzędzi do monitoringu internetu i internetowych ankiet. Dobrze jest też zapytać klienta, czy wersja próbna mu się podoba, do czego dokładnie będzie jej używał oraz czy potrzebuje pomocy w konfiguracji i spersonalizowaniu ustawień. Lub po prostu przywitać się i podziękować mu za skorzystanie z wersji testowej produktu. Warto robić dobre wrażenie i zaciśniać relacje już od samego początku.  

Pozwól pytać

Nie zawsze jednak musisz pytać. Współcześnie konsumenci coraz chętniej dzielą się swoimi opiniami na temat konkretnych produktów – na blogach, na Facebooku, na Twitterze, forach, a także wysyłając e-maile bezpośrednio do firm. Bierz więc udział w dyskusjach, odpowiadaj na pytania, pomagaj w rozwiązywaniu problemów i zwyczajnie pokaż, że jesteś i ci zależy. Warto umożliwić klientowi kontakt z działem obsługi poprzez kilka kanałów, udostępniając mu adres mailowy do konsultanta, odpowiedni numer telefonu, a także forum lub chat. Może przy okazji dobrze byłoby pomyśleć o Social Media Care? Jak się okazuje, dla wielu konsumentów zostawienie wiadomości na fanpage’u firmy lub napisanie do niej za pośrednictwem Twittera jest dziś najwygodniejsze.  

Zapobiegaj pytaniom

A jeśli niektóre pytania od użytkownikow się powtarzają, to może dobrze byłoby zamieścić krótkie FAQ na stronie? Szczegółowy opis każdego z abonamentów, wyjaśnienie do czego można je wykorzystać i czytelne porównanie różnic między nimi również może zwiększyć chęć klienta do zakupu. Jeśli użytkownik nie będzie wiedział w jaki sposób korzystać z danego abonamentu lub uzna, że gubi się w opisach i specyfikacjach, to najzwyczajniej w świecie zrezygnuje z zakupu. Nikt raczej nie kupuje abonamentu w ramach testów. Usługi i abonamenty opisuj językiem korzyści (ale nie koloryzuj!). Spróbuj przyciągnąć zainteresowanie klienta i pokazać mu, że wykupienie abonamentu będzie dla niego opłacalne – rozwiąże dany problem, pomoże w codziennej pracy, spełni oczekiwania. Jeśli nadal nie będzie przekonany, zaproponuj mu coś dodatkowego, na przykład rabat na pierwszy abonament lub szósty miesiąc gratis przy przedłużaniu abonamentu na pół roku z góry. Zapewnienie użytkownikowi uwagi i opieki może przełożyć się na większą konwersję, niż kolejna kampania reklamowa na Facebooku. Ważne jednak, aby w kontakcie z klientem nie być zbyt nachalnym – inaczej chęć pomocy może zostać uznana za atak.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
Księgowość Internetowa Księgowość Internetowa Księgowość Internetowa

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.