Power Editor – moc reklamy na Facebooku

Część z was pewnie nie zdaje sobie sprawy, że Facebook udostępnia nie tylko podstawowe narzędzie do tworzenia reklam, ale również specjalny portal zwany Power Editor. O tym jakie dodatkowe funkcje oferuje oraz jak je wykorzystać opiszę w kilku najczęstszych pytaniach. Co to jest Power Editor i czy może mi się przydać? Power Editor to specjalne narzędzie dla reklamodawców, którzy chcą wykorzystywać reklamy na Facebooku. Umożliwia wszystkie te działania, które zapewnia standardowy kreator reklam na portalu, a także kilka dodatkowych funkcji. Korzystanie z niego jest całkowicie darmowe! Gdzie znajdę Power Editor? www.facebook.com/ads/manage/powereditor – po kliknięciu w link zostaniesz poproszony o pobranie narzędzia na dysk. Uwaga – serwis działa tylko dla Google Chrome! Jakie dodatkowe funkcje oferuje Power Editor? specjalna grupa docelowa – poza standardowymi czynnikami (demograficznymi oraz behawioralnymi) umożliwia tworzenie list na podstawie Facebook ID, maili czy numerów telefonu. podobna grupa docelowa – mając gotową grupę docelową można proposić Facebooka o stworzenie nowej, podobnej (wybierając czy wolimy podobną czy mającą szerszy zasięg). zapamiętaj grupę – wygodny sposób na wykorzystanie podobnej grupy w przyszłości – nie trzeba wypełniać tych samych danych wiele razy. partnerskie kategorie – usługa działająca na razie na terenie USA dająca możliwość podbrania danych o klientach z serwisów partnerskich. Możemy np. targetować swoją reklamę do osób, które w ostatnim czasie zakupiły karmę dla psów. śledzenie konwersji – dzięki instalacji specjalnego piksela, mamy możliwość śledzenia działań naszych klientów od momentu kliknięcia w reklamę. Pozwala to analizować potencjalną konwersję (czyli np. dodawanie produktów do koszyka, zapisanie się do newslettera itp.). Wreszcie dowiesz się, które przynoszą konkretne skutki, a nie tylko kliknięcia! specyficzna konwersja – automatyczna optymalizacja zaangażowania może nie być tym, czego oczekujemy. Dzięki Power Editor mamy możliwość sami zdecydować na jakiej czynności w ramach Facebooka nam zależy – np. kliknięcia w link, polubienia posta czy odtworzenie filmu wideo. W ogóle system aukcji jest bardziej rozbudowany. reklamy domeny – dzięki wykorzystaniu sponsored storied – szczególnie przydatne dla portalów z newsami i blogów. Prezentuje ludziom znajomych wchodzących w facebookowe interakcje z Twoją www. wybór przestrzeni reklamowej – można zdecydować się na reklamę np. tylko na urządzeniach mobilnych czy tylko na komputerach. ukryte posty, które są reklamami i nie wyświetlają się w newsfeedzie użytkowników. To oczywiście nie wszystkie opcje. Zaciekawieni? W następnym artykule objaśnię jak stawiać pierwsze kroki wykorzystując Power Editor.    

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

kawaDzielimy się wiedzą nie tylko na bloguksiazka

Ponad 30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOKI