Co to jest Power Editor i czy może mi się przydać?
Power Editor to specjalne narzędzie dla reklamodawców, którzy chcą wykorzystywać reklamy na Facebooku. Umożliwia wszystkie te działania, które zapewnia standardowy kreator reklam na portalu, a także kilka dodatkowych funkcji. Korzystanie z niego jest całkowicie darmowe!
Gdzie znajdę Power Editor?
www.facebook.com/ads/manage/powereditor – po kliknięciu w link zostaniesz poproszony o pobranie narzędzia na dysk. Uwaga – serwis działa tylko dla Google Chrome!Jakie dodatkowe funkcje oferuje Power Editor?
specjalna grupa docelowa – poza standardowymi czynnikami (demograficznymi oraz behawioralnymi) umożliwia tworzenie list na podstawie Facebook ID, maili czy numerów telefonu.
podobna grupa docelowa – mając gotową grupę docelową można proposić Facebooka o stworzenie nowej, podobnej (wybierając czy wolimy podobną czy mającą szerszy zasięg).
zapamiętaj grupę – wygodny sposób na wykorzystanie podobnej grupy w przyszłości – nie trzeba wypełniać tych samych danych wiele razy.
partnerskie kategorie – usługa działająca na razie na terenie USA dająca możliwość podbrania danych o klientach z serwisów partnerskich. Możemy np. targetować swoją reklamę do osób, które w ostatnim czasie zakupiły karmę dla psów.
śledzenie konwersji – dzięki instalacji specjalnego piksela, mamy możliwość śledzenia działań naszych klientów od momentu kliknięcia w reklamę. Pozwala to analizować potencjalną konwersję (czyli np. dodawanie produktów do koszyka, zapisanie się do newslettera itp.). Wreszcie dowiesz się, które przynoszą konkretne skutki, a nie tylko kliknięcia!
specyficzna konwersja – automatyczna optymalizacja zaangażowania może nie być tym, czego oczekujemy. Dzięki Power Editor mamy możliwość sami zdecydować na jakiej czynności w ramach Facebooka nam zależy – np. kliknięcia w link, polubienia posta czy odtworzenie filmu wideo. W ogóle system aukcji jest bardziej rozbudowany.
reklamy domeny – dzięki wykorzystaniu sponsored storied – szczególnie przydatne dla portalów z newsami i blogów. Prezentuje ludziom znajomych wchodzących w facebookowe interakcje z Twoją www.
wybór przestrzeni reklamowej – można zdecydować się na reklamę np. tylko na urządzeniach mobilnych czy tylko na komputerach.
ukryte posty, które są reklamami i nie wyświetlają się w newsfeedzie użytkowników.
To oczywiście nie wszystkie opcje. Zaciekawieni? W następnym artykule objaśnię jak stawiać pierwsze kroki wykorzystując Power Editor.
W branży social media działa od 8 lat. Pracuje dla klientów z różnych dziedzin, przez lata zajmowała się marketingiem szeptanym oraz przygotowywaniem strategii marketingowych. Jej debiutancka książka “Zarządzanie kryzysem w social media” nakładem wydawnictwa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.
Podziel się z innymi: