Blog ifirma.pl

Większa sprzedaż – to proste!

|
Wysoka sprzedaż nie jest wynikiem szczęścia czy przypadku. Sukces wymaga pasji i ciężkiej pracy. Frank Bettger stwierdził kiedyś, że nikt nie urodził się ze smykałką do handlu, ale każdy ma szansę zostać tym, kim zechce. Dlaczego by więc nie zostać dobrym sprzedawcą? Przedstawiamy 6 prostych wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Wysoka sprzedaż nie jest wynikiem szczęścia czy przypadku. Sukces wymaga pasji i ciężkiej pracy. Frank Bettger stwierdził kiedyś, że nikt nie urodził się ze smykałką do handlu, ale każdy ma szansę zostać tym, kim zechce. Dlaczego by więc nie zostać dobrym sprzedawcą? Przedstawiamy 6 prostych wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie.

1. Sprawdź samego siebie

Jak mawia stare powiedzenie: aby dostrzec drzewa, czasami trzeba wyjść z lasu. Dużo w nim prawdy. Jeśli coś z boku wygląda dobrze, w rzeczywistości nie zawsze takim jest. Dlatego warto wcielić się na chwilę w rolę klienta i sprawdzić, jak wygląda proces zakupowy we własnej firmie – zadzwoń na infolinię, napisz wiadomość albo spróbuj dokonać zakupu w swoim e-sklepie. Być może nagle dostrzeżesz rzeczy, o których dotychczas nie miałeś pojęcia, takie jak niewygodny w obsłudze formularz rejestracyjny, niedziałająca wyszukiwarka produktów czy zbyt długie oczekiwanie na odpowiedź. Zastanów się wówczas, jak mógłbyś to naprawić.

2. Zadawaj pytania

Wszystkie znaki na niebie i w raportach z badań mówią, że umiejętność analizy danych ma się stać kluczową umiejętnością wykorzystywaną w marketingu. Jeszcze niedawno marketingowcy mieli nie lada orzech do zgryzienia, chcąc dowiedzieć się, co przykuwa uwagę klienta, albo w jaki sposób klient trafił do danego sklepu. Dziś jest to o wiele prostsze – wystarczy Google Analytics, abyś mógł niemal zaglądać mu przez ramię, śledząc jego ruchy na twojej stronie internetowej. (Sprawdź: Analiza ruchu na stronie internetowej – jak zacząć? ). Jednak narzędzia internetowe to nie wszystko. Równie pomocny może się okazać zwykły telefon do klienta i zapytanie go o opinię na temat twojego produktu. To nieco czasochłonny, ale w gruncie rzeczy świetny sposób na to, aby poznać potrzeby klientów, a potem – zgodnie z tymi potrzebami – ulepszyć swój produkt i zwiększyć sprzedaż.

3. „Sell me this pen”

Skoro o potrzebach mowa. Większość kojarzy scenę z filmu „Wilk z Wall Street”, w której Jordan Belfort prosi swojego współpracownika o to, aby ten sprzedał mu długopis. Płynie z niej prosta i ważna nauka: nie sprzedasz produktu, jeśli nie stworzysz potrzeby posiadania go. Musisz więc ustalić, co jest ważne dla twoich klientów i co może skłonić ich do zakupu – zweryfikuj, czy twój produkt może być dla nich przydatny, w jaki sposób może rozwiązać ich problem, pomóc im oszczędzić pieniądze lub czas, jakie niesie dla nich korzyści, a także czy możesz zaoferować więcej, niż konkurencja. Skup się na tych zaletach produktu i tych cechach oferty, które mogą być interesujące z punktu widzenia klienta. Pomiń resztę nieistotnych rzeczy; klient też ma swój terminarz i swoje zajęcia.

4. Eksperymentuj

Jeśli nie masz pewności, czy twoja ulotka, e-mail czy inna forma reklamy działa, to przetestuj to. Stwórz kilka wersji, bawiąc się kolorystyką, rozmiarem fontu, doborem słów, ułożeniem zdjęć czy samym tekstem reklamowym, a potem roześlij różne wersje do różnych grup klientów i sprawdź, która z nich cieszyła się największym odzewem. Jeśli formularz rejestracji w twoim e-sklepie jest niewygodny w obsłudze, spróbuj go zmienić i obserwuj, czy wpłynęło to na konwersję. Pamiętaj, że nawet jeśli coś działa, to nie zawsze musi być dobre.

5. Zwróć się do ekspertów

Internet pełen jest świetnych poradników na temat sprzedaży, prowadzenia e-sklepu i utrzymywania dobrych kontaktów z klientami. Tym bardziej księgarnie i biblioteki. Przejrzyj więc te poradniki, przeczytaj od deski do deski, a także spróbuj dotrzeć do ludzi, którzy je napisali. Dziś wielu specjalistów używa social media do promowania siebie i swoich usług – wykorzystaj to. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś poprosił ich o poradę, zadając pytanie pod ich najnowszym wpisem na Facebooku, wtrącając się w dyskusję na jakimś forum internetowym, albo po prostu wysyłając im prywatną wiadomość. Zdziwisz się, jak wielu z nich zechce ci pomóc. Jest spora szansa, że na twoje pytanie – np. o skonfigurowanie kampanii reklamowej w Google Adwords – odpowiedzą także inni, którzy zobaczą to pytanie.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce