Praca zdalna. Jak ją zorganizować, by uniknąć wykluczenia?

Praca zdalna, mimo że do niedawna była przywilejem tylko freelancerów, staje się coraz popularniejsza bez względu na model zatrudnienia. Pracodawcy, którzy często korzystają z modelu outsourcingu pracowniczego, nie widzą już w niej zagrożeń, ale pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na to, że firmy powinny przyłożyć się do jej właściwej organizacji.

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Praca zdalna, mimo że do niedawna była przywilejem tylko freelancerów, staje się coraz popularniejsza bez względu na model zatrudnienia. Pracodawcy, którzy często korzystają z modelu outsourcingu pracowniczego, nie widzą już w niej zagrożeń, ale pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na to, że firmy powinny przyłożyć się do jej właściwej organizacji.

Praca zdalna a zadowolenie pracownika

Jak pokazują badania Kantar TNS, 95 proc. osób posiadających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie. Pracownicy zdalni są zwykle bardziej zadowoleni ze swojej profesji (90%) niż osoby, które nie mają możliwości pracy w trybie home office (78%). Zwłaszcza Millenialsi i wchodząca na rynek pracy Generacja Z ceni sobie związane z tym modelem mobilność i elastyczność, co przekłada się na ich większą kreatywność. Home office to nie bowiem nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy przeznaczonych na dojazd, ale też sposób na walkę z rutyną.

Mimo całego wachlarza zalet, ma jednak również wady. Praca w tym systemie może być uciążliwa, jeśli osoby poza biurem, nie będą miały możliwości integracji z pozostałymi pracownikami. Wtedy trudno będzie im całkowicie zaangażować się w życie firmy, co naturalnie przełoży się na niski poziom zaufania.

Wdrożenie modelu pracy zdalnej

Największą barierą we wdrożeniu pracy zdalnej jest więc wprowadzenie zmian na poziomie organizacji przedsiębiorstwa, tj. uregulowania zasad, jakie obowiązują na home office, ale też zbudowania kultury opartej na zaufaniu i ocenie rezultatów. Kluczowa jest w tym sprawna komunikacja. Zarządzanie zespołem bez możliwości stałego śledzenia postępów w realizacji zadań i przekazywania bieżących informacji oraz brak relacji w przypadku niemożności bezpośrednich kontaktów będą ograniczać efektywność i motywację pracownika.

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wprowadzenie mieszanego stylu pracy, w którym część zadań realizowana jest przez pracowników w biurze, a część w domu. Wdrożenie takiego systemu jest wygodne, zarówno dla zatrudnionych, jak i dla pracodawców. Według badania Kantar, 24 proc. pracowników raz na jakiś czas pracuje zdalnie. Korzystają z tej możliwości, podczas złego samopoczucia, gdy wolą zostać w domu lub w okresach okołoświątecznych.

O czym należy pamiętać organizując pracę zdalną?

Ważne jest jednak, by narzędzia takie jak Slack, pakiet Google czy TeamSpeak stały się standardowymi kanałami komunikacji. Jeśli tak będzie, pracownicy, którzy pracują w trybie home office, będą zawsze włączeni w obieg informacji, co zapobiegnie poczuciu wykluczenia.

Polecamy: Marzysz o pracy zdalnej? W tych zawodach to już standard.
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce