Rachunek PPK – w jaki sposób można go sprawdzić stan rachunku?
Masz konto w PPK i chcesz się upewnić, czy pracodawca przelewa na nie środki lub sprawdzić, ile już masz zgromadzone? Wejdź tutaj i dowiedz się, jak możesz sprawdzić stan rachunku.
Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) dają pracownikom możliwość oszczędzania na emeryturę. Wpłaty nie pochodzą wyłącznie od pracownika, ale i pracodawcy oraz ze skarbu państwa. Zgromadzonymi na rachunku PPK środkami obraca wybrana instytucja finansowa, która je pomnaża. Każdy pracownik ma swoje własne konto w PPK, gdzie może zobaczyć, m.in. ile pieniędzy już zebrał. Przeczytaj artykuł, a dowiesz się, jak sprawdzić stan konta PPK.
Jak sprawdzić, czy należy się do PPK?
Pracownik dołącza do PPK na podstawie tzw. autozapisu. Oznacza to, że jeśli nie przedstawi pracodawcy deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK, ten ma obowiązek zgłosić go do programu.
Pracownik, który nie pamięta, czy składał rezygnację z rachunku PPK lub chce się upewnić, czy została przyjęta, może to sprawdzić w serwisie PPK na stronie: https://www.mojeppk.pl/serwis.html.
Do serwisu można się zalogować:
przez login.gov.pl, czyli poprzez: Profil Zaufany, bankowość elektroniczną, e-dowód, aplikację mObywatel,
za pomocą konta w serwisie MojePPK (uwaga: aby zarejestrować konto w MojePPK, trzeba przynależeć do programu, więc ta opcja jest niedostępna dla pracowników, którzy złożyli deklarację o rezygnacji).
Wyświetlenie poniższego komunikatu oznacza, że pracownik nie ma konta w PPK:
Jak założyć konto w serwisie MojePPK?
Pracownik, który otwiera rachunek w PPK, otrzymuje (tradycyjną pocztą lub e-mailem) od instytucji finansowej pakiet powitalny z materiałami informacyjnymi oraz identyfikator i hasło służące do pierwszego logowania.
Poniżej instrukcja, jak zalogować się po raz pierwszy na rachunek w PPK:
Zaloguj się identyfikatorem i hasłem, które otrzymałeś w wiadomości powitalnej.
System poprosi Cię o podanie wybranych cyfr z nr PESEL albo nr dowodu tożsamości lub adres e-mail lub kodu SMS, który otrzymasz na telefon.
Po udanym zalogowaniu możesz zmienić hasło na własne.
Jak sprawdzić stan rachunku w PPK?
Stan konta PPK można sprawdzać w serwisie instytucji finansowej prowadzącej rachunek. Każda instytucja ma swój oddzielny serwis, a sposób zalogowania się do niego jest podany w wiadomości powitalnej.
Możliwość sprawdzenia stanu konta PPK istnieje także w serwisie MojePPK. To przydatne rozwiązanie szczególnie dla pracowników, którzy mają więcej niż jeden rachunek PPK. Dzięki temu nie muszą logować się oddzielnie w każdej instytucji, ale wystarczy, że wejdą na MojePPK, które zbiera dane ze wszystkich.
Sumę pieniędzy zebranych na rachunku w PPK można sprawdzić po zalogowaniu się na stronie: https://rachunek.mojeppk.pl/
Logowanie przebiega tak samo jak do serwisu MojePPK, czyli np. poprzez bankowość internetową lub konto w Moje PPK.
Co można sprawdzić w serwisie MojePPK?
Serwis MojePPK ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie można przez niego zlecać dyspozycji związanych z oszczędnościami.
Dlaczego warto sprawdzać rachunek PPK?
PPK to oszczędności gromadzone, z założenia, na emeryturę. Najbardziej opłaca się je wypłacić po ukończeniu 60. roku życia, ale można zrobić to wcześniej tyle tylko, że część środków zostanie utracona. Utrata części środków nie dotyczy wypłaty ich w celu sfinansowania wkładu własnego na zakup nieruchomości albo leczenia uczestnika PPK, jego współmałżonka lub dziecka.
Warto zatem co jakiś czas sprawdzać, ile środków jest na rachunku. Zwłaszcza że co roku budżet państwa finansuje tzw. dopłaty roczne, więc pieniędzy może być nieco więcej, niż się spodziewamy. Poza tym to dobry sposób, aby upewnić się, czy pracodawca przekazuje należne składki.
Od kilku lat związana z topowymi redakcjami biznesowymi. Pisze o księgowości, finansach i sprawach marketingowych - czyli o tematach, które interesują każdego przedsiębiorcę.
Z przyjemnością czyta ustawy, kodeksy, rozporządzenia, regulaminy i inne oficjalne dokumenty, które rozkłada na czynniki pierwsze. Pomagają jej w tym umiejętności analityczne i syntetyczne. Wierzy w moc twardych danych i w artykułach chętnie wykorzystuje wyniki badań, raporty i statystyki. Sama prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, dlatego z doświadczenia zna i rozumie problemy drobnych przedsiębiorców. Artykułami dotyczącymi spraw księgowych stara się je rozwiązywać. Stawia przy tym na prosty, zrozumiały dla każdego język, logiczną strukturę i przykłady z życia wzięte.
Pracę nad każdym artykułem zaczyna od zakwestionowania swojej wiedzy i sprawdzenia jej w źródłach. Prywatnie lubi zagadki logiczne i grę w Sudoku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Od dnia 2 lutego 2025 roku obowiązują pierwsze przepisy rozporządzenia o Sztucznej Inteligencji (AI ACT), w szczególności regulacje dotyczące zakazu używania oraz wprowadzania na rynek systemów sztucznej inteligencji, które uznano za szczególnie niebezpieczne. Co więcej, Komisja Europejska wydała wytyczne dotyczące zakazanych praktyk w zakresie AI.
Każda firma zarejestrowana w CEIDG będzie miała obowiązek korzystania ze specjalnej skrzynki e-Doręczeń w sprawach związanych ze swoją działalnością. Sprawdź, od kiedy adres do e-Doręczeń będzie obowiązkowy dla przedsiębiorców i jak go założyć.
Zawarcie umowy z kontrahentem stanowi dla wielu przedsiębiorców niemałe wyzwanie, ponieważ wymaga uwzględnienia licznych zapisów – od precyzyjnego określenia przedmiotu współpracy, przez ustalenie terminów, aż po kwestie wynagrodzenia i odpowiedzialności za realizację umowy. Tym bardziej skomplikowane staje się to w handlu zagranicznym, gdzie dochodzą różnice językowe, odmienne systemy prawne oraz wiele innych istotnych pytań.
Zatrudniasz pracowników? W takim razie powinieneś znać swoje obowiązki, jako pracodawca, jeśli dojdzie do wypadku przy pracy. W dzisiejszym artykule zajmiemy się tym tematem.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo