Raport podatnika to zestawienie najważniejszych informacji podatkowych w jednym miejscu. Dostarcza on kompleksowych danych w przejrzystej formie. Raport można wygenerować poprzez e-Urząd Skarbowy w kilka chwil. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co możesz sprawdzić w raporcie i jak go pobrać.
Usługa raport podatnika została uruchomiona w drugiej połowie grudnia 2023 r. W tej chwili jest ona przeznaczona dla przedsiębiorców i organizacji, ale Ministerstwo Finansów zapowiada, że planowane jest poszerzenie funkcjonalności platformy o usługi dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
Wygenerowany raport podatnika zawiera:
Odnośnik do pobrania raportu znajduje się głównej stronie e-US, którą widzimy zaraz po zalogowaniu. Wystarczy kliknąć zakładkę raport podatnika, a w ciągu kilku minut wygeneruje się zestawienie.
Raport zobaczymy w formie “kafelków”, ale można też pobrać go jako plik pdf.
Raport podatnika ma charakter wyłącznie informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich danych posiadanych przez Krajową Administrację Skarbową. Raport jest ważny do północy w dniu generowania i nie jest aktualizowany w ciągu dnia. Oznacza to, że zmiany mogą być widoczne w raporcie kolejnego dnia po ich zaistnieniu.
Raport podatnika można także otrzymać od pracownika urzędu skarbowego na wniosek przedsiębiorcy, podczas osobistej wizyty.
Raport podatnika to kolejna wygodna usługa dostępna w przystępny sposób. To podsumowanie kluczowych aspektów związanych z podatkami. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą łatwiej monitorować swoją sytuację podatkową. Raport podatnika jest jednym z elementów budowy nowoczesnej informacji podatkowej skłaniającej się ku coraz większej cyfryzacji.
Zastanawiasz się jak obliczać wyższe zaliczki na podatek pracownika zatrudnionego w trakcie roku? W dzisiejszym…
Pojęcie dopłaty zazwyczaj kojarzy się z dofinansowaniem, dokapitalizowaniem jakichś zasobów. Czym są dopłaty w spółce…
Każdy pracodawca będzie miał obowiązek wprowadzenia systemu płac zapewniającego równe wynagrodzenie za taką samą pracę…
Branding emocjonalny to strategia marketingowa, która skupia się na budowaniu głębokich, osobistych i emocjonalnych więzi…
Jak podaje resort rządowy, pomimo stabilizacji na europejskim i światowym rynku energii, skutki kryzysu energetycznego…
Zastanawiasz się kiedy druk jest traktowany jako towar a kiedy jako usługa? W dzisiejszym artykule…