Rodzaje kursów internetowych, które możesz stworzyć i sprzedać

Istnieje kilka rodzajów kursów internetowych, które możesz stworzyć, a następnie sprzedać w Internecie.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Przyjrzyjmy się im bliżej, abyś mógł zdecydować, który wariant najbardziej Ci odpowiada.

Kursy wideo

Jest to podstawowy rodzaj kursów online. Twórca przygotowuje zakres i tematykę, a następnie nagrywa edukacyjne treści. Przed ich publikacją może przejrzeć nagrania w celu wychwycenia błędów i nieścisłości. Taki kurs, kiedy już powstanie, może być oferowany do sprzedaży cały czas.

Klienci mogą w dowolnym momencie opłacić do niego dostęp i korzystać z przygotowanych, merytorycznych treści. Mogą również w każdej chwili wrócić do wybranej lekcji, aby jeszcze raz przeanalizować dane zagadnienia.

Minusem kursów w formie wideo nagranych wcześniej, jest to, że uczestnicy nie mają kontaktu z prowadzącym w czasie rzeczywistym. Wielu twórców zostawia do siebie dane kontaktowe i zachęca do wysyłania wiadomości w razie jakichkolwiek pytań, jednak odpowiedź może nie przyjść tak szybko, jakby potrzebował tego kursant.

Tematyka takich kursów może być różna. Warto jednak zastanowić się, czy nie porusza informacji, które mogą szybko się dezaktualizować. W takim wypadku klienci mogą być niechętni do zakupu, ponieważ będą mieli świadomość, że po pewnym czasie ich wiedza nie będzie aktualna.

Jedną z popularnych platform, gdzie można znaleźć kursy wideo o różnej tematyce, jest Udemy.com. Warto śledzić tę stronę, ponieważ często oferowane są bardzo korzystne zniżki. Wybór jest ogromny, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Po przejściu na podstronę z konkretnym kursem możemy zapoznać się z jego opisem, czasem trwania, informacją czego się nauczymy oraz z dokładną zawartością kursu. Możemy również przeczytać opinie innych kursantów oraz szczegóły dotyczące prowadzącego.

Webinary

Tak jak kursy wideo, tak samo webinary opierają się na nagraniach. Jednak w tym przypadku transmisja jest prowadzona na żywo. Dużym plusem takiego rozwiązania jest możliwość nawiązywania interakcji z uczestnikami. Mogą na bieżąco komentować i zadawać pytania, a Ty jako prowadzący, na nie odpowiadać.

Webinary mają jednak też swoje minusy. Przede wszystkim są dostępne tylko z góry określonym terminie. Dlatego uczestnicy muszą wcześniej dostosować sobie tę datę do swojego grafiku. Czasami mimo zapisanego przypomnienia, odbiorcy mogą zapomnieć o webinarze, przez co nie wezmą w nim udziału.

Od strony prowadzącego, transmisja na żywo to również ogromny stres. Nawet jeśli twórca skrupulatnie przygotuje się do wystąpienia, mogą pojawić się niespodziewane problemy techniczne lub nagłe sytuacje życiowe, które uniemożliwią przeprowadzenie webinaru.

Twórca może zdecydować się na utworzenie webinaru płatnego lub bezpłatnego. W przypadku drugiej opcji nie oznacza to, że nic na tym nie zyskamy. Możemy pozyskać wartościowe leady oraz podczas transmisji wspomnieć o naszych innych produktach lub usługach, tym samym zwiększając szanse na ich sprzedaż.

Dzięki platformie ClickMeeting możemy tworzyć i zarabiać na prowadzeniu webinarów. Twórca sam określa, które z nich będą płatne, a które darmowe. Dostępne są różne pakiety, dostosowane do potrzeb prowadzącego. Pełny cennik znajduje się pod tym linkiem.

Kursy interaktywne

Dlaczego warto tworzyć kursy interaktywne? Ponieważ wspomagają aktywne uczenie się. Dla uczestnika samo oglądanie nagrań wideo może nie być skuteczne. Więcej jesteśmy w stanie się nauczyć, wykonując konkretne zadania i quizy.

Dla prowadzącego kursy interaktywne są dobrym rozwiązaniem, aby zaoferować dodatkową wartość, bez konieczności wchodzenia w rolę nauczyciela. Dzięki narzędziom i technologii twórca nie musi kontrolować uczniów i angażować się w ich proces uczenia. Uczestnicy sami decydują, kiedy chcą się uczyć, a zdobytą wiedzę mogą przetestować, wykonując dane zadania lub rozwiązując testy.

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś się nauczyć języka obcego, prawdopodobnie mogłeś korzystać z kursu interaktywnego, nawet o tym nie wiedząc. Przykładowo FluentU przygotowało szereg narzędzi, które ułatwiają naukę. Oprócz nagrań video, dostępne są także pliki audio, fiszki i quizy, co pozwala lepiej przyswoić zdobytą wiedzę.

Kurs wprowadzający

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tworzeniem kursów, możesz zacząć od stworzenia kursu wprowadzającego do wybranej tematyki. Dlaczego warto? Przede wszystkim poruszasz tylko wybrany element związany z daną branżą, więc nie musisz przygotowywać na start obszernego kursu, ze skomplikowanym i rozbudowanym planem modułów. Skupiasz się więc na małym wycinku, dzięki czemu przygotowanie kursu zajmie mniej czasu i środków.

Dzięki publikacji kursu wprowadzającego możesz realnie przeanalizować liczbę zainteresowanych odbiorców. Utwierdzisz się dzięki temu w przekonaniu, czy wybrana tematyka interesuje Twoją grupę docelową. Dodatkowo opinie uczestników posłużą Ci do tworzenia coraz lepszych treści.

Certyfikowany kurs internetowy

Takie kursy oprócz wiedzy umożliwiają zdobycie certyfikatu, który potwierdza umiejętności uczestnika. Chęć nauczenia się czegoś nowego to nie jedyny powód, dla którego osoby decydują się na kupienie i ukończenie kursu. Częstym impulsem jest możliwość wpisania nowych kompetencji do CV lub swojego portfolio.

Stworzenie takiego kursu wymaga od twórcy dużego zaangażowania i sporej wiedzy specjalistycznej. Cena certyfikowanych kursów jest często wyższa niż tradycyjnych, dlatego jakość ich musi być nienaganna.

Podsumowanie

Istnieją różne rodzaje kursów internetowych, które możesz tworzyć i sprzedawać w Internecie. Każdy z nich będzie wymagał od Ciebie innej wiedzy i innego zakresu zaangażowania. Zanim więc zaczniesz tworzyć swój własny kurs, zastanów się, jakiego będzie typu.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce