Czasowa zmiana przepisów jak się okazuje może mieć daleko idące konsekwencje również na innych polach.W dzisiejszym artykule opiszemy jakie skutki ma obniżenie stawek VAT dla wiążących informacji stawkowych.
Wiążące informacje stawkowe (WIS)
Od 1 listopada 2019 roku w przepisach podatkowych został wprowadzony nowy instrument pozwalający na właściwą kwalifikację towarów i usług pod kątem stosowania obniżonych stawek podatku VAT.
Obniżenie stawek VAT a wiążące informacje stawkowe – jakie skutki?
Obniżka stawek VAT na towary w ramach tarczy antyinflacyjnej 2.0 oznacza wygaśnięcie 1 lutego 2022 r. WIS wydanych dla tych towarów, wydane interpretacje nie chronią przedsiębiorcy. Jak można przeczytać na stronie internetowej Ministerstwa Finansów zmiany w zakresie VAT objęte Tarczą 2.0 nie wpływają na klasyfikację towarów będących przedmiotem WIS według Nomenklatury scalonej (CN). Klasyfikacja CN pozostaje aktualna pod warunkiem że opis, skład, charakter, zastosowanie tych towarów się nie zmienią. Przedsiębiorca ma jednak prawo złożyć nowy wniosek o wydanie WIS, przypominamy że pobierana jest opłata w kwocie 40 zł od każdego asortymentu wskazanego we wniosku. Jeżeli nastąpi powrót do stawek VAT stosowanych przed 1 lutego 2022 roku, to w stosunku do wydanych WIS w okresie od 1 lutego do 31 lipca 2022 roku ponownie powinny być złożone wnioski WIS.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Na dzisiejszym rynku trudno przetrwać bez jasno zdefiniowanej przewagi konkurencyjnej. Czym się wyróżniasz? Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie, a nie Twojego rywala? To pytania, na które każda firma – niezależnie od wielkości – musi znać odpowiedź. W tym artykule pokażemy, czym dokładnie jest przewaga konkurencyjna, jak ją zbudować, a także jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy próbując się wyróżnić.
Co do zasady każda darowizna musi być zgłoszona do właściwego urzędu skarbowego przez osobę obdarowaną. Dotyczy to również członków najbliższej rodziny. Niedopełnienie tego obowiązku w terminie może przynieść przykre konsekwencje prawne i finansowe. Na szczęście dokonanie takiego zgłoszenia nie jest trudne, zwłaszcza że można go zrobić również online. Gdzie można znaleźć druk SDZ2, jak wypełnić formularz i co zawrzeć w poszczególnych jego częściach?
Świat e-marketingu od dawna zdominowany jest przez dwóch gigantów – Google oraz Facebooka. Wielu reklamodawców szuka jednak alternatywnych sposobów promocji, z powodu kwestii finansowych, ale też praktycznych.
Rząd stawia kolejne kroki w kierunku w ramach pakietu deregulacyjnego. Do Senatu trafiła przegłosowana nowelizacja ustawy o VAT, która podnosi limit zwolnienia podmiotowego VAT.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo