Ile kosztuje sprzedaż na Shopify?

ile kosztuje sprzedaż na Shopify

Prowadzenie sklepu na Shopify wiąże się z poniesieniem określonych kosztów, które nie ograniczają się tylko i wyłącznie do opłaty subskrypcyjnej.

W poniższym artykule zostanie przedstawione jakie koszty i w jakiej wysokości, będzie musiał ponieść sprzedawca decydując się na posiadanie sklepu na tej platformie.

Shopify – plany subskrypcyjne

Shopify działa na zasadzie subskrypcji, dlatego każdy sprzedawca musi zdecydować się na jeden z trzech dostępnych planów. Różnią się od siebie ceną oraz dostępnymi funkcjami:

  • Basic – 29 $/msc – ten pakiet jest idealny dla sklepów, które posiadają mały asortyment,
  • Shopify – 79 $/msc – idealny dla sklepów rozwijających się, z większą ilością asortymentu,
  • Advanced – 299 $/msc – polecany dla dużych sklepów.
  ile kosztuje sprzedaż na Shopify  

Dodatkowo Shopify przygotowało jeszcze dwa plany:

  • Shopify Lite – 9 $/msc – osoby sprzedające tylko jeden lub kilka produktów (np. ebooki), mogą skorzystać z tego planu, aby sprzedawać je tak jakby bez sklepu. Dostają wtedy dostęp do narzędzia, generującego link (tzw. „buy buttons”), który mogą wkleić na dowolnej stronie internetowej. Klient po wciśnięciu takiego przycisku, kierowany jest bezpośrednio do checkoutu.
  • Shopify Plus – koszt takiego pakietu negocjowany jest indywidualnie, lecz przeważnie zaczyna się od kwoty 2000 $/msc. Ten plan wybierają bardzo duże firmy, działające często na rynku globalnym, które potrzebują wielu narzędzi i funkcjonalności, wspierających sprzedaż.

Prowizje od transakcji

Opłaty za płatności kartą kredytową

Shopify umożliwia przyjmowanie płatności przy pomocy kart kredytowych, takich jak Visa i Mastercard. Za to pobiera opłatę, która różni się w zależności od wybranego planu subskrypcyjnego oraz od informacji, czy płatność była online czy przez Shopify POS. Sprzedawca nie musi ponosić samemu żadnych kosztów wobec dostawców płatności. W przypadku zwrotu kosztów, opłaty za płatności kartą kredytową nie są zwracane.

  Shopify opłaty za płatności kartą  

Opłaty transakcyjne

Wysokość takiej opłaty jest zależna od wybranego planu. Sprzedawcy korzystający z Shopify Payments lub będący własnym dostawcą płatności, są zwolnieni z opłaty transakcyjnej.

  Shopify opłata transakcyjna  

Shopify Payments posiada własnego dostawcę płatności i jest nią aplikacja Shopify Payments. Zakwalifikowane do korzystania z niej firmy:

  • płacą opłaty transakcyjne tylko za płatność kartą kredytową,
  • umożliwiają klientom wprowadzenia informacji o płatnościach w czasie, kiedy dokonują zakupu, bez konieczności opuszczania sklepu online,
  • mają dostęp z panelu administracyjnego Shopify do konfiguracji Shopify Payments,
  • w panelu administracyjnym mają dostęp do swoich wypłat w czasie rzeczywistym.

PayPal

– pozwala realizować płatności za pomocą rachunków bankowych, kredytów kupieckich (dostępne tylko w USA i UK), kart kredytowych lub sald konta PayPal, a także można go używać do opłacenia rachunków Shopify (nie dotyczy USA i Indii). Domyślnie, każdy nowo utworzony sklep otrzymuje dostęp do konta PayPal Express Checkout, jednak przed pobieraniem płatności, należy go skonfigurować.

Korzystanie z PayPal wiąże się z ponoszeniem opłat transakcyjnych, chyba że sprzedawca równocześnie aktywuje Shopify Payments (wtedy nie musi płacić opłat transakcyjnych) – wyjątkiem są sklepy mające siedzibę w Austrii i Belgii.

Shopify umożliwia również korzystanie z ręcznej metody płatności. Oznacza to, że po dokonaniu przez klienta zakupów online, sprzedawca wysyła do niego fakturę i ręcznie zatwierdza zamówienie. Najpopularniejsze sposoby ręcznej metody płatności to:

  • płatność przy odbiorze,
  • przelew bankowy,
  • przekaz pieniężny,
  • przelew e-mailem (dotyczy tylko sklepów i klientów, którzy znajdują się w Kanadzie).

Za płatności ręczne, sprzedawca nie ponosi opłat transakcyjnych.

Zewnętrzni dostawcy płatności – sprzedawca może zdecydować się na skorzystanie z ich usług jeśli w jego kraju Shopify Payments jest niedostępne lub po prostu nie chce z niego korzystać. Wtedy obowiązują go opłaty transakcyjne. Zewnętrzni dostawcy płatności różnią się w zależności od kraju – tutaj jest lista z podziałem na państwa.

Aplikacje z Shopify Store

Aplikacje znajdują się w Shopify App Store i pomagają sprzedawcom w zbudowaniu swojej firmy, w integracji z zewnętrznymi usługami, oraz w dodawaniu funkcji do panelu administracji. Za powstanie większości aplikacji odpowiadają zewnętrzni programiści, dlatego ewentualne zapytania i problemy, najlepiej zgłaszać bezpośrednio do nich. Wyróżnia się trzy rodzaje aplikacji:

  • publiczne – dzielą się na katalogowe (znajdujące się w Shopify App Store) i niekatalogowe, które nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania ani kategoriach – można je zainstalować ze strony internetowej programisty lub z App Store. Aplikacje publiczne muszą przejść proces weryfikacji Shopify,
  • niestandardowe – mogą mieć zastosowanie przy dodawaniu funkcji do panelu administracyjnego lub przy rozszerzeniach sklepu online na inne platformy. Są one tworzone indywidualnie dla właściciela sklepu, dlatego nie są dostępne w sklepie Shopify. Programista do ich stworzenia nie potrzebuje dostępu do API sklepu,
  • prywatne – są dostępne wyłącznie dla konkretnego sklepu (nie ma ich w Shopify App Store). Zewnętrzny programista będzie potrzebował dostępu do API sklepu.

Korzystanie z aplikacji wiąże się z określonymi opłatami, które może otrzymać sprzedawca:

  • opłaty subskrypcyjne – czyli opłata za cykliczne, np. miesięczne, korzystanie z aplikacji,
  • opłaty za korzystanie z aplikacji – są zmienne w zależności od usługi zintegrowanej z aplikacją lub jej użycia,
  • jednorazowa opłata za zakup aplikacji – dotyczą określonych usług, które świadczy aplikacja, np. jednorazowa migracja danych,
  • kredyty aplikacyjne – w sytuacji kiedy aplikacja została opłacona za pośrednictwem Shopify, programista może zwrócić koszty albo udzielić kredytu, który będzie zastosowany przy przyszłym zakupie w sklepie Shopify.

Domena i serwer mailowy

Koszty związane z kupieniem domeny przez Shopify, wynoszą od 11 USD rocznie. Hosting poczty e-mail nie jest uwzględniony w ofercie platformy Shopify, dlatego sprzedawca może podłączyć do swojej niestandardowej domeny, usługę hostingu firmy zewnętrznej.

Płatne szablony

Shopify posiada bazę bezpłatnych szablonów, z których może korzystać sprzedawca. Jeśli chciałby jednak zdecydować się na odmienny wygląd swojego sklepu, może skorzystać z płatnych szablonów Shopify lub zlecić to zadanie zewnętrznemu programiście. Ceny szablonów z sklepie zaczynają się od 150 USD.

Shopify POS Pro

Sprzedawcy, którzy chcieliby w pełni wykorzystać Shopify POS, muszą dokupić dodatek w cenie 89 $/msc za lokalizację. Takiego dodatku będą potrzebować sprzedawcy, którzy:

  • chcą zapewnić klientom możliwość kupowania online i odbierania zamówienia w punkcie,
  • chcą mieć dostęp do dziennych raportów ze sprzedaży,
  • chcą umożliwić klientom wymianę produktów stacjonarnie.

Szczegółowe różnice między Shopify POS Lite a Shopify POS Pro znajdują się na stronie internetowej pod tym linkiem.

Sprzedaż międzynarodowa

Za pomocą Shopify Markets, sprzedawca może docierać do nowych rynków i klientów na całym świecie. Taka sprzedaż międzynarodowa wiąże się jednak z poniesieniem pewnych opłat:

  • 0,85% opłaty za zamówienie – jeśli cło i podatki są obliczane przy pomocy Shopify Payments – jeżeli sprzedawca korzysta z innego sposobu płatności to opłata wynosi 1,5%,
  • 1,5% opłaty jest pobierane przy przewalutowaniu,
  • opłaty związane z korzystaniem z lokalnych metod płatności.

Podsumowanie

Ostateczny koszt związany z otwarciem i prowadzeniem sklepu za pomocą Shopify, będzie się różnił w zależności od tego, jakie wymagania ma sprzedawca oraz w jakim kraju się znajduje. Przy rozważaniu tej platformy warto przeanalizować nie tylko dostępne plany subskrypcyjne ale również dodatkowe usługi, np. aplikacje, które za dodatkową opłatą mogą pomóc w prowadzeniu działalności.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość