Umowa zlecenie, a badania lekarskie i szkolenie bhp
Zgodnie z Kodeksem Pracy przedsiębiorca, który zatrudnia w swojej firmie osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy (np. umowa zlecenie) powinien zapewnić im bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Tak samo jest w przypadku osób prowadzących tam na własny rachunek działalność gospodarczą.
Zgodnie z Kodeksem Pracy przedsiębiorca, który zatrudnia w swojej firmie osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy (np. umowa zlecenie) powinien zapewnić im bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Tak samo jest w przypadku osób prowadzących tam na własny rachunek działalność gospodarczą.
Przepisy nie określają jednak tego, w jaki sposób powinno się spełnić ten obowiązek. W związku z tym przedsiębiorca może, ale nie musi żądać od osoby zatrudnionej na umowę zlecenie poddania się szkoleniu lub badaniom. Nie ma bowiem nakazu kierowania na badania lekarskie lub szkolenia bhp osób, które wykonują pracę na podstawie innej niż stosunek pracy.
Przedsiębiorca ma jednak pełne prawo egzekwować od nich przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. W tym celu dobrze jest określić w umowie kwestie dotyczące bhp.
Wyjątek stanowią praca w szkodliwych warunkach oraz zajęcia, które wiążą się z ryzykiem wypadku. Wówczas szkolenie bhp i badania lekarskie są obowiązkowe, bez względu na rodzaj umowy.
Należy pamiętać, że obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy leży po stronie pracodawcy. Zgodnie z Kodeksem Pracy (art. 207) „pracodawca jest obowiązany chronić zdrowie i życie pracowników poprzez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki. W szczególności pracodawca jest obowiązany:
organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
zapewniać przestrzeganie w zakładzie pracy przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, wydawać polecenia usunięcia uchybień w tym zakresie oraz kontrolować wykonanie tych poleceń,
zapewniać wykonanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy,
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Klient już odwiedził Twój e-sklep. Pytanie teraz: czy wyjdzie z jednym produktem, czy z trzema? Sprawdź, czym jest AOV w e-commerce, jak zwiększyć średnią wartość zamówienia i co zrobić, by każda transakcja była bardziej opłacalna.
Z dniem wejścia w życie nowej ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia przestaje obowiązywać ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Ustawa o rynku pracy to nie tylko nowy akt prawny, ale początek dużej zmiany w podejściu do rynku pracy w Polsce.
Wykluczanie ze statystyk na Allegro może pomóc w zwiększeniu wyników sprzedaży i pokazanie rzeczywistej jakości obsługi klienta, która nie obejmuje sytuacji losowych, nieporozumień z kupującym oraz sytuacji, w których to nie sprzedawca, a przewoźnik jest odpowiedzialny za niezadowolenie klienta.
Często tworząc portfolio, gromadzimy wszelkie prace, dzieła, dokumenty, które przedstawiają nasz dotychczasowy twórczy dobytek. Czy każde dzieło możemy swobodnie umieścić w naszym portfolio i przedstawić je osobom, z którymi chcemy współpracować? Czy dzieło wykonane na zlecenie klienta również można wykorzystać w swojej teczce? A może trzeba uzyskać stosowne zgody?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo