Kasa fiskalna w firmie często może być obowiązkowa, ale niekiedy przedsiębiorca sam decyduje się na jej zakup, pomimo że nie wynika to wprost z przepisów. Dostępność możliwych do zakupu modeli kas rejestrujących zaczyna się pomału kurczyć. W dzisiejszej publikacji napiszemy na temat kto może kupić i korzystać z kasy wirtualnej.
Co to jest wirtualna kasa fiskalna?
Nie dla każdego przedsiębiorcy pojęcie kasy wirtualnej jest jasne. Otóż od 1 czerwca 2020 roku wprowadzono obowiązek stosowania wirtualnej kasy fiskalnej przez określoną grupę przedsiębiorców. To co odróżniania kasę wirtualną od innych modeli kas, to jest jej postać. Nie mamy do czynienia z typowym urządzeniem, a którym kojarzy się nam kasa, tylko jest to oprogramowanie instalowane na urządzeniach elektronicznych typu: komputer, smartfon, tablet.
Kto może korzystać z kas wirtualnych?
Na razie ustawodawca zawęził grono przedsiębiorców, którzy mogą używać kasy wirtualne w swojej firmie. Minister Finansów wydał Rozporządzenie w sprawie grup podatników i rodzaju czynności objętych możliwością stosowania kasy fiskalnej w postaci oprogramowania. W tej grupie znaleźli się przedsiębiorcy, którzy wykonują następujące czynności:
Usługi:
przewozu osób samochodem osobowym, w tym taksówką,
wynajmu samochodów osobowych z kierowcą,
związane z przeprowadzkami, świadczone na rzecz gospodarstw domowych,
transportu drogowego pasażerskiego pojazdami napędzanymi siłą mięśni ludzkich lub ciągnionymi przez zwierzęta,
transportu drogowego pasażerskiego międzymiastowego,
transportu drogowego pasażerskiego miejskiego i podmiejskiego,
transportu kolejowego pasażerskiego, miejskiego i podmiejskiego,
transportu kolejowego pasażerskiego międzymiastowego,
transportu pasażerskiego, kolejkami linowymi naziemnymi, kolejkami linowymi i wyciągami narciarskimi,
transportu morskiego i przybrzeżnego pasażerskiego, promowego,
transportu morskiego i przybrzeżnego pasażerskiego wycieczkowcam,
transportu wodnego śródlądowego pasażerskiego, promowego,
transportu wodnego śródlądowego pasażerskiego wycieczkowcami,
transportu wodnego śródlądowego pasażerskiego łodziami wycieczkowymi,
pozostałego transportu wodnego śródlądowego pasażerskiego,
transportu lotniczego regularnego krajowego pasażerskiego,
transportu lotniczego nieregularnego krajowego pasażerskiego, z wyłączeniem w celach widokowych,
hotelarskie i związane z zakwaterowaniem,
obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania,
świadczone przez pola kempingowe i pola namiotowe,
pozostałe usługi związane z zakwaterowaniem,
restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych,
catering,
pozostałe usługi gastronomiczne,
przygotowywania i podawania napojów.
Sprzedaży węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych.
Od 1 lipca 2022 roku obowiązkiem ewidencjonowania na kasie fiskalnej objęci zostaną właściciele myjni samochodowych. W Rozporządzeniu MF wskazane zostały szczegółowe kody PKWiU 2015 dla usług objętych obowiązkiem ewidencjonowania na kasie wirtualnej. Należy pamiętać, że jedynie grupy przedsiębiorców, którzy świadczą usługi wymienione w Rozporządzeniu i dokonują dostawy węgla i wyrobów węglowych mają prawo do użytkowania kasy fiskalnej w postaci oprogramowania.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Myślisz o rozpoczęciu własnego biznesu na popularnym portalu aukcyjnym? A może już prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś znaleźć nowe możliwości sprzedaży? Bez względu na to, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy doświadczonym sprzedawcą, nasz kompleksowy poradnik “Jak sprzedawać na Allegro – krok po kroku” pomoże Ci osiągnąć sukces na tej dynamicznej platformie.
Influencer marketing cieszy się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców. Pozwala on na pozyskanie uwagi odbiorców i zdobycie ich zaufania, wzmacniając długotrwałą relację.
Branding w e-commerce to nie tylko logo i kolorystyka, ale cały system identyfikacji, który przekłada się na zaufanie i decyzje zakupowe. Klienci nie kupują wyłącznie produktów, ale emocje, wartości i obietnice, a silna marka może przesądzić o sukcesie e-sklepu. Czym więc jest branding i jak go stworzyć?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo