Uruchomienie startupu wydaje się być proste. Wystarczą chęci, pomysł, pieniądze i czasem kilka osób do pomocy. I rzeczywiście, czasem się udaje. Aby jednak mieć pewność, że wszystko pójdzie po naszej myśli warto poświęcić trochę czasu na analizę swojego pomysłu, przemyślenie tego, jak firma ma się w przyszłości rozwijać, sprawdzenie konkurencji i opracowanie działania startupu.
Uruchomienie startupu wydaje się być proste. Wystarczą chęci, pomysł, pieniądze i czasem kilka osób do pomocy. I rzeczywiście, czasem się udaje. Aby jednak mieć pewność, że wszystko pójdzie po naszej myśli warto poświęcić trochę czasu na analizę swojego pomysłu, przemyślenie tego, jak firma ma się w przyszłości rozwijać, sprawdzenie konkurencji i opracowanie działania startupu.
1. Rób to, na czym się znasz
Jasne, można wypuścić na rynek świetną aplikację, nie znając się jednocześnie na programowaniu. To jednak wymaga znalezienia osób, które się na tym znają, które będą skłonne poświęcić dużo czasu na projekt, i którym najpewniej trzeba będzie zapłacić. Od samego początku jest się więc uzależnionym od drugiej osoby – od jej umiejętności, wizji, możliwości. Mając fach w ręku prawie wszystkim możesz zająć się samemu. Po swojemu.
2. Sprawdź konkurencję
Sporządź listę konkurencyjnych projektów, przeklikaj każdy z nich i porównaj w czym się od siebie różnią, a w czym są podobne. Jakie ceny mają konkurenci, jakie mają produkty, czy są dużym zespołem, od kiedy istnieją na rynku, ilu mają klientów, jak bardzo są popularni, ile osób lubi ich na Facebooku, ile osób ściągnęło ich aplikację z Google Play, na jakich aplikacjach mobilnych działają, jaki stosują marketing, skąd czerpią fundusze (inwestor, dotacja?), co planują zrobić w najbliższym czasie… W miarę możliwości sprawdź próbki/wersję testowe ich produktów. Zrób listę wad i zalet każdego konkurenta. W czym jesteś od nich lepszy?
3. Sprawdź, czy twój pomysł wypali
Zazwyczaj jest tak, że przy planowaniu startupu ma się w głowie wizje idealnie działającego produktu – popularnego, ładnego i uzbrojonego w mnóstwo funkcjonalności. Warto jednak na początku przetestować rynek i sprawdzić, jak klienci zareagują na produkt. Dobrą metodą na sprawdzenie reakcji klientów jest metoda MVP (Minimum Valuable Product), która opiera się na wypuszczeniu na rynek wersji demo produktu i zaproszenie użytkowników do testów. Dzięki temu szybko dostanie się feedback na temat tego, czy produkt się podoba, co należy w nim rozwijać, a także przede wszystkim w jaki sposób użytkownicy z niego korzystają.
Innym dobrym pomysłem jest wykorzystanie crowdfundingu.
4. Zadbaj o prawnika i księgowość
Szczególnie na początku działalności może pojawić się masa pytań na temat prawa i księgowości: jakie urzędy odwiedzić, jaką formę opodatkowania wybrać, co wrzucić w koszty, jakie płacić składki na ZUS, czy zakup bazy e-mailowej można wrzucić w koszta, jak napisać zgodną z prawem umowę, jak chronić dane osobowe klientów, co zrobić w przypadku plagiatu, jak prowadzić firmę zgodnie z prawem… Dobrze mieć więc pod ręką kontakt do prawnika oraz dobrej firmy księgowej. Chociażby dla samej oszczędności czasu, który można potem spożytkować na rozwój firmy.
5. Napisz biznesplan
I trzymaj się jego założeń. Każdy przedsiębiorca powinien napisać biznesplan dla swojej firmy. Biznesplan przydaje się w formalnościach takich jak kredyt czy dotacja, pomaga w kreowaniu marki, zarządzaniu i planowaniu dalszych działań firmy, a także w analizie potencjalnych szans i zagrożeń dla biznesu. Podpowiadamy, jak napisać dobry biznesplan.
Warto przysiąść nad startupem i spróbować zrealizować choć część z wymienionych przez nas przykładów. Poświęcenie kilku godzin na biznesplan i analizę konkurencji może się w przyszłości bardzo opłacić. Usługi prawnicze czy księgowce wcale nie muszą być drogie, a wypuszczenie dema produktu można spróbować połączyć z PRem i promocją w mediach. Wystarczy tylko trochę chęci.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Prowadzisz działalność gospodarczą i zastanawiasz się jak zaksięgować i rozliczać zakup telefonu w firmie? W dzisiejszym artykule odpowiemy na nurtujące przedsiębiorców pytania.
Sprzedaż w erze nowych technologii wymaga wdrażania rozwiązań, które nadążą za dynamicznymi realiami tej branży. Tegoroczna konferencja Sales is the Queen to ukłon w stronę nowoczesnego marketingu. Wydarzenie powstało z myślą o przedsiębiorcach dążących do optymalizacji procesów sprzedażowych, a wśród partnerów pojawi się sama IFIRMA.
Chcesz skutecznie docierać do klientów i zwiększać sprzedaż? E-mail marketing to jedno z najlepszych narzędzi, które Ci w tym pomoże. W tym artykule poznasz najlepsze platformy do e-mail marketingu, dzięki którym stworzysz efektywną kampanię e-mail marketingową i osiągniesz świetne wyniki.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo