Przedsiębiorcy, którzy dokonają zapłaty składek ZUS po terminie mają możliwość złożenia wniosku o wyrażenie zgody na opłacenie składek po terminie na formularzu US-9. W dzisiejszej publikacji odpowiemy na pytanie, czy w 2022 roku należy nadal składać wniosek o przywrócenie terminu płatności składki chorobowej.
Wniosek US-9 kiedy można go składać?
Zgodnie z informacją, jaka jest zawarta na wniosku US-9 osoby, które utraciły dobrowolne ubezpieczenie emerytalne, rentowe lub chorobowe, z powodu zapłaty składek po terminie lub w niepełnej wysokości mogą wystąpić do organu ZUS o wyrażenie zgody na opłaty po terminie. W takich sytuacjach przedsiębiorca, który opłacił składkę chorobową z uchybieniem terminu lub niepełną mógł złożyć do końca 2021 roku wniosek do ZUS, żeby nie był pozbawiony wypłaty świadczeń.
Czy w 2022 roku należy nadal składać wniosek US-9 o przywrócenie terminu do opłacenia składki chorobowej?
Od 1 stycznia 2022 roku z uwagi na zmianę przepisów przedsiębiorcy nie muszą już składać wniosku US-9 o przywrócenie terminu do opłacenia składki chorobowej. Jak można przeczytać na stronie ZUS wniosek US-9 o wyrażenie zgody na opłacenie po terminie składek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe za okres sprzed 1 stycznia 2022 r. można złożyć jedynie do 30 czerwca 2022 r.
Od 2022 roku przedsiębiorcy nie muszą już składać wniosku US-9 o przywrócenie terminu do składki chorobowej. Jeżeli jednak opłacali składki chorobowe po terminie do końca 2021 roku, to powinni taki wniosek złożyć najpóźniej do 30 czerwca 2022 roku.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W dobie internetowej grafika komputerowa jest wszechobecna – od stron internetowych po media społecznościowe. Jednak korzystanie z cudzych grafik bez zgody autora może naruszać prawa autorskie. Jak sprawdzić, czy grafika jest chroniona prawem autorskim i jakie kroki podjąć, aby legalnie z niej korzystać?
Facebook – mimo rosnącej konkurencji ze strony TikToka, LinkedIna czy YouTube’a – nadal pozostaje jednym z najpotężniejszych narzędzi do prowadzenia działań reklamowych w internecie.
Chcesz skutecznie docierać do klientów i zwiększać sprzedaż? E-mail marketing to jedno z najlepszych narzędzi, które Ci w tym pomoże. W tym artykule poznasz najlepsze platformy do e-mail marketingu, dzięki którym stworzysz efektywną kampanię e-mail marketingową i osiągniesz świetne wyniki.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo