Obliczanie składki zdrowotnej w Polskim Ładzie nie zawsze jest proste i oczywiste. Nic więc dziwnego, że środowisko przedsiębiorców i księgowych postuluje o doprecyzowanie pewnych pojęć związanych z tym tematem. W dzisiejszej publikacji odniesiemy się do zmiany ustawy o Polskim Ładzie, w której jest mowa o rozliczaniu składki zdrowotnej.
Ustalanie dochodu do obliczania składki zdrowotnej
Jak się okazuje nie zawsze w podstawie dochodu do naliczania składki zdrowotnej znajdą się takie same kwoty, jak przy obliczaniu zaliczki na podatek. Wątpliwości wzbudzają zasady rozliczania:
różnic remanentowych,
sprzedaży środka trwałego,
straty z lat ubiegłych.
Co do tych dwóch pierwszych pozycji, to jest o nich mowa w zmienionej ustawie o Polskim Ładzie. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób będziemy rozliczać straty z lat ubiegłych.
Zmiana ustawy o Polskim Ładzie – ustalanie dochodu do obliczania składki zdrowotnej
Zmiana ustawy Kodeks spółek handlowych zawiera również zmianę w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w której pojawiły się zmienione przepisy:
Dochód ze zbycia środków trwałych w firmie nie będzie powiększany o odpisy amortyzacyjne zaliczone do kosztów uzyskania przychodów przed 1 stycznia 2022 r.
Przy ustalaniu dochodu będą brane pod uwagę różnice remanentowe, co pozwoli na uwzględnienie w kosztach zakupowów dokonanych w latach poprzednich. Jeżeli różnice remanentowe miałyby powiększać podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne, to w 2022 roku nie będą uwzględniane przy wyliczaniu składki.
W stosunku do kształtu ustawy przed zmianą pojawiła się informacja, że z przychodów przyjmowanych do obliczania składki zdrowotnej zostały wyłączone
przychody zwolnione od podatku dochodowego inne niż określone w art. 21 ust. pkt 63a, 63b, 152-154 ustawy o PIT. Wyłączona została większość przychodów zwolnionych od podatku z wyjątkiem:
dochodów z realizacji nowej inwestycji lub uzyskanych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej,
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Według Harvard Business Review 73% wszystkich klientów korzysta z wielu kanałów podczas podróży zakupowej. A to oznacza, że sklepy stacjonarne nie powinny traktować internetu wyłącznie jako alternatywy do tradycyjnej sprzedaży, ale jako jej cenne uzupełnienie.
Jeśli nie jesteś producentem, który Allegro traktuje jako jeden z kilku kanałów sprzedaży, to zwrot algorytmu w stronę promocji marek prawdopodobnie sprawi, że Twoja droga w stronę sprzedaży zacznie biec pod górkę. Nadeszły trudne czasy dla resellerów, ale z dobrą strategią można się w nich odnaleźć.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo