Przede wszystkim wskazać należy, że prawo do urlopu wypoczynkowego przysługuje pracownikowi, czyli osobie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.
Urlop wypoczynkowy został uregulowany w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Jak powszechnie wiadomo, jednym z praw pracownika jest prawo do wypoczynku, z kolei obowiązkiem pracodawcy jest udzielenie pracownikowi urlopu w tym roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.
W zakresie urlopu wypoczynkowego należy zapamiętać, że urlop wypoczynkowy przysługuje każdemu pracownikowi zatrudnionemu na umowę o pracę w wymiarze:
20 dni, gdy pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat;
26 dni, gdy pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.
Co więcej, urlop wypoczynkowy udzielany jest na wniosek pracownika z dni, które są dla pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
Więcej na temat urlopu wypoczynkowego przeczytasz tutaj.
Praca na B2B a urlop – podsumowanie
Urlop wypoczynkowy na B2B co do zasady nie przysługuje, bowiem jest to umowa cywilnoprawna, a nie umowa o pracę w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Wobec tego należy pamiętać, iż w ramach świadczenia usług urlop nie jest automatycznie przyznawany, ale strony mogą samodzielnie ustalić w umowie warunki udzielania i wykorzystywania urlopu.
Autorka tekstów prawnych na ifirma.pl. Prawnik posiadająca wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym oraz podatkowym. Na co dzień swoją wiedzę i doświadczenie poszerza dzięki pracy jako specjalista do spraw prawnych, a czas wolny poświęca na podnoszeniu kwalifikacji w zakresie aspektów prawnych w e-commerce i social mediach oraz szeroko pojętym prawie autorskim.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zwroty i reklamacje towarów to temat, który często rodzi wątpliwości i pytania, nawet w przypadku zakupów w Polsce. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana w przypadku zakupów za granicą. Konsumenci zastanawiają się wówczas, jakie przysługują im prawa, gdzie i w jaki sposób zgłaszać reklamacje oraz czy mogą liczyć na zwrot pieniędzy lub naprawę towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami.
O gwarancji bankowej często się słyszy, zwłaszcza przy okazji przetargów czy wynajmu lokali. Nie każdy jednak nie do końca wie, czym właściwie jest gwarancja bankowa i po co się ją stosuje.
Gdy nadchodzi Black Friday w e-commerce, serwery parują, a klienci kupują jak szaleni. To czas, który może przynieść rekordowe zyski albo… falę reklamacji. Zanim zacznie się gorączka, zobacz, jak przygotować sklep na szczyt sprzedażowy i przejść przez sezon bez potknięć.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo