Bon na cyfryzację dla firm

bon na cyfryzację

Twoja branża ucierpiała na skutek pandemii COVID-19? Masz pomysł lub rozpocząłeś projekt w zakresie cyfryzacji, wykorzystania technologii cyfrowych i dostosowania firmy do działania w takim modelu? Przeczytaj, czy możesz ubiegać się o bon na cyfryzację w kwocie 255 000 zł. Nabór trwa tylko do 5 października 2021!

Co to jest bon na cyfryzację?

Bon na cyfryzację to bezzwrotna dotacja dla przedsiębiorstw oferowana przez PARP (Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości) udzielana w ramach programu “6.2 – Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji”. Dofinansowanie ma stanowić wsparcie dla firm w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych i dostosowania modelu działalności w zakresie cyfryzacji do zmian na rynku w wyniku pandemii koronawirusa.

Kto może ubiegać się o bon na cyfryzację?

O dofinansowanie w obszarze cyfryzacji mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (w tym jednoosobowe działalności), które prowadzą działalność gospodarczą potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru (CEIDG, KRS).

Preferowane są branże, które szczególnie ucierpiały z powodu wystąpienia pandemii COVID-19. Przykładowe kody PKD preferowanych branż:

  • 47.11, 47.19, 47.71, 47.72, 47.81, 47.89,
  • 55.10, 56.10, 56.29, 56.30,
  • 59.11, 59.12, 59.13, 59.14, 59.20,
  • 74.20,
  • 79.11, 79.12, 79.90,
  • 90.03, 93.11, 93.13, 93.19, 93.20,
  • 96.02, 96.04.
Powyższa lista nie ma charakteru zamkniętego, o bon na cyfryzację może starać się każde msp, z tym że te, które zostały szczególnie dotknięte negatywnymi skutkami COVID dostaną więcej punktów podczas oceny w kategorii dotyczącej rodzaju działalności.

Jaka jest kwota dofinansowania?

Wsparcie wynosi 85% wartości projektu, minimalny wkład własny to 15 % wartości projektu.

Wartość projektu (koszty kwalifikowane) powinny się mieścić w kwocie 60 000 – 300 000 zł. Maksymalna kwota dofinansowania, jaką można otrzymać to aż 255 000 zł.

Na co można przeznaczyć bon na cyfryzację?

Celem konkursu jest wdrożenie przez MŚP technologii cyfrowych w związku z koniecznością dokonania zmian procesów, sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach epidemii chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności pandemii COVID-19, lub wzmocnienia odporności na wypadek kolejnych podobnych kryzysów wywołanych stanem epidemii.

Dofinansowanie należy przede wszystkim przeznaczyć na zakup usług programistycznych, oprogramowania gotowego (również w formie licencji) w celu opracowania lub wprowadzenia rozwiązania cyfryzacyjnego. Ten cel jest obowiązkowy.

Ponadto, dofinansowanie można również przeznaczyć (choć nie jest to obowiązkowe) na zakup środków trwałych wspierających firmę w cyfryzacji, np. maszyn, urządzeń, zakup sprzętu komputerowego lub związanego z przesyłem lub magazynowaniem danych, zakup usług doradczych (w tym branżowych, szkoleniowych, technologicznych, prawnych, biznesowych) lub szkoleniowych związanych z wdrożeniem projektu cyfryzacyjnego.

Przykładowe urządzenia, na które można ubiegać się o dofinansowanie:

  • urządzenia wielofunkcyjne,
  • laptopy, notebooki, komputery, monitory
  • projektory, plotery, drukarki,
  • rozwiązania terminalowe,
  • serwerownie i bezpieczne magazynowanie danych,
  • bezpieczną infrastrukturę sieciową.

Przykładowe obszary, które mogą być sfinansowane bonem na cyfryzację:

  • zwiększenie efektywności współpracy z klientami,
  • wprowadzenie nowych lub znacznie ulepszonych produktów,
  • usprawnienie lub zmiana procesów wewnętrznych,
  • optymalizacja dostaw.

Przykłady rozwiązań cyfrowych, to:

  • system do zarządzania zasobami,
  • technologie mobilne, systemy monitoringowe,
  • e-commerce (w zakres innowacji nie wlicza się tworzenia sklepów internetowych), marketing
  • automatyzacja,
  • bezpieczeństwo cyfrowe,
  • Big Data, chmura danych, blockchain
  • sztuczna inteligencja,
  • narzędzia do pracy zdalnej
  • integracja programów i urządzeń.
Bon na cyfryzację nie przysługuje na standardowe oprogramowanie biurowe oraz księgowe.

Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu

Dotację na cyfryzację mogą otrzymać projekty:

  • które rozpoczęły się nie wcześniej niż 1 lutego 2020 r.,
  • których realizacja nie trwa dłużej niż 12 kolejnych miesięcy,
  • których najpóźniejszą datą zakończenia jest 31 grudnia 2023 r.

Za rozpoczęcie realizacji projektu uznaje się dzień zaciągnięcia pierwszego prawnie wiążącego zobowiązania do zamówienia usługi związanej z realizacją projektu, z wyłączeniem działań przygotowawczych do realizacji projektu, w szczególności procesu wyboru wykonawcy usługi i przygotowania dokumentacji związanej z wyborem wykonawcy.

Kiedy i gdzie można składać wnioski?

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej PARP. W związku ze skróceniem terminu naboru, wnioski o dofinansowanie mogą być składane do 5 października 2021.

Szczegółowe informacje na temat dofinansowania znajdziemy na dedykowanej stronie PARP.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość