Twoja branża ucierpiała na skutek pandemii COVID-19? Masz pomysł lub rozpocząłeś projekt w zakresie cyfryzacji, wykorzystania technologii cyfrowych i dostosowania firmy do działania w takim modelu? Przeczytaj, czy możesz ubiegać się o bon na cyfryzację w kwocie 255 000 zł. Nabór trwa tylko do 5 października 2021!
Bon na cyfryzację to bezzwrotna dotacja dla przedsiębiorstw oferowana przez PARP (Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości) udzielana w ramach programu “6.2 – Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji”. Dofinansowanie ma stanowić wsparcie dla firm w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych i dostosowania modelu działalności w zakresie cyfryzacji do zmian na rynku w wyniku pandemii koronawirusa.
Kto może ubiegać się o bon na cyfryzację?
O dofinansowanie w obszarze cyfryzacji mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (w tym jednoosobowe działalności), które prowadzą działalność gospodarczą potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru (CEIDG, KRS).
Preferowane są branże, które szczególnie ucierpiały z powodu wystąpienia pandemii COVID-19. Przykładowe kody PKD preferowanych branż:
47.11, 47.19, 47.71, 47.72, 47.81, 47.89,
55.10, 56.10, 56.29, 56.30,
59.11, 59.12, 59.13, 59.14, 59.20,
74.20,
79.11, 79.12, 79.90,
90.03, 93.11, 93.13, 93.19, 93.20,
96.02, 96.04.
Powyższa lista nie ma charakteru zamkniętego, o bon na cyfryzację może starać się każde msp, z tym że te, które zostały szczególnie dotknięte negatywnymi skutkami COVID dostaną więcej punktów podczas oceny w kategorii dotyczącej rodzaju działalności.
Jaka jest kwota dofinansowania?
Wsparcie wynosi 85% wartości projektu, minimalny wkład własny to 15 % wartości projektu.
Wartość projektu (koszty kwalifikowane) powinny się mieścić w kwocie 60 000 – 300 000 zł. Maksymalna kwota dofinansowania, jaką można otrzymać to aż 255 000 zł.
Na co można przeznaczyć bon na cyfryzację?
Celem konkursu jest wdrożenie przez MŚP technologii cyfrowych w związku z koniecznością dokonania zmian procesów, sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach epidemii chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności pandemii COVID-19, lub wzmocnienia odporności na wypadek kolejnych podobnych kryzysów wywołanych stanem epidemii.
Dofinansowanie należy przede wszystkim przeznaczyć na zakup usług programistycznych, oprogramowania gotowego (również w formie licencji) w celu opracowania lub wprowadzenia rozwiązania cyfryzacyjnego. Ten cel jest obowiązkowy.
Ponadto, dofinansowanie można również przeznaczyć (choć nie jest to obowiązkowe) na zakup środków trwałych wspierających firmę w cyfryzacji, np. maszyn, urządzeń, zakup sprzętu komputerowego lub związanego z przesyłem lub magazynowaniem danych, zakup usług doradczych (w tym branżowych, szkoleniowych, technologicznych, prawnych, biznesowych) lub szkoleniowych związanych z wdrożeniem projektu cyfryzacyjnego.
Przykładowe urządzenia, na które można ubiegać się o dofinansowanie:
urządzenia wielofunkcyjne,
laptopy, notebooki, komputery, monitory
projektory, plotery, drukarki,
rozwiązania terminalowe,
serwerownie i bezpieczne magazynowanie danych,
bezpieczną infrastrukturę sieciową.
Przykładowe obszary, które mogą być sfinansowane bonem na cyfryzację:
zwiększenie efektywności współpracy z klientami,
wprowadzenie nowych lub znacznie ulepszonych produktów,
usprawnienie lub zmiana procesów wewnętrznych,
optymalizacja dostaw.
Przykłady rozwiązań cyfrowych, to:
system do zarządzania zasobami,
technologie mobilne, systemy monitoringowe,
e-commerce (w zakres innowacji nie wlicza się tworzenia sklepów internetowych), marketing
automatyzacja,
bezpieczeństwo cyfrowe,
Big Data, chmura danych, blockchain
sztuczna inteligencja,
narzędzia do pracy zdalnej
integracja programów i urządzeń.
Bon na cyfryzację nie przysługuje na standardowe oprogramowanie biurowe oraz księgowe.
Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu
Dotację na cyfryzację mogą otrzymać projekty:
które rozpoczęły się nie wcześniej niż 1 lutego 2020 r.,
których realizacja nie trwa dłużej niż 12 kolejnych miesięcy,
których najpóźniejszą datą zakończenia jest 31 grudnia 2023 r.
Za rozpoczęcie realizacji projektu uznaje się dzień zaciągnięcia pierwszego prawnie wiążącego zobowiązania do zamówienia usługi związanej z realizacją projektu, z wyłączeniem działań przygotowawczych do realizacji projektu, w szczególności procesu wyboru wykonawcy usługi i przygotowania dokumentacji związanej z wyborem wykonawcy.
Kiedy i gdzie można składać wnioski?
Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej PARP. W związku ze skróceniem terminu naboru, wnioski o dofinansowanie mogą być składane do 5 października 2021.
Szczegółowe informacje na temat dofinansowania znajdziemy na dedykowanej stronie PARP.
Księgowa i autorka tekstów. Jako księgowa w ifirma.pl każdego dnia zapewnia fachowe wsparcie swoim klientom – małym firmom usługowym i handlowym. Pomiędzy codziennymi obowiązkami dzieli się na blogu ifirma.pl swoim wieloletnim doświadczeniem i wiedzą dotyczącą tematów księgowo-podatkowych.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Na dzisiejszym rynku trudno przetrwać bez jasno zdefiniowanej przewagi konkurencyjnej. Czym się wyróżniasz? Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie, a nie Twojego rywala? To pytania, na które każda firma – niezależnie od wielkości – musi znać odpowiedź. W tym artykule pokażemy, czym dokładnie jest przewaga konkurencyjna, jak ją zbudować, a także jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy próbując się wyróżnić.
Dyrektywa w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w Unii Europejskiej weszła w życie 14 listopada 2022 roku. Od tego czasu państwa członkowskie miały 2 lata na jej wdrożenie do krajowego porządku prawnego. Jaki wpływ ma Dyrektywa na minimalne wynagrodzenie w Polsce?
Czterodniowy tydzień pracy w Polsce coraz bliżej. Rząd planuje uruchomić program pilotażowy, który zweryfikuje, czy skrócony czas pracy służy zarówno przedsiębiorcom, jak i pracownikom. Co wiemy o tym projekcie, a także na co powinni przygotować się właściciele firm?
Wakacje składkowe obejmują zwolnienie ze składek społecznych, można z nich skorzystać raz w roku. Sprawdź czy możesz skorzystać z wakacji ZUS i dowiedz się jak to zrobić.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo